אל על מאריכה את הזמן שבו ניתן לשנות כרטיסי טיסה לתאילנד וליפן

תאפשר למחזיקי כרטיסי טיסה למדינות אלה עד לתאריך 30/4/20 (כולל) לשנות את הכרטיס שברשותם למועד יציאה חדש, לרבות החלפת יעד, עד 31/7/20 (כולל), ללא תשלום דמי שינוי או טיפול

עוצר ההזמנות וגל הביטולים מחייב את חברות התעופה להפגין גמישות מול הנוסעים, בעיקר ככל שווירוס הקורונה ממשיך להתפשט: חברת התעופה אל על מודיעה היום (ג') על הקלה נוספת במדיניות המסחרית למחזיקי כרטיסי טיסה לתאילנד וליפן, ותאפשר למחזיקי כרטיסי טיסה למדינות אלה עד לתאריך 30/4/20 (כולל) לשנות את הכרטיס שברשותם למועד יציאה חדש, לרבות החלפת יעד, עד 31/7/20 (כולל), ללא תשלום דמי שינוי או טיפול (בכפוף להפרשי התעריף בכרטיסי הטיסה ככל שיהיו).

בשלב זה אל על השהתה את טיסותיה לתאילנד (בהמשך לעצירת הטיסות לסין ולהונג קונג) ודחתה את מועד השקת הקו ליפן מ-11 במרץ לתחילת חודש אפריל. "החלטות והמלצות משרד הבריאות, אזהרות המסע של משרד החוץ ואיסור כניסה לזרים ממדינות מסוימות שפרסם משרד הפנים, השפיעו על הביקושים לנסיעות לחו"ל. לכך התווספה בשבוע שעבר קריאת משרד הבריאות לשקול נחיצות נסיעות לחו"ל בכלל. אל על אינה יכולה לעמוד מנגד ולהתעלם", כלשון הודעת החברה.

בתוך כך, אל על מאפשרת למחזיקים בכרטיסי טיסה לאירופה עד 31/3/20 לשנות את מועד טיסתם, לרבות החלפת יעד, ללא תשלום דמי שינוי וטיפול, עד 31/7/20; זאת בנוסף למבצע המאפשר לרכוש כרטיסי טיסה מסוג "קלאסיק" (תמחור הכולל מזוודה והושבה) לאירופה לשנה הקרובה ולשנות או לבטל ההזמנה עד 6 שעות לפני מועד ההמראה, ללא תשלום. מבצע הביטול חינם תקף להזמנות עד 27/3/20. "בשל הנסיבות המיוחדות, אנו נאלצים לבצע התאמות מסחריות בחלק מהטיסות שתוכננו תוך שמירה על קשר אווירי בין ישראל והיעדים השונים, לטובת לקוחותינו", מוסיפים בחברה לנוכח צמצום הטיסות ליעדים שונים באירופה

יצוין כי מדיניות גמישה קיימת גם אצל חברות תעופה זרות, וההמלצה היא להתעדכן מול סוכני הנסיעות והחברות באשר לאפשרות להקפיא או לשנות כרטיסי טיסה. 

"אל על מסייעת לנוסעים שטיסותיהם בוטלו ומציעה להם חלופה הממזערת השינוי ככל הניתן. יחד עם זאת, אנו מתנצלים בפני הלקוחות המושפעים מהשינוי בלוח הטיסות ומקווים מאוד כי שינויים אלה יתקבלו בהבנה. באופן טבעי, מוקד השירות והמכירות של החברה עסוק בימים האחרונים במענה לעשרות אלפי פניות, והחברה עושה כל שביכולתה להשיב לכל הפונים ומתנצלת על זמני ההמתנה הארוכים. תקוותנו כי עם חלוף המשבר נהיה לבחירה הראשונה של הישראלים ונעשה הכול כדי שיבחרו בנו בכל פעם מחדש".