רשת 13 מוציאה עובדים לחל"ת ומצמצמת באחוזי המשרה

המנכ"ל אבי בן טל במכתב לעובדים: "הירידה בהכנסות החברה כתוצאה מההאטה בפרסום, לצד המחויבות והרצון להמשיך ולספק לצופי הטלוויזיה את החדשות, העדכונים והתוכן שלנו, אינם מאפשרים ברירה, וניאלץ לצמצם במצבת כוח-האדם שמגיעה בימים אלה לעבודה ברשת"

אבי בן טל, מנכ"ל רשת 13 / צילום: ינאי יחיאל
אבי בן טל, מנכ"ל רשת 13 / צילום: ינאי יחיאל

אחרי הכנת השטח, מגיעים הצעדים הממשיים: רשת 13 הודיעה לעובדיה כי חלק מעובדי החברה ייצאו לחופשה ללא תשלום (חל"ת). עובדים אחרים יירדו ל-50% משרה אותה יבצעו מהבית, ובעלי תפקידים הנחוצים להמשך הפעילות התקינה של החברה ושל לוח השידורים יגיעו למשרדי החברה ולאולפנים.

ברשת אמרו לעובדים כי המטרה היא לשמור על בריאות ההון האנושי מחד, ומאידך לשמור על המשך פעילותה הפיננסית של החברה על רקע ההאטה בשוק הפרסום ובהכנסות.

מוקדם יותר הבוקר (א') הודיע מנכ"ל רשת אבי בן טל במכתב לעובדי הערוץ כי הוא מתעתד לבצע שורת צעדים כדי להתאים את פעילות הערוץ למצב החדש, אך באותה שעה נמנע מפירוט הצעדים שיינקטו.

"הירידה בהכנסות החברה כתוצאה מההאטה בפרסום, לצד המחויבות והרצון להמשיך ולספק לצופי הטלוויזיה את החדשות, העדכונים והתוכן שלנו, אינם מאפשרים ברירה, וניאלץ לצמצם במצבת כוח-האדם שמגיעה בימים אלה לעבודה ברשת", כתב בן טל לעובדים.

לדבריו, "לנו ברשת 13 ולחדשות 13 יש תפקיד ציבורי חשוב מהמעלה הראשונה, בטח ובטח בימים אלה, ואני, כעומד בראש החברה, מתחייב להמשיך בתפקידנו זה תוך שמירה מקסימלית עליכם, ההון האנושי החשוב ביותר עבורנו".

נסביר כי גם קשת וגם רשת מתמודדות בימים אלה עם סיטואציה מורכבת שבה נרשמת ירידה בהכנסות כתוצאה מצמצום הפרסום, אל מול עלייה משמעותית בהוצאות כתוצאה מהצורך להתאים את לוחות השידורים למצב החדש ולספק תוכן חדשותי בעצימות גבוהה.

עם זאת, קשת ורשת נכנסים למשבר בשתי סיטואציות שונות: המצב ברשת מורכב ממילא בגלל הרייטינג הנמוך שאפיין את ביצועי הערוץ בחודשים האחרונים והיד הקפוצה בה נוהגים בעלי המניות בהזרמת הכסף הדרוש גם ללא המשבר הנוכחי. קשת, לעומת זאת, מגיעה לאחר חודשים בהם היא מובילה את השוק ביד רמה, עם בעלי מניות שמביעים ברגליים (או בשליפת הכסף הדרוש מהארנק) שוב ושוב אמון בערוץ ובהנהלתו.

נזכיר כי בן טל נכנס לנהל את רשת רק בשבועות האחרונים. יש להניח כי בעת שקיבל עליו את התפקיד, הוא לא שיער לעצמו כי יידרש להבריא אותו גם ממשבר הקורונה.