החופשות הכפויות ושינוי לוח השידורים בתאגיד: המנכ"ל קובלנץ נדרש לתת הסברים

מועצת תאגיד השידור "כאן" דורשת מהמנכ"ל אלדד קובלנץ להציג תוך 24 שעות התייחסות לשינויים שבוצעו ללא אישורה

אלדד קובלנץ / צילום: יונתן בלום
אלדד קובלנץ / צילום: יונתן בלום

מועצת תאגיד השידור הציבורי קוראת את המנכ"ל אלדד קובינץ לסדר: ל"גלובס" נודע כי בתום ישיבת מועצה ארוכה שנערכה באפליקציית זום, נדרש קובלנץ להציג למועצה תוך 24 שעות התייחסות גם לשינוי לוח השידורים וגם להוצאת עובדי תאגיד לחופשה כפויה.

כפי שנחשף ב"גלובס", בימים האחרונים בחסות משבר הקורונה ביצעה הנהלת התאגיד בראשותו של קובלנץ מספר מהלכים, ביניהם הוצאת כמאה עובדים לחופשה. זאת למרות שתאגיד השידור מוגדר כמפעל חיוני. בנוסף, בוצעו שינויים בלוח השידורים של התאגיד. עיקר השינויים המשמעותיים התבצעו בלוח השידורים של רשת ב' וכללו, בין היתר, ביטול של מהדורות חדשות וצמצום תכניות דגל כמו למשל התכנית "סדר יום" בהובלתה של קרן נויבך.

המהלכים נעשו ללא אישור מוקדם של המועצה.על רוב הצעדים המועצה כלל לא ידעה, וחבריה למדו עליהם מהפרסומים בכלי התקשורת.

בישיבה שהוגדרה "קשה" הבהירו חברי המועצה לקובלנץ ולסמנכ"לים שלקחו בה חלק (משאבי אנוש, כספים, טלוויזיה) שהשינויים שנעשו בלוח השידורים כרוכים בשינוי מדיניות, ושינוי מדיניות מצריך אישור מועצת התאגיד.

בנוסף העבירו חלק מחברי המועצה ביקורת קשה על ההישגים של חברת החדשות בימים אלה, שלא מצליחים לתרגם את העניין הרב שיש בימים אלה לשידורי אקטואליה לשיפור בנתוני הצפייה של התאגיד. נזכיר כי חברות החדשות של קשת ורשת רושמות עלייה משמעותית בנתוני הצפייה שלהן בעקבות משבר הקורונה והפלונטר הפוליטי, ואילו נתוני הצפייה בשידורי החדשות של התאגיד נותרו ללא שינוי.

כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס", בין אלדד קובלנץ לבין החלק הארי של חברי המועצה שוררת בחודשים האחרונים מערכת יחסים מורכבת. אמנם רוב חברי המועצה היו בעד מינויו מחדש בעת שנערך המכרז לבחירת מנכ"ל קבוע, אולם נראה שבחודשים האחרונים חל שינוי משמעותי ושבנושאים רבים המועצה וההנהלה אינם רואים עין בעין.

עם זאת, בניגוד לקובלנץ, שרק לפני שנה קיבל מנדט להוביל את התאגיד בשנים הקרובות, חברי המועצה יזדקקו בקרוב לחידוש המנדט כי באפריל אמור לפקוע המינוי שלה. בימים אלה פועלת ועדת איתור, בראשותו של השופט אילן שיף, שחבריה אמורים להחליט מי מבין חברי המועצה ימשיך הלאה, ובהמשך לאתר חברי מועצה חדשים. מהקולות שעולים מישיבות המועצה האחרונות הופך להיות ברור יותר ויותר כי בידי המועצה של שיף מצוי המפתח שיקבע כמה פיקוח אם בכלל יהיה על הנהלת התאגיד בקדנציה הבאה של המועצה. ממה שמסתמן בשלב הזה נראה שככל שיהיו במועצה החדשה יותר חברים מהמועצה הקודמת, כך למנכ"ל התאגיד יהיה קושי גדול יותר לפעול רק לפי דרכו.

מכאן נמסר: "בכל הקשור לכאן תאגיד השידור הישראלי, האייטמים המתפרסמים ב'גלובס' שקריים, לוקים בבדיקת העובדות, נגועים בחוסר מקצועיות ונוטפים מאג'נדה. לא נתייחס לזרם של חלקי שמועות ורכילויות ארסיים ולא מבוססים".