הדואליות לא רק בורחות מהבורסה המקומית: ביומיקס תירשם למסחר גם בתל אביב

חברת חקר החיידקים הונפקה בבורסת ניו יורק באוקטובר האחרון, בדרך של מיזוג לחברה מסוג SPAC

יונתן סולומון, מנכ"ל ביומיקס / צילום: איל יצהר
יונתן סולומון, מנכ"ל ביומיקס / צילום: איל יצהר

לאחר מגמת נטישה של הבורסה המקומית מצד חברות דואליות, וחודשים אחדים לאחר שהחלה להיסחר בבורסת ניו יורק, חברת התרופות ביומיקס  (PHGE) תחל להיסחר בבורסה המקומית עוד השבוע. החברה הודיעה כי כוונתה להירשם למסחר גם בתל אביב אושרה על ידי הבורסה, כך שמנייתה תחל להיסחר ב-6 בפברואר, במדדי הביומד וה-SME60. המהלך נועד להגדיל את הסחירות במניה ולמשוך אליה תשומת לב רבה יותר.

ביומיקס נסחרת היום בבורסה של ניו יורק לפי שווי של 226 מיליון דולר, עלייה של 5% מאז החלה המניה להיסחר ב-NYSE באוקטובר האחרון. החברה מוזגה באוקטובר לחברה מסוג SPAC - חברה בורסאית המגייסת הון תחילה ואחר כך פועלת לאתר פעילות למיזוג לתוכה. במקרה של ביומיקס, נותרו בחברה בסוף המהלך 61 מיליון דולר, מתוך 70 מיליון שגויסו ל-SPAC מלכתחילה, כך שהמהלך מקביל להנפקת חברה וגיוס 61 מיליון דולר לתוכה.

עוד לפני כן גייסה ביומיקס 56 מיליון דולר, ממשקיעים שביניהם אורבימד, RMGP, חברות התרופות ג'ונסון אנד ג'ונסון, טקדה וונצ'רס, Seventure Partners ,SBI ואחרים. כמו כן צפוי להיכנס לחברה משקיע חדש בשם RTW Investments, קרן ייעודית להשקעה בביומד. ביומיקס מסרה בעבר כי בעת המיזוג היו בכיסה 100 מיליון דולר.

מתקפת הפאג'ים ותכנון תרופות

ביומיקס הוקמה בסך הכל ב-2015 והיא פועלת בתחום מדעי החיים. החברה משלבת שלושה תחומים שנמצאים כיום בחזית הטכנולוגיה: מיקרוביום - חקר תמהיל החיידקים על ובתוך גוף האדם, פאג'ים - וירוסים שתוקפים חיידקים וביג דאטה - כלומר שימוש באלגוריתמים לומדים לשם תכנון תרופות.

החברה פיתחה אלגוריתם שנועד להשוות בין תמהילי חיידקים של אנשים בריאים וחולים, במטרה להעלות השערות לגבי אילו חיידקים כדאי לחסל באופן סלקטיבי על מנת לשפר את מצב המטופל. אחר כך היא מתכננת פאג'ים כך שיתקפו את אותו חיידק, כמו אנטיביוטיקה סלקטיבית, אך ישאירו את שאר החיידקים הטובים בחיים. מנכ"ל החברה הוא יונתן סלומון.

המוצר הראשון של החברה הוא אנטיביוטיקה סלקטיבית לטיפול באקנה. מוצר זה כבר נמצא בניסוי קליני שלב I (ניסוי בטיחות במתנדבים בריאים), אשר תוצאותיו אמורות להתפרסם כבר במהלך הרבעון הראשון של השנה, כלומר בחודשיים הקרובים. תוצאות בניסוי שלב I במחלות מעי דלקתיות, צפויות במחצית השנייה של 2020. 

את ביומיקס מייצגים עורכי הדין שי ברנוב ורעות אלפיה מפירמת עורכי הדין הבינלאומית ZAG-S&W.