סרגון: הכנסות הרבעון הראשון נפגעו, אופטימיות להמשך השנה

בעוד שהמשלוחים במהלך הרבעון השני עלולים להיות מושפעים לרעה בשל ההגבלות העולמיות על פעילות עסקית ואזרחית, סרגון מאמינה שהביקושים החזקים למוצרים ולשירותים שלה ימשיכו במהלך שנת 2020

עירא פלטי, נשיא ומנכ"ל סרגון / צילום: אורה בשן
עירא פלטי, נשיא ומנכ"ל סרגון / צילום: אורה בשן

חברת הטכנולוגיה סרגון, שהייתה בין החברות הישראליות הראשונות שהזהירה בנוגע להשפעת נגיף הקורונה עליה, מספקת היום עדכון בנושא. בעוד שהחברה צופה הכנסות נמוכות מתחזיות האנליסטים לרבעון הראשון, סרגון מספקת צפי אופטימי יותר ומצפה להתאוששות בהמשך השנה.

סרגון  מצפה להכנסות של 55.5-57 מיליון דולר ברבעון הראשון, לעומת תחזיות האנליסטים שהיו ל-64.1 מיליון דולר. זאת בעיקר כתוצאה מעיכובים בקצב פריסת רשתות תקשורת ומסירת משלוחים בעקבות הסגר והפעולות הנוספות שהטילו מדינות רבות בעולם על מנת להתמודד עם המגיפה ואשר גורמיםלדברי החברה להאטה ביכולת לקוחות החברה להרחיב את רשתותיהם כמתוכנן.

נזכיר כי סרגון הזהירה בפברואר כי הכנסות הרבעון הראשון יהיו נמוכות משמעותית מהיעד שקבעה, לקצב הכנסות רבעוני של 70-75 מיליון דולר.

בז'רגון מציינים עם זאת כי "הביקוש במהלך הרבעון הראשון גבוה משמעותית מהצפוי, בעיקר לקראת סוף הרבעון, עם יחס הזמנות לעומת הכנסות בפועל גבוה משמעותית מ-1" וכן כי "כאשר חלקים נרחבים מהאוכלוסייה נשארים בבית, מפעילי התקשורת פועלים לשדרוג תשתיות הרשת שלהם כדי לענות על ביקושים גבוהים ובלתי צפויים ואשר גורמים לשירותי דור חמישי (5 G ) להפוך למציאות מוקדם מהצפוי".

בעוד שהמשלוחים במהלך הרבעון השני עלולים להיות מושפעים לרעה בשל ההגבלות העולמיות על פעילות עסקית ואזרחית, סרגון מאמינה שהביקושים החזקים למוצרים ולשירותים שלה ימשיכו במהלך שנת 2020 . החברה מקווה שהיא תוכל להגדיל את המשלוחים ולספק את הביקושים הגדלים בהמשך שנת 2020 כאשר ההתפשטות של המגיפה תקטן כתוצאה מהשפעת הצלחת המדיניות של ממשלות רבות בעולם והסרתההגבלות בהדרגה.

"תעשיית התקשורת משתנה ולסרגון תפקיד חשוב בכך שהיא מאפשרת למפעילי התקשורת לייצר חוויות משתמש אינטסיביות ללקוחותיהם", אמר עירא פלטי, נשיא ומנכ"ל סרגון. "הלקוחות שלנו עושים כל שביכולתם כדי להגדיל את קיבולת הרשת ולענות על הזינוק הבלתי צפוי בתעבורת הנתונים כתוצאה מהמגיפה. העדיפות העליונה שלנו היא לעזור ללקוחות שלנו לשדרג את הרשתות שלהם מהר יותר מאי פעם. סרגון מאפשרת למפעילי תקשורת בכל העולם להגדיל את קיבולת הרשת כדי לאפשר המשכיות תפעולית לעסקים, ממשלות, ארגוני חירום והצלה, מערכות חינוך, וכמו כן לספק בעקביות חוויית שירות פס-רחב לצרכנים. יש לנו מעמד של נותני שירות חיוני באזורים רבים בעולם אשר מאפשר לנו להמשיך לספק שירותים בצורה הטובה ביותר שניתן, כאשר גם אנו עדיין ניצבים בפני הגבלות ואתגרים".

מניית סרגון עולה עם פתיחת המסחר בוול סטריט. שווי השוק של החברה הוא 97 מיליון דולר.