תוכנית השלום: גנץ יטוס להיפגש עם טראמפ ויחזור מיד לדיוני החסינות

לאחר מגעים אינטנסיבים במהלך סוף השבוע בין אנשי גנץ לבית הלבן, סוכם כי גנץ יגיע לפגישה אישית ביום שני עם הנשיא טראמפ, ויחזור לדיוני החסינות • עוד הוסיף "חובה עלינו לזכור שאנו נמצאים בשיאו של מאבק מכונן על דמותה של המדינה"

בני גנץ / צילום: טל שניידר, גלובס
בני גנץ / צילום: טל שניידר, גלובס

"ארה"ב תחת מנהיגות טראמפ הפכה את הברית בין המדינות לחזקה יותר מאי פעם", כך אמר הערב ח"כ בני גנץ גנץ. "בחודשים האחרונים ניהלתי עם אנשי הבית הלבן ועם ידידי השגריר פרידמן, שורה של שיחות הנוגעות לתכנית המאה. אני מוקיר את נכונותה יוצאת הדופן לעמוד לצד ישראל. אני מעריך את רצונם לשתף ולהקשיב לצרכים של בטחון ישראל ולאינטרסים של ישראל ולמעמדה הבינלאומי. תוכן שיחתנו יישאר בסודיות מוחלטת כפי שהתחייבתי. 

"עם זאת אני יכול לומר - כי תכנית המאה שהגה הנשיא טראמפ תירשם בדברי הימים כאבן דרך משמעותית המגדירה את הדרך בה יכולים הצדדים השונים לסכסוך במזה"ת לצועד להסכם אזורי והיסטורי. המתווה לו היה שותף גם נתניהו, עתיד לעורר בינינו מחלוקות פנימיות גדולות וכואבות. 

"אני מתחייב לצמצם למינימום את המחלוקת, אך לפעול כדי שהמתווה יהיה בסיס להתקדמות מול הפלסטינים, תוך המשך העמקת השותפות עם ירדן מצרים ומדינות נוספות באזור. לכן, בתיאום עם הממשל אמריקאית נעניתי להזמנתו האישית והנפרדת לפגישה ביום ב', ואני מודה לו הזמנה חשובה זו. בתום פגישתנו החשובה אשוב לישראל, להוביל את הדיונים להסרת החסינות.

"חובה עלינו לזכור שאנו נמצאים בשיאו של מאבק מכונן על דמותה של המדינה. האם העומד בראש המדינה, מותן לתת מקום לכוחות גזענים וקיצוניים. האם זו תהיה מדינה שבה נותנים למנהיגים הגנה מפני החוק? האם בצילה של חסינות יתנו לבן גביר לנהל את את המדינה ולרפי פרץ להמשיך להיות שר חינוך? אנחנו חייבים להתקדם הלאה.

"אני מבקש לומר לנשיא מכאן, אין לישראל בעלת ברית חזקה יותר ואין לארה"ב ידידה טובה יותר במזרח התיכון".

גנץ ימריא מחר בבוקר לפגישה עם טראמפ בבית הלבן. למשלחת גנץ יצטרף האלוף במיל' אמיר אשל, לשעבר מפקד חיל האוויר וראש אגף התכנון במטה הכללי, אשר משמש בחודשים האחרונים כיועץ של גנץ בנושא "תוכנית המאה" וכשליח מטעמו מול גורמים אמריקאים.

לנסיעתה יתלווה גם ד"ר יורם טורבוביץ חבר בצוות האסטרטגי של כחול לבן, ומעיין כהן ישראלי, ראש המטה שלו.
גנץ צפוי להיפגש עם הנשיא טראמפ בבית הלבן ביום ב', בשעות הבוקר ולדון איתו בפרטי תוכנית המאה. הפגישה תהיה סגורה לתקשורת ובסופה יופץ תיעוד על ידי הבית הלבן.