לפני משבר הקורונה: עלייה של 2.2% בתנועת הנוסעים בנתב"ג בפברואר

זאת לעומת פברואר אשתקד • בתוך כך, רשות שדות התעופה הודיעה כי תוציא 70% מעובדיה לחופשה ללא תשלום

נתב"ג בימים טובים יותר / צילום: איל יצהר
נתב"ג בימים טובים יותר / צילום: איל יצהר

לוח הטיסות של נתב"ג ממשיך להיצבע באדום עם עוד ועוד ביטולים וצמצומי קווים. מהיום (א') נעלמו מהלוח החברות הזרות שהודיעו על הפסקת הטיסות לישראל לפחות בחודש מרץ: לופטהנזה, סוויס, אוסטריאן איירליינס, איבריה ואייר פראנס, שלא יטוסו כלל לישראל. חברות הלואו קוסט רינאייר ו-וויז אייר הודיעו על צמצום טיסות.

גם חברות התעופה הישראליות הקטינו דרמטית את טיסותיהן: ארקיע הפסיקה את פעילותה הבינלאומית, ישראייר מצמצמת טיסות, ואל על ממשיכה להפחית את הטיסות שלה, לא רק ליעדי הקורונה. כך לדוגמה היום, במקום שתי טיסות יומיות, אל על מפעילה טיסה יומית אחת לבודפסט, לאמסטרדם, לבריסל ועוד. יותר מ-250 אנשי צוות אוויר של אל על נמצאים בבידוד, בהם 130 טייסים. זאת ועוד, רשות שדות התעופה הודיעה כי תוציא 70% מעובדיה לחופשה ללא תשלום.

תנועת הנוסעים בנתב"ג נכון לחודש פברואר 2020, כפי שהיא מתפרסמת היום, עדיין לא משקפת את נזקי משבר הקורונה, והיא מצביעה על עלייה של 2.23% לעומת פברואר אשתקד, כלומר הצמיחה הפוטנציאלית ירדה. לשם המחשה, בחודש ינואר 2020 נרשמה עלייה של 10.3% לעומת ינואר 2019. בפברואר חלפו בנתב"ג 1.39 מיליון נוסעים (בתנועה הבינלאומית, הלוך ושוב).

אל על הטיסה בחודש פברואר 317 אלף נוסעים, ששיקפו לה ירידה של כ-7%. כאמור, מדובר בירידה שצפויה לגדול בשיעורים גדולים ומכופלים בחודש מרץ.

חברות הלואו קוסט שיקפו בפברואר גידול - מדובר על טרום תקופת קיצוץ הטיסות לישראל: איזי ג'ט הטיסה 106 אלף נוסעים וגדלה ב-7.3%, וויז אייר הטיסה 93 אלף נוסעים וגדלה ב-11.5%, ורינאייר הטיסה 90.6 אלף נוסעים וגדלה ב-121%.

גם טורקיש איירליינס סיכמה את פברואר בסימן גידול עם כמעט 78 אלף נוסעים וצמיחה של 7%. עוד צמחה יונייטד איירלינס בשיעור של 27%, וישראייר צמחה ב-42%.

מבין החברות שסיכמו את פברואר בירידה נציין את אירופלוט שירדה ב-14% ואת אוקראיין שירדה ב-26.5%. אליטליה ירדה ב-13% - עוד לפני שנכנסה לרשימת המדינות מהן נדרש בידוד.

שלוש החברות הישראליות - אל על, ארקיע וישראייר - תפסו בפברואר נפח של 26.3%, ששיקף להן ירידה של 5% לעומת פברואר אשתקד.

המדינות אליהן טסו הנוסעים בפברואר הן ארה"ב עם צמיחה של 22%, טורקיה - בעיקר כיעד ביניים - עם צמיחה של 2.4%, גרמניה וצרפת שצמחו כל אחת בכ-9% ובריטניה שצמחה בכ-15%. היעדים שחוו ירידה בחודש פברואר הם איטליה ען 14.25% וספרד עם כ-11%.

בתחום המטען חל גידול: בפברואר הוטסו 29.2 טון מטען - צמיחה של 7.5% לעומת פברואר 2019.