רשת 13 | בלעדי

הצרות של רשת 13: אלי עזור דורש החזר הלוואה בסך 10 מיליון שקל - וגל קיצוצים נוסף בדרך

הדרישה הכספית של עזור מתווספת לשלל הבעיות עמן מתמודד בימים אלה מנכ"ל רשת הטרי אבי בן טל • כעת מנסים ברשת ובחדשות 13 למזער נזקים ע"י קיצוצי כוח-אדם והקדמת המעבר מבית הוורד למשרדי רשת

אבי בן טל, מנכ"ל רשת 13 / צילום: ינאי יחיאל
אבי בן טל, מנכ"ל רשת 13 / צילום: ינאי יחיאל

אל הקשיים התזרימים של רשת 13 מצטרף קושי חדש: ל"גלובס" נודע כי איש העסקים אלי עזור, שנחלץ לעזרת הערוץ בימי התהוות המיזוג של רשת עם ערוץ עשר, מבקש מבעלי הערוץ להשיב לו את 10 מיליון השקלים שהעביר לערוץ בתחילת דרכו המשותפת.

נזכיר כי בעת שבעלי המניות של רשת וערוץ עשר היו בעיצומו של המשא-ומתן, נחלץ עזור לעזרת הערוץ, שהיה אז במצוקה תזרימית קשה שאיימה על קיומו. את החיבור לעזור הוביל יוסי ורשבסקי - אז מנכ"ל ערוץ עשר וחבר קרוב של עזור.

כפי שנחשף ב"גלובס", עזור הזרים לרשת 10 מיליון שקל שהוענקו בשתי פעימות. הכסף ניתן כהלוואה שהקנתה לעזור אופציה לרכישת 8% מהחברה הממוזגת, ואפשרות להגיע לעד 25% מהמניות אם יצליח לגבש קבוצת משקיעים.

הדרישה הכספית של עזור מתווספת לשלל הבעיות עמם מתמודד בימים אלה מנכ"ל רשת הטרי אבי בן טל, שנכנס לתפקיד בעיצומו של משבר תזרימי, אליו התווסף בהמשך גם משבר התפרצות מגפת הקורונה.

כפי שנחשף ב"גלובס", ברשת 13 נקלעו לפני מספר שבועות למצוקה תזרימית כה קשה, עד שההנהלה עמדה בפני דילמה - לשלם משכורות לעובדים או לשלם לספקים. ברשת בחרו לשלם משכורות, וכפועל יוצא מכך לא הועברו תשלומים על הפקות שנעשו כבר לפני מספר חודשים.

בימים האחרונים פעל מנכ"ל הערוץ בן טל למזער את הנזק וביקש מהספקים לפרוס את התשלומים במטרה להעביר תחילה חלק מהתשלום. במקביל החלו לגבש ברשת תוכנית קיצוצים משמעותית בכוח-אדם.

ברשת טוענים אומנם כי טרם התקבלה החלטה על היקף הקיצוץ, ובשלב הזה התבקשו מנהלי המחלקות (לרבות בחברת החדשות) על-ידי בן טל להגיש תוכנית עבודה לקיצוצים עד תחילת השבוע, אולם על-פי ההערכות, היקף הקיצוץ יגיע לפחות ל-20% מהעובדים.

בנוסף, הוקדם המעבר של חברת החדשות מבית הוורד למשרדי רשת - מהלך שאמור אף הוא לחסוך מיליוני שקלים.

לן בלווטניק הזרים 30 מיליון שקל למתן "עזרה ראשונה" לערוץ, כסף שאמור לסייע לו לעבור את התקופה הקרובה. אולם גורמים בתחום המדיה טוענים כי זאת "טיפה בים", שלא תספיק גם לסגור את החובות של רשת, ובוודאי אם רוצים לשקם את הערוץ ולהצעיד אותו קדימה.

המצוקה התזרימית של ערוץ רשת 13, לצד ההשלכות של המשבר שהביא לירידה דרמטית בהכנסות, עלולות לגרום לקריסתו.

אלי עזור ולן בלווטניק לא מסרו תגובה לידיעה.