שותפות מעופפת: וירג'ין אטלנטיק, דלתא ואייר פראנס-KLM מכריזות על שיתוף-פעולה

במסגרת השותפות יציעו החברות מסלולים מגוונים ומועדי טיסות גמישים בהתאם ליעדים של כל אחת מהן, תוך דגש על טיסות קונקשן מאירופה לארה"ב • בנוסף, חברי מועדוני הנוסע המתמיד בחברות אלה יוכלו לממש מיילים שצברו בכל אחת מהחברות

אייר פראנס / צילום: רויטרס
אייר פראנס / צילום: רויטרס

התחרות החריפה בענף התעופה מובילה לכמה מגמות שהולכות ומתחזקות: לצד גביית תשלום על שירותים שונים דוגמת כבודה או מזון, יותר ויותר חברות תעופה משלבות כוחות במתכונת של בריתות או שותפויות שמאפשרות להן להגדיל את היצע המסלולים. עוד מציעה השותפות את הגדלת ההטבות לנוסעים הנאמנים בתוכניות הנוסע המתמיד ואת האפשרות להזמין כרטיסי טיסה לכל אחת מהחברות בכל האתרים של החברות שבברית.

את הברית הטרייה השיקו החברות וירג'ין אטלנטיק, דלתא איירליינס, אייר פראנס ו-KLM.

במסגרת השותפות יציעו החברות מסלולים מגוונים ומועדי טיסות גמישים בהתאם ליעדים של כל אחת מהן (כל אחת והשוק החזק שלה), תוך דגש על טיסות קונקשן מאירופה לארה"ב. מ-13 בפברואר, חברי מועדוני הנוסע המתמיד בחברות אלה יוכלו לממש מיילים שצברו בכל אחת מהחברות. במסגרת השותפות יציעו החברות גם היצע גדול של מסלולים מועדפים בכל הנוגע להטסת מטען.

לפני כחצי שנה השיקה וירג'ין אטלנטיק קו ישיר תל-אביב-לונדון. את 2019, בחודשים שבהן פעלה בקווים מישראל ואליה, הטיסה החברה הבריטית 44.5 אלף נוסעים. דלתא איירליינס צמחה ב-2019 ב-31% והטיסה 262 אלף נוסעים בקווים מישראל לניו יורק. אייר פראנס, שצמחה בכ-8%, הטיסה ב-2019 בקווים מישראל 323 אלף נוסעים; ו-KLM, החברה בקבוצה עם אייר פראנס, הטיסה כ-123 אלף נוסעים ולא צמחה ביחס לשנה קודמת.

ארבע החברות מעסיקות ביחד כ-180 אלף עובדים, כשהמחזור השנתי של ארבעתן ביחד הסתכם בשנה החולפת ב-13 מיליארד דולר.