ועד עובדי פסגות מכריז על סכסוך עבודה: "לא נאפשר מכירה או מיזוג פעילויות ללא שמירה על זכויות העובדים"

עפ"י הודעת הוועד, "מכיוון שלא קיבלנו מידע מלא מההנהלה בהקשר של המכירה, פנינו הבוקר לממונה על התחרות והכרזנו על סכסוך עבודה" • לפני כחודש וחצי נחשף ב"גלובס" כי קרן אייפקס מקדמת מהלך למכירה מפוצלת של פעילויות פסגות, לצורך מימוש השקעתה בבית ההשקעות הגדול בישראל

זהבית כהן / צילום: רמי זרנגר
זהבית כהן / צילום: רמי זרנגר

המכירה המתוכננת של חלקים מפעילותו של בית ההשקעות פסגות מעוררת מתח בין עובדי החברה להנהלה החברה ולבעליה - קרן אייפקס, המנוהלת על ידי זהבית כהן. ל"גלובס" נודע כי ועד עובדי פסגות שיגר הודעה חריפה, שכותרתה "סכנה ברורה ומיידית לכלל עובדי החברה". בהודעה נכתב, בין השאר, כי "מכיוון שלא קיבלנו מידע מלא מההנהלה בהקשר של המכירה, פנינו הבוקר לממונה על התחרות והכרזנו על סכסוך עבודה".

מהנהלת החברה נמסר: "צר לנו כי ועד העובדים בחר להכריז על סכסוך בשל ידיעות בתקשורת ושמועות". 

לפני כחודש וחצי נחשף ב"גלובס" כי אייפקס מקדמת מהלך למכירה מפוצלת של פעילויות פסגות, לצורך מימוש השקעתה בבית ההשקעות הגדול בישראל. עתה כותב ועד עובדי פסגות כי "בהמשך למגעים שמתקיימים למכירת חברת קרנות הנאמנות, על פי הפרסומים האחרונים (ככל הידוע, מדובר במגעים ראשוניים עם כלל ביטוח; ר"ש), והודעה מעורפלת של מנכ"ל פסגות, ערכנו בירור מקיף. על פי מידע לא רשמי שהגיע לידינו, גם חברת הגמל נמצאת במגעים מתקדמים למכירה או מיזוג", ציינו חברי הוועד, שגם כתבו לעובדים: "לא נאפשר מכירה או מיזוג של אף חברה, ללא שמירה מלאה על זכויותיהם וביטחונם של העובדים באמצעות הסכם קיבוצי". עוד כותב הוועד כי הוא "ממשיך לפעול בכל דרך לצורך קבלת מידע ובלימת התהליך עד להסדרת תנאי העובדים".

נכון לסוף 2019 ניהל בית ההשקעות פסגות נכסים בהיקף כולל של קרוב ל-200 מיליארד שקל, הודות לגאות בשוקי ההון, שהביאה לתשואות חזקות ולגידול בשווי הנכסים המנוהלים. קרן אייפקס רכשה את השליטה בפסגות מידי קרן יורק ב-2010 לפי שווי של 2.7 מיליארד שקל - מה שרבים ראו כבר אז כשווי מנופח. בסוף 2015 מיצעה אייפקס את מחיר הרכישה, כשקנתה את החזקות המיעוט של קרן מרקסטון בבית ההשקעות לפי שווי חברה של כ-1.9 מיליארד שקל לפסגות. מאז מחפשת אייפקס דרכים לממש את ההשקעה ברווח, אבל עד היום ללא הצלחה.