אירוויזיון 2020 בסכנת ביטול? בתאגיד השידור משדרים עסקים כרגיל

גוברות ההערכות בישראל כי ה-EBU לא ייקח סיכון ויחליט לבטל את התחרות השנה בגלל התפרצות הקורונה • ב"כאן", תאגיד השידור הציבורי, מנסים להתנהג כרגיל, ואמש התקיים המשדר לבחירת השיר שייצג את ישראל בתחרות

עדיין לא ברור לגמרי אם משבר הקורונה שפוקד את העולם יאפשר את קיום האירוויזיון, אבל בתאגיד השידור מתנהלים בינתיים כרגיל, עד אשר תינתן הנחיה אחרת.

אמש (ג') התקיים המשדר לבחירת השיר שייצג את ישראל בתחרות, שצפויה להתקיים ב-16 במאי בהולנד. המשדר רשם רייטינג ממוצע של 8.4% - רייטינג גבוה יחסית לשידורי התאגיד, אך נמוך יחסית לשידור תוכנית "רגילה" של "הכוכב הבא לאירוויזיון". השיר שנבחר הוא "פקר ליבי", שכתבו דורון מדלי ועידן רייכל, אותו תבצע הזמרת עדן אלנה, זוכת "הכוכב הבא לאירוויזיון". 

נזכיר כי בניגוד לשנה שעברה בה ועדת מומחים בחרה את השיר ללא הכיסוי של אירוע טלוויזיוני - השנה בחרו בתאגיד לקיים תחרות משודרת בשיתוף עם טדי הפקות. אל מול המשדר לא שודרו בערוצים המסחריים "קטרי רייטינג": בקשת שודרה התוכנית "הכרישים", שרשמה רייטינג מוצע של 11%; וברשת המשיכו להרכיב קואליציה עם משדר בחירות, שרשם רייטינג ממוצע של 5.6%.

בשבוע הבא היו אמורים לטוס ראשי המשלחת הישראלית לכנס משלחות האירוויזיון, אך בעקבות המלצת משרד הבריאות להימנע מטיסה כשלא מטעמים לא הכרחיים, הוחלט בתאגיד שלא לטוס. ישראל איננה המדינה היחידה בה התקבלה החלטה כזאת, והחלטה דומה התקבלה גם בשוודיה.

כאמור, בינתיים ממשיכים בתאגיד בכל ההכנות המתבקשות לצורך ההשתתפות באירוויזיון, כמו צילום קליפ לשיר. עם זאת, גוברות ההערכות בארץ כי ה-EBU (איגוד השידור האירופי) לא ייקח סיכון ויחליט לבטל את התחרות השנה בגלל מגיפת הקורונה, שמתפשטת במספר הולך וגדל של מדינות באירופה.

יש להניח כי ב-EBU ייאלצו לקבל החלטה בקרוב, שכן האירוויזיון הוא אירוע עתיר השקעה, בעיקר מצד המדינה המארחת אך גם של המדינות המשתתפות, ולכן יהיה צורך לקבל החלטה בקרוב.