נגיף הקורונה | סיקור שוטף

מספר חולי הקורונה בישראל עלה ל-298; 281 במצב קל

מספר מקרי הקורונה הפעילים בעולם עומד על 175,769, והנגיף גבה כבר 6,717 קורבנות • שדה התעופה רמון ייסגר לפעילות לילית • ארקיע משהה את פעילות קו נתב"ג אילת עד סוף חופשת הפסח והתבהרות המצב • הסתדרות הרוקחים: "קיים מחסור האקולג'ל, גובר הביקוש לנוגדי חרדה"

ראש הממשלה נתניהו  / צילום: לע"מ
ראש הממשלה נתניהו / צילום: לע"מ

● אפליקציה חדשה של משרד הבריאות מאפשרת לכם לכתוב את שם הרחוב שלכם ולראות אם יש בסביבתכם חולי קורונה

22:05

לוח הטיסות של אל על מתעורר הערב עם לא פחות מחמש טיסות הממריאות בטווח של פחות משלוש שעות מתל אביב לניו יורק. בשעה 22:00 ממריאה טיסה 007 לניו יורק. בשעה 23:30 ממריאה טיסה 003 לניו יורק. בשעה 00:30 טיסה 001 לניו יורק. בשעה 00:45 טיסה 009 לניו יורק ובשעה 01:00 טיסה טיסה 027 לניו ארק. טיסה נוספת צפויה להמריא מחר (ג) בצהריים.

לוח הטיסות החריג הזה נובע מתנועה של תיירים אמריקאים שמבקשים ומתבקשים לעזוב את ישראל ומאות תלמידי ישיבה, תושבי ארצות הברית, שחוזרים לבתיהם.

בתוך כך, אוסטריאן איירליינס מצטרפת לרשימת החברות שסוגרות את פעילותן. החברה הודיעה על ביטול כל טיסותיה מה-18 במרץ ועד ה-28 במרץ.

21:45

מספר החולים עלה ל-298 איש. 281 חולים נמצאים במצב קל, 9 במצב בינוני ו-4 במצב קשה. ארבעה חולים החלימו. 

200 חולים מאושפזים כעת, 45 חולים נמצאים בבידוד ביתי, שבעה בדרך לאשפוז ולגבי 42 חולים טרם הוחלט. 

21:40

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון הכריזו הערב על הרחבה נוספת במגבלות בשל משבר הקורונה, לצד חבילת סיוע למשק.

אלו הם העיקרי ההנחיות החדשות:

● הממשלה תאשר תקנות לשעת חירום שיאפשרו שימוש באמצעים דיגיטליים לאיתור חולים לפרק זמן מוגבל של 30 יום.
● לא יוטל סגר כללי, אלא סגר מקומי במקומות התפרצות.
● עד תום חג הפסח יתקיימו 3 צעדים:
מעבר המגזר הציבורי למתכונת חירום, כולל השלטון המקומי. פחות עובדים במשרדי ממשלה החל מיום רביעי בבוקר. העובדים ייצאו לחופשה בתשלום על חשבון ימי החופשה, עד לאחר פסח.
מגזר פרטי מתכונת מצומצמת: מספר העובדים יצומצם ב-70%. לא כולל עסקים של 10 עובדים ומטה בתנאי שיישמרו על הכלל של עד 2 מטרים.
שירותי חירום במתכונת מלאה: סופרים ומרכולים, מערכת הבריאות, בתי מרקחת, בנקאות, כספומטים, מוסדות רווחה, משטרה וכו׳ ימשיכו לעבוד כרגיל.
תחבורה ציבורית נמשכת, אך יש לעקוב אחר השינויים באתר של משרד התחבורה.
● אנשים שייצאו לחל"ת יקבלו דמי אבטלה בתנאים משופרים (6 חודשי עבודה במקום 12 כיום).
● דחיית תשלומי חובה לעסקים קטנים ובינוניים.

20:15

ממשלת קנדה הודיעה כי היא תסגור את גבולותיה עבור כל מי שאינו אזרח המדינה. 

19:58

משרד הבריאות מעדכן כי מספר החולים העדכני עומד על 277 חולים.

19:15

הסתדרות הרוקחים: "קיים מחסור האקולג'ל, גובר הביקוש לנוגדי חרדה"

מסלולים רבים של אזרחים שאומתו מאוחר יותר כחולי קורונה, מסתיימים בביקור בבית המרקחת. נראה כי ישנם חולים שמרגישים לא טוב, אך למרות כל האזהרות אינם מזהים את מחלתם כקורונה. המצב הזה שם את הרוקחים בסיכון למגע ישיר עם החולים.
משרד הבריאות הוציא מכתב לרוקחים אשר קורא להם להתמגן מן הקורונה באמצעות מסיכות, חלוקים וחיטוי תדיר של הדלפקים, אולם ציוד המיגון לא סופק.

דוד פפו, יו"ר הסתדרות הרוקחים בישראל, מסר היום כי, "הרוקחות והרוקחים עומדים בחזית המאמץ הלאומי לבלום את התפשטותו של נגיף הקורונה, והם ממשיכים לעשות זאת חרף הסיכון בהדיבקות במחלה". אולם, במצב כזה ישנה סכנה לא רק לרוקחים, אלא גם ללקוחותיהם הבריאים בינתיים.

פפו ציין כי בתי המקחת מצויידים ברוב המוחלט של התרופות הדרושות לציבור, לאחר שעל פי הנחיות משרד הבריאות, הצטיידו במלאי מראש כשהמגפה התחילה. עם זאת, כרגע ישנו מחסור בתכשירי חיטוי ובמסיכות. כמו כן, קיים ביקוש גובר (אבל עוד לא מחסור) למורידי חום ומשככי כאבים, וגם לתכשירי הרגעה ונוגדי חרדה. ישנה גם הצטיידות חריגה בציוד עזרה ראשונה.

פפו הוסיף כי: "עם משלוח המכתב הבטיח משרד הבריאות כי ישתתף באספקה אך תוך 24 שעות חזר בו מהבטחתו. כעת עלינו לדאוג לכך בעצמנו". יצויין כי פפו מייצג רוקחים עצמאיים, שהם לרוב בעלי עסקים קטים. "מעבר להוצאה הכספית הגדולה, יש בעייה אמיתית של מחסור - אין לנו חלוקים ואין לנו מסיכות, ואנחנו מנקים את הדלפקים עם תמיסת אקונומיקה. אני מקווה שבימים הקרובים אצליח לבצע רכש של חלוקים ומסיכות, ונחלק לרוקחים. למען ההגינות, גם קופות החולים נאלצו לממן אמצעי מיגון בעצמן".

18:40

הכנסת הודיעה היום שהשר צחי הנגבי וחברי הכנסת רם בן ברק ואלון שוסטר יוגבלו בכניסתם לבניין הכנסת וזאת עד שיבדקו בנוגע להידבקות בקורונה.

דובר הכנסת עדכן שהיום (ב׳) בצהריים נתקבלה פנייה מטעמו של ח"כ אלון שוסטר ("כחול לבן") למזכירות הכנסת ולפיה חבר הכנסת שוסטר וחברי הכנסת רם בן ברק וצחי הנגבי נכחו בשבוע שעבר באירוע משותף ובקרבתו של אזרח שבת זוגו אובחנה כחולת קורונה.

קצין הכנסת, ניצב יוסף גריף, קיים בדיקה של האירוע במסגרתה שוחח עם בן זוגה של החולה ומשיחה זו עלה כי למרות שטרם קיבל את תוצאות בדיקת הקורונה שערך אתמול - העיד על עצמו כסובל מכל התסמינים המוכרים.

ניצב גריף פנה לחברי הכנסת וביקש מהם לנקוט במשנה זהירות ולא להגיע לכנסת ולהשבעה כל עוד לא התקבלו תוצאות לבדיקתו של האזרח.

השר הנגבי שכבר היה נוכח בבנין ואושרה כניסתו ע"י הקצין בזמן הבדיקה, עודכן אף הוא במידע הנוסף שהתקבל ועל כן הובהר לו שרצוי שיעזוב את משכן הכנסת.

הנגבי הגיע למליאה הושבע ויצא מן המקום מהר מאוד לאחר מכן.

קצין הכנסת עדכן בדברים את פרופ' סיגל סדצקי, הממונה על בריאות הציבור במשרד הבריאות, וביקש ממנה לקבל בהקדם האפשרי את תוצאות בדיקתו  - על מנת לשלול אפשרות של הדבקותם של חברי הכנסת.

מנכ"ל הכנסת אלברט סחרוביץ אמר: "כל עוד לא תגענה התוצאות אשר יפריכו את אפשרות ההדבקות - לא תתאפשר כניסתם של חברי הכנסת למשכן".

3 חברי הכנסת יבדקו בהקדם. שאר 117 חברי הכנסת האחרים יוכלו להמשיך להגיע לכנסת.

18:30

ירושלים תקים קניון וירטואלי שיכיל את כל בתי העסק המקוונים בעיר

עיריית ירושלים תממן לעסקים בעיר שיגישו בקשות לקרן לסיוע לעסקים קטנים באוצר את העלויות הכרוכות בהגשת הבקשה, עד לגובה של 500 שקלים לעסק. עיריית ירושלים הודיעה הערב על שורת צעדים שנועדו להקל על בעלי עסקים לעבור את תקופת משבר הקורונה. מדובר בין היתר על הקמת קניון וירטואלי כלל עירוני וסיוע בבניית אתרים לעסקים.

רשימת ההצעות כוללת יוזמה משותפת לעירייה, חברת business grow והאוניברסיטה העברית להקמת חנות אינטרנטית ללא עלות לעסקים הכוללת מודול של משלוחים. החנות רלוונטית כמובן לעת הזאת אך כמובן שתוכל לשמש את העסקים גם אחרי המשבר. במסגרת התכנית סטודנטים של האוניברסיטה העברית יעברו הכשרה מרחוק לבניית האתר ולאחר ההכשרה הייעודית יבנו עבור העסקים חנות אינטרנטית במהירות האפשרית.

בנוסף תציע העירייה שירותי ייעוץ ומתן שיעורי הכשרה עסקית וירטואליים. ראש העיר משה ליאון הודיע בשבוע שעבר על דחיית תשלום ארנונה לעסקים שגודלם עד 150 מ"ר וכן מסעדות , בתי קפה, אולמות שמחה, בתי מלון, באולינג, חדרי כושר, אולמות ספורט ומועדוני ריקודים בכל גודל. הדחייה תבוצע אוטומטית כאשר התשלום ייפרס החל מחודש מאי על פני שמונת החודשים הנותרים.

ליאון אמר כי "הגעתי לעולם הציבורי אחרי שנים ארוכות בהן הייתי עצמאי, בעל עסק. אני מבין היטב את צורכיהם של בעלי העסקים וחווה איתם את המשבר אותו הם עוברים בימים אלה".

18:10

בימים יפים יותר בענף התעופה, עד לא מזמן, התבטאו מנכ"לי חברות הלואו קוסט הגדולות לא אחת שמודל תמחור הכרטיסים יישחק עד כדי אפס בחסות התחרות ושינוי המודלים התעופתיים.

כעת שחיקת המחירים משקפת עולם שונה לגמרי. הרצון להגדיל את תזרים המזומנים בקופות החברות שנקלעו למשבר החמור ביותר בענף.

ואכן, ישראייר מעמיקה את מבצע החבילות שלה: מ-250 דולר לדיל - מבצע שהיא הציע עד לא מזמן (כולל האפשרות לבטל חינם את החופשה), כולל בתקופת הקיץ - עוברת החברה להצעה ששאולה מעולמות הקופונים: החברה מציעה לרכוש קופון במחיר של 100 דולר, כששווי הקופון הוא 500 דולר.

את השובר ניתן לרכוש באתר החברה (מהערב) ולממשו לטיסה או לחופשה לכל יעדי החברה לרבות בחבילות נופש הכוללת לינה ל-3-4 לילות במחיר של 500 דולר. את השובר ניתן לרכוש עכשיו ולהזמין את הטיסה או החבילה חודש לפני המועד המתוכנן. תוקף רכישת השובר עד ה-23 במרץ או עד גמר המלאי.

בתוך כך מבצעי ביטול חינם ממשיכים ומתרחבים בקרב מרבית חברות התעופה והמלונות שמקווים שהצרכנים יצליחו לראות את היום שאחרי.

18:06

בצל הקורונה הכשרה ביטוח יוצאת עם הטבות ללקוחות קיימים ומצטרפים חדשים: החברה שבניהולו של שמעון מירון הודיעה היום כי "כל מי שיבקש לחדש פוליסות שתחילת מועדן באפריל 2020 או לרכוש פוליסה חדשה בתחום ביטוחי הפרט (רכב, דירה וכדומה) יוכל לקבל דחיית תשלום לחודש אחד (קרי התשלום ידחה לחודש מאי במקום שיפרע בחודש אפריל)".

בנוסף, החברה הודיעה על 5% הנחה לכל פוליסה חדשה או חידוש ללקוח פרטי, ועל הנחה של 10% לרכישת פוליסה חדשה בביטוח לעסקים או בחידוש פוליסה, כשגם לקוחות אלה יקבלו דחיית התשלום בחודש.
בחברה ציינו בנוסף כי הקימו "יחידת סיוע ביטוחית" שתייעץ לבעלי עסקים שמבוטחים בחברה בנוגע לפעילויות שהפסיקו בשל הוראות הממשלה.

17:55

רשימת חברות התעופה שהשביתו את הפעילות הולכת ומתארכת: לוט עצרה את כל פעילותה הבינלאומית מה-15 במרץ ועד ה-28 במרץ. גם אייר בלטיק משהה את כל טיסותיה מה-17 במרץ ועד ה-14 באפריל.

17:40

לאחר שאתמול שלחה את רוב העובדים ליום חופשה אחד על חשבון החברה עצמה, קבוצת הביטוח הראל הכריעה כי בארבעת הימים הנותרים השבוע כל עובד יידרש לעבודה במשך יומיים, כאשר היומיים הנותרים יהיו ימי חופשה (מתוך החופשה הצבורה של העובד). זאת בשל הצורך להפחית התקהלויות כתוצאה מהתפרצות הקורונה. הראל תשמור על כוח אדם מינימלי של כמה מאות בעלי תפקידים חיוניים על מנת להמשיך מתן שירות, בהתאם להוראות הרגולציה.

16:00

משנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, אמר היום כי "אנחנו סבורים, לאחר התייעצות עם מומחים, שיש מקום להרחיב את המגבלות שהוטלו עד כה ולצמצם את כל הפעילויות עד כה למעט שירותים חיוניים, עם דגש על שמירת אספקת מזון ותרופות, ושמירה של המערכת הפיננסית. על הפרק צמצום של שירותים גם של מערכת הבריאות, כמו ביקור אצל רופאים מומחים וביטול ניתוחים אלקטיביים".

בתדרוך לעיתונות, גרוטו כמה זמן אתם מעריכים שיימשך סגר כפי שאתם ממליצים עליו?
"אני לא יודע להגיד כרגע כמה זמן יימשך הסגר", ענה גרוטו. "המחלה דינמית ונצטרך לעשות הערכת מצב יומית ולאן מועדות פנינו. לא צריך לצפות לאפקט תוך יומיים-שלושה. היום אנחנו רואים את החולים שנדבקו לפני חמישה ימים. אנחנו נראה את התמונה הנוכחית של היום רק בעוד כמה ימים. אנחנו עדיין לא רואים את התוצאות של הסגר הנוכחי. כשנראה את התוצאות, נדע להעריך. אני מעריך שמדובר בתקופה של עד שבוע לפני הערכת המצב הבאה".

15:56

נכון ל-13:30 מספר המקרים המאומתים הידוע למשרד הבריאות - 250. ביממה האחרונה נוספו 50 מקרים, לעומת 35 מקרים ביום הקודם.

מתוך החולים, הקבוצה הנפוצה ביותר היא בני 30 עד 39- 23% מהחולים. בני 40-49 - 18% מהחולים.70+ - 10%.

רבע מהאנשים שנמצאיו עם הנגיף -  ללא תסמינים.  3 אנשים נדבקו ממקור לא ידוע, אבל לשניים מתוכם זיהו קשר רחוק.

15:48

מטעם ארקיע נמסר כי "לאור הנחיות משרד הבריאות ומיעוט הנוסעים הנובע מכך, משהה ארקיע את פעילות קו נתב"ג אילת עד סוף חופשת הפסח והתבהרות המצב".

15:37

ועדת החוץ והביטחון דנה כעת בבקשת הממשלה להסמכת שב"כ לסייע בנושא הקורונה

הועדה, בראשות גבי אשכנזי, קיבלה היום ב-13:05 את בקשת הממשלה לדיון ב"הסמכת שירות הביטחון הכללי לסייע במאמץ הלאומי לצמצום התפשטות נגיף הקורונה החדש".

על אף שהבקשה לדיון הגיעה בעיתוי זה, הנחה יו"ר הוועדה את מנהל הוועדה לפנות לאישור קיום הדיון, כמתחייב בכנסת מעבר, ולכינוס חברי הוועדה והגורמים הרלוונטיים. אישור זה התקבל בשעה 14:20, כשעה וחצי לתום הכנסת ה-22 ופיזורה של הוועדה הקיימת.

לבקשתו של יו"ר הוועדה, ועל דעת חבריה, הוחלט כי באופן חריג ביותר לוועדת משנה, הרי שחלק מן הדיון יהיה לא חסוי, באופן בו פרוטוקול חלק זה של הדיון יהיה גלוי לעיון התקשורת והציבור.

 יצוין כי הוועדה פנתה לאישור קיום דיון במליאת הוועדה על נושא נגיף הקורונה כבר מספר פעמים, אך דיון זה לא אושר.

15:30

לאחר ההודעה על קפיצה בכמעט 100 חולים - משרד הבריאות פרסם שמדובר בטעות ושהדיווח האחרון על מספר החולים אינו נכון. 

15:15

● משרד הבריאות מעדכן שישנם 344 חולי קורונה בארץ. מדובר בקפיצה משמעותית של החולים, שבבוקר נמדד מספר ב-250, אך כנראה שהקפיצה במספר מגיעה בעקבות הגדלת מספר הבדיקות בקהילה, ולא רק לאנשים שהוגדרו תחילה על ידי משרד הבריאות (כלומר, השבים מחו"ל ואלה שהיו בשהות חולה מאומת). 

על רקע העלייה במספר הנדבקים, מתח רב בממשלה ובמשק לקראת ההכרעה הצפויה בדקות הקרובות על השבתת המשק, זאת על רקע גידול מהיר במספר החולים. ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס היום בסביבות השעה 14:00 את ישיבת המעקב היומי בנושא התאמת תפקוד המשק לאור התפשטות התחלואה בנגיף הקורונה. בישיבה משתתפים שרי האוצר , הבריאות, הכלכלה, ראש המועצה לביטחון לאומי ושרים נוספים.

עמדת משרד הבריאות כי יש להשבית את המשק ולהכריז על סגר צפויה לקבל חיזוק לאור הגידול המהיר במספר החולים. כזכור נמנע נתניהו מהכרזה על משק לשעת חירום בסוף השבוע על רקע אזהרות חריפות מצד בנק ישראל האוצר וגופים כלכליים נוספים כי למהלך כזה עשויות להיות השלכות מרחיקות לכת על כלכלת ישראל.

● שדה התעופה רמון ייסגר לפעילות לילית

"לאחר ניתוח מבצעי תעופתי, תנועת הנוסעים והצורך לשמר את התעופה הפנים ארצית מאילת ולאילת, החל מיום רביעי, 18/03/2020, ועד לסוף חודש אפריל, נמל התעופה רמון יהיה פעיל בין השעות 06:00 עד 22:00 ונמל התעופה ייסגר לפעילות לילית", כך מודיעה רשות שדות התעופה.

לו"ז הטיסות לאילת צומצם משמעותית כשישראייר למשל ביטלה את הטיסות מחיפה וצמצמה את הטיסות מנתב"ג לשתי טיסות ביום בלבד.

14:43

דאע"ש לחבריה: אל תיסעו לאירופה לשם ביצוע טרור

עיתון הטיימס הבריטי דיווח אתמול כי אחרי שנים שבהן ארגון הטרור דאע"ש דרבן את הטרוריסטים החברים בו להתקיף מטרות באירופה, כעת דואג הארגון לבריאות חבריו, ומפציר בהם להישאר בבית, בגלל הקורונה. כך פורסם בהנחיה לחברים בעיתון הפנימי של הארגון, אל-נאבה.

"לעומת זאת, אם כבר יצאתם לג'יהאד באירופה וחליתם, הישארו שם. הארגון אינו מעוניין שתביאו את הצרות שלכם הביתה. אל לבריאים להיכנס לארץ המגיפה ואל לחולים לצאת ממנה", נאמר. המגפה, אומרים בארגון, נשלחה על ידי אלוהים כעינוי.

יש לציין כי בעיראק, מקום מושבם של רוב החברים הנותרים בדאע"ש, כבר דיווחה על 110 מקרי קורונה (מה שאומר, על פי הניסיון העולמי, שכנראה יש בפועל יותר). באיראן השכנה ישנם כבר 14,000 חולים, בקטאר 401 חולים ובבחריין 214 חולים. בלבנון הגיע הווירוס לארגון הטרור חיזבאללה, ועל פי הדיווחים בתקשורת העולמית, הוא משבש מאוד את פעילות הארגון.

14:07

גם קבוצת מנורה מבטחים, שבניהול יהודה בן אסאייג, הודיעה היום על צעדים להקלה על הלקוחות. "לאור האירועים האחרונים וגל היציאה לחל"ת אשר פוקד את המשק הישראלי, מנורה מבטחים מעניקה ללקוחותיה בביטוח מנהלים הטבה של המשך כיסוי ביטוחי חינם לתקופת החל"ת ועד 3 חודשים לפי המוקדם וזאת עם הודעת המעסיק על יציאת העובד לחל"ת", מסרה הקבוצה .

לדברי המנכ"ל בן אסאייג, "כגוף ביטוח ופנסיה מוביל בישראל אנו מייצרים ונמשיך לנסות לייצר פתרונות והקלות למבוטחים שלנו לשם שמירה על הנכס הביטוחי שברשותם", כשהוא הגדיר את התקופה הנוכחית כ"מאתגרת".

12:55

משרד התקשורת פנה לחברות הסלולר וביקש לקבל מידע על השיטות והטכנולוגיות לפיהן ניתן יהיה להשתמש במערכות האיכון שלהן לטובת העברת מסרונים (הודעות SMS). מדובר על פתרונות טכנולוגיים שיאפשרו מעקב אחר חולים ונשאי הנגיף, וכן יאפשרו לשלוח הודעות SMS לציבור במיקום מסוים ולדווח על קרבה לחולה.

מאופן הפנייה לחברות ניתן להבין שהמשרד בוחן אופציות שונות ועדיין אינו בשלב שבו הוא רוצה להפעיל טכנולוגיות אלו. אחת הטכנולוגיות שהמשרד רוצה לבחון היא הטכנולוגיה שמאפשרת משלוח הודעות לטלפונים סלולריים בעת נפילת טילים באזור ספציפי, ואשר נמצאת בשימוש היום אצל כל החברות. הכוונה היא לאפשר איכון של הנמצאים באזור ספציפי שבו ידוע מראש שיש חולה בנגיף וליידע אותם על כך.

סוגיה זו מעוררת הרבה מאד בעיות בתחום הגנת הפרטיות, ולכן המשרד כרגע מבקש ללמוד את הנושא וזאת ככל הנראה למקרה של החמרה בהתפרצות הנגיף.

נזכיר כי המשרד ביקש מהחברות הסלולריות להעביר הודעות SMS לכל מי שמגיע מחו"ל על הצורך בכניסה לבידוד, כך שככל הנראה צפוי המשרד להיעזר ברשתות לטובת בריאות הציבור במקרים שיידרש.

12:47

משרד הבריאות מעדכן שמספר החולים עלה ל-255. עד כה נבדקו בארץ 8,325. יש כ-50 אלף אנשים בבידוד ביתי ברגע זה, מתוכם כ-1,700 שנוספו היום . סך הכל מאז תחילת המשבר היו בארץ כ-72 אלף אנשים בבידוד. 

12:28

קבוצת הביטוח מגדל הודיעה היום כי "מתוך מטרה לסייע ללקוחות שנקלעו לאי-יציבות תעסקותית בתקופה זו ובעקבות המצב, תעניק החברה לעובד אשר מעסיקו ידווח בגינו על חל"ת, ולכן לא יעביר בגינו הפקדות במהלך התקופה, את המשך הכיסוי הביטוחי הקיים בפוליסת ביטוח המנהלים ללא תשלום, למשך 3 חודשים". 

בחברה,שבניהולו של רן עוז, פירטו כי "עם קבלת הודעה ממעסיק על יציאתו של עובד לחל"ת והפסקת התשלומים בגינו, תשלח מגדל לעובד מכתב המודיע לו על האפשרויות העומדות בפניו לשמירה על הפוליסה שלו. הכיסוי הביטוחי יישמר כאמור למשך 3 חודשים, כאשר העובד אינו נדרש לכל פעולה. לקראת תום 3 החודשים ישלח העובד את הודעתו במענה למכתב שקיבל ויעדכן כיצד ברצונו להמשיך".

נציין בהקשר זה כי בביטוחי המנהלים נהוג שיש כיסוי ביטוחי עכל עוד הפוליסה לא בוטלה, כשבמקרה של פיגורים ואי-תשלום ישנה פרוצדורה לביטול, שלוקחת לרוב כחודשיים וחצי שלושה עד שהיא מושלמת. בפנסיה יש המשך כיסוי לחמישה חודשים, ולאחר מכן ניתן לרכוש ריסק זמני.

מנכ"ל מגדל, רן עוז הוסיף, כי "אנו ממשיכים לעקוב אחר ההתפתחויות ונמשיך להציע למבוטחינו כלים ושירותים שיאפשרו להם להתמודד עם המצב".

12:20

מלשכת התעסוקה נמסר כי אתמול נרשמו בלשכה כ-7,405 בני אדם שהוצאו לחל"ת, ו-1340 שפוטרו.

מאז חצות יום ראשון ועד 9:00 בבוקר (16 במרץ) נרשמו באתר שירות התעסוקה 7,000 דורשי עבודה חדשים. ביום ראשון, אחרי ההודעה במוצאי שבת של ראש הממשלה על השבתת ענפי האירועים, ההסעדה וענפים נוספים נרשמו 11,800 דורשי עבודה, מתוכם: 7,400 הוצאו לחופשה ללא תשלום.

מאז תחילת מרץ ועד הבוקר ב- 9:00 נרשמו 40 אלף דורשי עבודה. חצי מהם יצאו לחופשה ללא תשלום - זאת, לעומת 321 איש בלבד שנרשמו עקב חל"ת בחודש פברואר כולו.

עקב העומסים הכבדים בהרשמה באתר, שירות התעסוקה יאפשר "שמירת זכויות" לנרשמים במהלך השבוע: כל מי שיירשם עד יום חמישי, 19 במרץ, ייחשב כאילו נרשם אתמול, 15 במרץ, וכל זכויותיו יישמרו.

שירות התעסוקה נערך לגלי הפיטורים, שילש את כמות השרתים של האתר והרחיב את יכולותיו ככל הניתן על מנת לעמוד בעומס הפניות, אולם כניסה של עשרות אלפי גולשים בו זמנית לאותו דף - עלולה להקשות על פעילותו. בנוסף, שירות התעסוקה מאפשר הירשמות ידנית בלשכות (ללא תור וללא פגישה עם מתאם השמה).

רמי גראור, מנכ"ל שירות התעסוקה: "אנו עושים כל שביכולתנו להקל על הציבור בימים מורכבים אלה. נמשיך להרחיב את התשתיות והיכולות של אתר שירות התעסוקה, ובמקביל, אנו מתגברים את מוקד *9687, שנותן מענה טלפוני להרשמות".

12:00

משרד התחבורה מודיע כי בשל התפשטות הקורונה תוקף רישיונות הנהיגה יוארך ב-3 חודשים. ביצוע טסטים לרכב יוארך בחודש. 

לפי ההודעה, "בעקבות החלטת הממשלה על צמצום התנועה במרחב הציבורי לצרכים חיוניים בלבד. שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ', הנחה את רשות הרישוי במשרדו לדחות את כל ההכשרות של קורסי נהיגה נכונה (נהיגה מונעת) וקורסי הרענון שתום מועד ביצועם חל מהיום ועד ל-15 ביוני 2020, בשלושה חודשים מהמועד שנקבע לכל נהג. בהתאם לכך בחודש הקרוב יבוטלו הקורסים האמורים". 

לצד דחיית חידוש רישיונות נהיגה, כל מי שנדרש לבצע בדיקות רפואיות או השלמת מבחנים עיוניים החל מהיום מועד השלמת הבדיקות והמבחנים יידחה בשלושה חודשים עד ל-15 ביוני 2020.

11:45

צעיר ישראלי בשם מאור רחמים, בן 23 מאשקלון, העלה הבוקר (ב') סטטוס בפייסבוק ובו סיפר עליו ועל קבוצת ישראלים שיצאו לטיולי אחרי צבא במדינת פרו, אך בעקבות התפשטות מגיפת הקורונה ברחבי העולם מצאו עצמם תקועים, במדינה שסגרה את גבולותיה.

"אני נמצא בפרו בטיול הגדול שלי לדרום אמריקה, הטיול שהיה אמור לנקות לנו את הראש לפני שאנחנו מתחילים את החיים האמיתיים. לפני זמן קצר נשיא פרו קיבל החלטה לסגור את היציאה והכניסה לארצו למשך שבועיים בעקבות נגיף הקורונה. אנשים בהיסטריה, אין לנו תשובות מאף אחד",  כתב רחבים בפוסט בפנייה ישירה לראש הממשלה נתניהו.

רחמים ציין כי הוא חלק מקבוצה של ישראלים שסיימו צבא: "אנחנו מתחננים לחזור לארץ, למקום שאנחנו אוהבים ואין לנו פתרון. כל טיסה שאנחנו סוגרים (באלפי שקלים) מבוטלת, מבזבזים כל שקל שחסכנו בכדי לטייל, רק בשביל לרצות לחזור לארץ, אבסורד, לא?".

במענה לפניית "גלובס", בנוגע לצעירים הישראלים התקועים בפרו, האגף הקונסולרי במשרד החוץ ציין כי מדינות רבות מכריזות על צמצום או ביטול הטיסות הבינלאומיות, "מומלץ על כן לכל אזרח ישראלי השוהה בחו"ל ומתעתד לשוב לישראל, לבדוק למול חברות התעופה וסוכנויות הנסיעות במקום באם הטיסה המיועדת תתקיים ובמידת הצורך, לוודא הזמנת טיסה חילופית".

בתשובת משרד החוץ צוין כי הם מודעים להחלטה שהתקבלה בפרו, "הטיסות מפרו לאירופה ואסיה חדלו. הטיסות לשאר היעדים (למעט אירופה ואסיה), ימשכו עד היום בחצות, שעון פרו (מחר 7 בבוקר שעון ישראל). מומלץ לאזרחים הישראלים השוהים בפרו לעקוב באופן שוטף אחר הדיווחים בתקשורת ולהישמע להנחיות הרשויות המוסמכות במקום".

11:20

ראש הממשלה בנימין נתניהו יקיים היום דיון המשך בראשותו בנושא התאמת תפקוד המשק כדי להביא לצמצום המגפה, במשרד ראש הממשלה בירושלים. בדיון צפויים להשתתף שר האוצר, שר הבריאות, שר הכלכלה, שר התחבורה, ראש המל"ל, מנכ"לי משרדים וגורמים נוספים.

10:50

רופא מתמחה במחלקה אורולוגית בבית החולים איכילוב החל לסבול מסימפטומים קלים ונבדק במעבדת בית החולים לאימות קורונה. התוצאה יצאה שלילית. אתמול הוא ביצע בדיקה נוספת שיצאה חיובית. בהמשך לחקירה אפידמיולוגית, לכל המטופלים במחלקה נלקחה בדיקה, ואותרו המטופלים שנחשפו ושוחררו. אנשי הצוות שהיו במגע נמצאים בבידוד מרגע קבלת התשובה. המחלקה סגורה לקבלת חולים חדשים ופועלת עם מספר מועט של אנשי צוות שלא נחשפו.

09:06

חולה מספר 247 הוא משרת קבע בצה"ל, בן 22 ממרכז הארץ. הוא נדבק בשל מגע עם חולה מאומת מספר 174. מצבו של החולה קל והוא החולה החמישי בצה"ל. עם היוודע החשד לתחלואה, בוצעה חקירה אפידמיולוגית וכל המגעים ההדוקים נשלחו לבידוד בית. מגעים נוספים מאותרים כעת.

08:50

מספר חולי הקורונה המאומתים בישראל קפץ הבוקר ל-250.

עיריית ניו יורק הודיעה כי מסעדות, בתי קפה וברים יעברו לפעול במתכונת של טייק אוואי או משלוחים בלבד.

חברת התעופה הסינית הייניאן הודיעה כי היא מחזירה את כל הטיסות שלה מהמחוז. מדובר בכ-500 טיסות בשבוע, כשהקווים עוברים בין 39 ערים במדינה, ביניהן בייג'ינג, שנחאי, גואנזו, שנזן ועוד.

צעדיו האחרונים של הפדרל ריזרב, הבנק המרכזי בארה"ב - שכוללים את הורדת הריבית הדרמטית מאתמול בלילה - דורשים מחיאות כפיים סוערות, כך אומר בכיר בפד. "למרות אי הוודאות הגבוהה והעובדה שכלכלת ארה"ב עדיין עלולה ללכת למיתון, מדובר בצעד אמיץ של פאוול".

סוזי באפט, בתו בת ה-66 של וורן באפט, נכנסה לבידוד-עצמי של 14 ימים - כך מדווחים העיתונאים באומהה. באפט הבת ככל הנראה ישבה ליד אדם שחזר לארה"ב מספרד, שהתגלה יום למחרת כחיובי לקורונה. באפט הצהירה כי לא התקרבה בכלל לאביה המשקיע המיליארדר ויו"ר ברקשייר הת'אוויי, מאז שנחשפה.