בעיצומו של הסכסוך בין בעלי השליטה: בלוטרייך מוכר כ-12% מהונה של מישורים תמורת כ-48 מיליון שקל

המכירה באה לאחר שנודע לבלוטרייך כי שותפו לשליטה אלכס שניידר רכש מניות בהנפקת הון שביצעה מישורים בשבוע שעבר - וזאת, לטענת בלוטרייך, בניגוד להחלטת ביהמ"ש • בעקבות המכירה נותר בלוטרייך עם החזקה של כ-20%

גיל בלוטרייך, מייסד מישורים / צילום: איל יצהר, גלובס
גיל בלוטרייך, מייסד מישורים / צילום: איל יצהר, גלובס

על רקע הסכסוך הנמשך כבר יותר משנה בין צמד השותפים לשליטה בחברת הנדל"ן מישורים , גיל בלוטרייך ואלכס שניידר, הבוקר (א') הפתיע בלוטרייך, מייסד החברה, כשעדכן על מכירת נתח של כ-12% מהונה של מישורים (כ-4.3 מיליון מניות), תמורת כ-48 מיליון שקל.

המכירה, שנעשתה בעסקאות מחוץ לבורסה, בוצעה לפי מחיר מניה של כ-11 שקל - דומה לשוויה הבוקר, לאחר קפיצה שנתית של כ-80%.

על המכירה החליט בלוטרייך, כפי שציינו מקורביו, לאחר שנודע לו כי שניידר רכש מניות בהנפקת הון שביצעה מישורים בשבוע שעבר - וזאת, לטענת בלוטרייך, בניגוד להחלטת בית המשפט, ולפיה עליו ועל שותפו "להימנע מביצוע פעולות שיש בהן להשפיע על מבנה הבעלות במישורים עד למתן פסק דין בעניין".

בעקבות המכירה נותר בלוטרייך עם החזקה של כ-20% מהונה של מישורים, וזאת לעומת החזקה של כ-38% שהייתה לו טרם גיוס ההון האחרון שביצעה מישורים, שבו לא לקח חלק ואשר צמצם את חלקו בחברה לכ-32%.

הנפקת המניות שביצעה מישורים בשבוע שעבר כללה גיוס של כ-50 מיליון שקל במטרה "לשמש כבסיס הוני להגדלת פורטפוליו הנכסים של החברה וניצול הזדמנויות עסקיות, לצד הורדת המינוף של החברה והגדלת היקף המניות שבידי הציבור".

לקראת השלמת הגיוס עדכנה מישורים כי במקרה שבלוטרייך לא ייקח חלק בהנפקה, החברה עלולה להפר חלק מאמות המידה אליהן התחייבה כלפי מחזיקי האג"ח, התלויות גם בשיעור החזקותיו של בלוטרייך, וכי בכוונתה "לנקוט בכל הצעדים הסבירים שביכולתה על-מנת למנוע את הפרת הקובננטים".

שניידר, ככל הידוע, השקיע כ-20 מיליון שקל בהנפקה ושמר על חלקו במישורים - כ-42% מההון, אחרי שבחודש ספטמבר האחרון רכש יחד עם המנכ"ל היוצא של חברת אי.די.בי, שולם לפידות, קרוב ל-8% מהונה של מישורים מידי קבוצת הראל, בהשקעה משותפת של כ-26 מיליון שקל.

הנפקת המניות של מישורים נעשתה לפי מחיר מניה של כ-11 שקל - גבוה בכ-8% ממחיר המינימום שננקב.

שניידר: "בלוטרייך מוותר על זכויותיו"

מישורים פועלת בתחום הנדל"ן המניב בישראל ובארה"ב, וכן בתחום המלונאות בקנדה ובארה"ב באמצעות החברה הבת סקייליין, וכאמור מצויה כבר יותר משנה תחת סכסוך בין בעליה השליטה בה. 

ככל הידוע, למרות צמצום חלקו של בלוטרייך במישורים, הוא נותר עדיין שותף שווה בשליטה יחד עם שניידר, מכוח הסכם השליטה המשותף שלהם.

כעת מתכנן בלוטרייך לעדכן את תביעתו נגד שניידר, "כך שתכלול פיצוי כספי מלא בגין גזילת פרמיית השליטה באמצעות מהלך השתלטות הנוגד את הסכם השליטה החתום", לטענתו.

מטעמו של שניידר נמסר, כי "בלוטרייך מוותר על זכויותיו במישורים עם מכירת מניותיו, כאשר עומדת נגדו תביעה מצד החברה על סך של יותר מ-11 מיליון שקל. האמון במישורים ובסקייליין תחת שליטתו של שניידר קיבל משנה תוקף במכירת המניות שביצע בלוטרייך לשחקנים בשוק ההון שהזרימו ביקושים, בידיעה שבלוטרייך מוכר את מניותיו ונמצא בתהליך היפרדות מהחברה".