בורסת תל אביב ננעלה בעליות שערים; מניית אנלייבקס התרסקה

מדד ת"א 90 טיפס ב-0.77% • אנלייבקס צנחה ברקע לגיוס הון בדיסקאונט • מניית מזרחי טפחות עלתה לאחר פרסום הדוחות לרבעון ולשנה כולה • פריגו זינקה בהמשך לאישור ה-FDA למשאף לאסטמה

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:25

המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (ג') בעליות שערים חדות, ת"א-35 ננעל בעלייה של 0.78%, וכך גם ת"א-125. מדד הביומד צלל ב-1.25%.

פריגו וטבע הוסיפו כ-3% לערכן. מניית אנלייבקס צנחה בכמעט 45%. קבוצת דלק איבדה כ-3% מערכה.

14:45

אחרי יומיים של ירידות שערים חדות, יום המסחר השלישי לשבוע שינה כיוון ומתנהל בעליות שערים. החוזים העתידיים בארה"ב מצביעים על נטייה חיובית מתונה לקראת פתיחת המסחר שם, ובאירופה כיוון המסחר בבורסות המרכזיות היה שלילי בשעות הצהריים, אולם מתון משמעותית ביחס לירידות השערים שנרשמו שם אתמול.

ברקע לגל ירידות השערים האחרון עומדת עלייה בחששות המשקיעים מהמשך התפשטות וירוס הקורונה מסין, והשלכותיו השליליות האפשריות על הצמיחה הגלובלית, וזאת בעקבות איתור מספר משמעותי של חולים במדינות נוספות, במרכזן דרום קוריאה ואיטליה, בימים האחרונים.

בבנק ההשקעות UBS ציינו בהתייחסות למצב השווקים על רקע החששות מהקורונה, כי התפשטותו מחוץ לסין מוסיפה סיכונים.

בבנק "מעדיפים מניות בשווקים מתעוררים, לנוכח ההצלחה היחסית של סין להכיל את ההתפרצות שם, ונזהרים יותר במניות באזור האירו, שם יש כיום אי ודאות משמעותית לגבי ההשפעה הכלכלית הפוטנציאלית".

עוד הדגישו ב-UBS כי "כמו בכל מכירה פתאומית, חשוב שהמשקיעים ישמרו על נקודת מבט ארוכת טווח וניהול סיכונים באמצעות גיוון נכסים עולמי. חשוב גם לא להזניח גורמים אחרים שיכולים להניע את השוק, במיוחד לאור העובדה שתגובות מדיניות כספיות, פיסקליות ואחרות על המשבר עלולות להופיע בימים ובשבועות הקורבים".

ב-UBS ציינו כמה דרכי פעולה העשויות "לעזור למשקיעים לשפר את פרופיל תגמולי הסיכון של תיקים בתקופה זו של אי ודאות", הכוללות בין היתר העדפת מניות בשווקים מתעוררים על פני מניות באזור האירו, וכן העדפת מניות סחר מקוון, גיימינג, משלוחי מזון ומניות דיבידנד, והימנעות ממגזרים החשופים לנסיעות.

בין היורדות במדד המוביל, מניות אנרג'יאן  ואלביט מערכות ת נחלשות בכ-1%-2%. מניית קבוצת דלק  ויחידות ההשתתפות של דלק קידוחים  שבשליטתה מאבדות כ-1%.

עוד במסחר, מניית פז  מרכזת מחזור מסחר גדול מהרגיל, בו נסחרה ביציבות. מניית סאפיינס  מטפסת בכ-3%, כשברקע למסחר אתמול פרסמה החברה את דוחותיה הכספיים לרבעון הרביעי ולשנת 2019, וסיימה את המסחר ללא שינוי משמעותי בשוויה. מניית אבגול  מגיבה לפרסום תוצאותיה הכספיות בקפיצה של כ-6% במחזור מסחר קטן.

מניית אנלייבקס  צוללת בכ-40%, על רק הקצאת מניות פרטית שביצעה לגופים מוסדיים, ואחרי קפיצה של כ-49% שרשמה אתמול, בעקבות הודעת החברה על תוכניותיה להגדיל תפוקת ייצור של מוצר שהיא מפתחת "כהכנה לטיפול אופציונאלי בחולי קורונה עם קריסת מערכות".

בין החברות הקטנות, זו של ביו ויו  דיווחה על הצגה יחד עם שותפה של "פתרון משולב לזיהוי ואנליזת תאים סרטניים המצויים במחזור הדם" בתערוכה בסן פרנסיסקו, ומנייתה קופצת בכ-8% במחזור מסחר לא גדול.

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמה מגמה חיובית, ובמסחר באג"ח הממשלתיות נרשמה יציבות.

14:30

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בעליות שערים, בדומה לחוזים העתידיים בניו יורק שמטפסים בכ-0.5%. מדד ת"א 35 עולה ב-1%, ת"א 90 מטפס ב-0.36% ומדד הבנקים משיל 0.2%.

פריגו  מזנקת ביותר מ-7.7% בהמשך לאישור ה-FDA למשאף לאסטמה. טבע  עולה ב-1.8%, כיל  מטפסת ב-1.5%, מטריקס  עולה ב-2.7%.

מנייתה של חברת אנלייבקס  צוללת בכ-40% לאחר שגייסה 8 מיליון דולר בדיסקאונט.

מחזור המסחר בשעה זו בשוק המניות מסתכם בכ-825 מיליון שקל.

12:00

חברת התרופות פריגו  קיבלה את אישור ה-FDA - רשות המזון והתרופות של ארה"ב - לשווק גרסה גנרית למשאף ProAir HFA של טבע . המשאף מיועד לטיפול בדרכי הנשימה ובקוצר נשימה הנגרם בשל אסתמה. מדובר בחדשות טובות עבור פריגו, גם אם נראה שבשלב ראשון ההשפעה על תוצאותיה תהיה קטנה יחסית - פריגו הודיעה שבתחילה היא תשיק כמות מוגבלת של המוצר ותאיץ את הייצור בהמשך, על מנת לענות על הביקושים. פריגו מפתחת את המוצר עם שותפה, חברת Catalent Pharma .

11:20

העליות שנרשמו בפתיחת המסחר בבורסה בתל אביב התמתנו בשעה האחרונה. מדד ת"א 35 עולה ב-0.15%, ת"א 90 ללא שינוי ומדד הבנקים נסחר בטריטוריה האדומה. מניית מזרחי טפחות עולה ב-1% לאחר פרסום הדוחות הכספיים, מניית אנלייבקס צוללת בכ-40% בצל גיוס הון של 8 מיליון דולר, וזאת בדיסקאונט על מחיר השוק.

פריגו  עולה ב-3%, חברה לישראל  מטפסת ב-1.5%, כיל  מטפסת ב-1.4% ומניית שיכון ובינוי  עולה ב-1%.

מחזור המסחר בשוק המניות מסתכם בשעה זו בכ-300 מיליון שקל.

10:00

המסחר בבורסה בתל אביב נפתח בעליות של סביב האחוז במדדים המובילים, וזאת בעוד החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט קופצים הבוקר לאחר הירידות החדות אתמול. מדד ת"א 35 מנתר ב-1% בפתיחה, ת"א 90 עולה בשיעור דומה ומדד הבנקים מטפס ב-0.66%.

בנק מזרחי טפחות  סיכם הבוקר את הרבעון הרביעי של שנת 2019 עם עלייה של 117.8% ברווח הנקי, שעמד על 440 מיליון שקל, זאת לעומת רווח נקי של 202 מיליון שקל אשתקד. את שנת 2019 כולה סיכם בגידול של 52.7% ברווח הנקי, עם 1,842 מיליון שקל לעומת 1,206 מיליון שקל בשנת 2018. הבנק החליט לחלק דיבידנד של 176 מיליון שקל בגין רווחי הרבעון הרביעי. הדוחות מתפרסמים שבוע לאחר שאלדד פרשר, מנכ"ל הבנק, הודיע על כוונתו לסיים את כהונתו בחודשים הקרובים לאחר כשבע שנות כהונה.

אנלייבקס  מתרסקת ב-38% לאחר שנפלה אמש בוול סטריט. אתמול המניה ריכזה עניין רב בבורסה המקומית על רקע הדיווח כי החברה מפתחת תרופה לקורונה.

06:00

המסחר בבורסה בתל אביב צפוי להיפתח היום בהמשך לירידות החדות שנרשמו אמש (ב') בוול סטריט. בצל החשש מהשלכות התפשטות נגיף הקורונה, בורסות העולם רעדו אתמול, מה שמחק את העליות במדד דאו ג'ונס מתחילת השנה. גם העליות שנרשמו בשוק המקומי מתחילת השנה נמחקו אתמול במסחר.

בתל אביב אתמול מדד ת"א 35 איבד 2.3%, מדד ת"א 90 צנח ב-3.25% ומדד הבנקים איבד 2%. בוול סטריט הנאסד"ק נפל ב-3.7%, הדאו ג'ונס מחק 1,000 נקודות מערכו, ומדד הפחד (VIX) זינק ביותר מ-6%. התשואות על האג"ח האמריקאיות ל-10 ו-30 שנה ירדו לשפל כל הזמנים, הנפט צנח והזהב בשיא של 7 שנים.

התפרצות נגיף הקורונה והתפשטותו בעולם עלולה לגרום למשק הישראלי נזק בהיקף שבין רבע אחוז לאחוז תוצר שלם, כך עולה מהתרחישים המרכזיים באוצר, שאינם כוללים את "תרחיש הבלהות" של התפרצות נרחבת של הנגיף בישראל. מדובר בסכום שבין 3.6 ל-14 מיליארד שקלים.

בקרב המניות הדואליות, טבע חוזרת עם פער שלילי של 0.9%, פריגו עם פער שלילי של 1.3%, טאואר עם פער שלילי של 0.9%, ומניית אנלייבקס חוזרת עם פער שלילי של 39%. מנגד, כיל חוזרת עם פער חיובי של 1%, כך גם מנייתה סאפיאנס, וקנון חוזרת עם פער חיובי של 1.4%.