פרשקובסקי | בלעדי

לאחר קפיצה שנתית של 150% במניה: הראל נכנסת להשקעה של 57 מיליון שקל בפרשקובסקי

חברת הביטוח רכשה 4.5% מהון חברת הנדל"ן מידי משפחת בעלי השליטה • פרשקובסקי, שבחמש השנים האחרונות הניבה תשואה של 880%, נסחרת בשווי של 1.37 מיליארד שקל

יוסי פרשקובסקי, מבעלי השליטה בחברת פרשקובסקי/ צילום: יוני מרדכי
יוסי פרשקובסקי, מבעלי השליטה בחברת פרשקובסקי/ צילום: יוני מרדכי

חברת הביטוח והפיננסים הראל השקעות  מגדילה את השקעותיה בתחום הנדל"ן. הראל, שכבר מחזיקה בנתחים ממניותיהן של חברות נדל"ן מניב, ובהן מגה אור, ריט 1, אמות ומבני תעשיה, רכשה היום 4.5% ממניות חברת הייזום פרשקובסקי מידי משפחת בעלי השליטה, תמורת 57 מיליון שקל. 

העסקה בוצעה במחיר של 68 שקל למניית פרשקובסקי - נמוך בכ-4.5% ממחיר הסגירה של המניה היום, לאחר עלייה יומית של 1.8%. מניית פרשקובסקי השלימה התקדמות של קרוב ל-150% בשנה האחרונה (880% בחמש שנים), על רקע שיפור בתוצאות החברה, שנהנית מרוח גבית מההתעוררות שוק הנדל"ן למגורים בישראל. לאחר העלייה, שווייה של החברה בבורסה הגיע לכ-1.37 מיליארד שקל.

בעקבות מכירת המניות להראל תרד משפחת פרשקובסקי להחזקה של כ-58% ממניות החברה. 17% נוספים מהמניות מחזיק מנכ"ל החברה הבת א.ש.י פרשקובסקי, חיים קראדי.

פרשקובסקי מתמקדת בתחום הנדל"ן למגורים באזורי הביקוש בישראל, ומפתחת זרוע פעילות בנדל"ן מניב. לחברה פרויקטים להקמת כ-3,000 יחידות דיור, ובהם פרויקט פינוי-בינוי גדול בחיפה, פרויקטי מחיר למשתכן גדולים בראשון לציון, במערב רמלה ובגליל-ים בהרצליה, ופרויקטים נוספים של מגורים בשוק החופשי ברמלה.

עסקות נדל"ן מניב בראשל"צ ובהרצליה

באחרונה ביצעה החברה כמה עסקות בתחום הנדל"ן המניב, כולל רכישת קרקע במתחם האלף בראשון לציון, כשמחצית מהפרויקט נמכר לחברת הביטוח מגדל, ורכישת קרקע בהרצליה פיתוח. נוסף על כך, זכתה החברה במכרז של דירה להשכיר להקמת פרויקט להשכרה ארוכת טווח ברמלה מערב.

את תשעת החודשים הראשונים של 2019 סיימה פרשקובסקי עם מכירות של 445 יחידות דיור, מרביתן בפרויקטים שלה במערב רמלה, בהרצליה (גליל-ים) ובחיפה. נוסף על כך, ברבעון השלישי של 2019 התחילה במסירות של פרויקט מחיר למשתכן בשכונת רקפות בראשון לציון, הכולל 216 יחידות דיור, והיא צפויה למסור עוד דירות בשני פרויקטים גדולים (בהיקף של 684 יחידות דיור) של מחיר למשתכן במערב רמלה בחצי השנה הקרובה.

הכנסות החברה בינואר-ספטמבר 2019 הסתכמו בכ-773 מיליון שקל - גידול של 74% לעומת התקופה המקבילה ב-2018. הרווח הגולמי באותה תקופה הוכפל והסתכם בכ-199 מיליון שקל (26% מהמכירות), ובשורה התחתונה רשמה פרשקובסקי קפיצה של 85% ברווח הנקי לכ-115 מיליון שקל.

במקביל לפרסום הדוחות לרבעון השלישי הכריזה פרשקובסקי, שלה מדיניות חלוקת 50% מהרווח הנקי (ללא רווחי שערוך) כדיבידנד, על חלוקת מזומן נוספת בסכום של 25 מיליון שקל לבעלי מניותיה. גם לאחר העלייה החדה במניה, תשואת הדיבידנד של החברה עומדת כיום על 5%-5.5%.