ראש הממשלה נתניהו והנשיא ריבלין הפרו את הנחיות הבידוד החברתי

נתניהו הצטלם במהלך החג להפקה של ערוץ 12 בהשתתפות בנו אבנר • הנשיא ריבלין אירח במעונו הרשמי את אחת מבנותיו ובני משפחתה לליל הסדר

הנשיא ריבלין ונתניהו / צילום: רונן זבולון, רויטרס
הנשיא ריבלין ונתניהו / צילום: רונן זבולון, רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא המדינה ראובן ריבלין הפרו את הוראות הבידוד החברתי והעוצר המלא במהלך החג. נתניהו הצטלם להפקה של ערוץ 12 בהשתתפות בנו השלישי אבנר, אשר אינו מתגורר עימו במעון בבלפור. אבנר צולם כשהוא יושב לידו בשולחן האוכל, במרחק שהוא פחות משני מטרים, ושניהם דנים במשמעויות ההגדה.

לפני כמה חודשים פרסם אבנר ברשתות החברתיות כי הוא מחפש דירה עם חברתו מחוץ לבלפור, ועבר להתגורר באחד הבניינים הסמוכים, במרחק לא רב מהוריו.

בתמונות שהעלה אבנר ברשתות החברתיות הוא נראה עם בת זוגו, כאשר הם משתעשעים עם גור חדש שהביאו, כשהם בחצר בית ראש הממשלה בבלפור.

במהלך הימים שלפני חג הפסח הסתובב אבנר באזור רחביה, ובין השאר יצא לסופר ולחנות פיצות, כך פרסם ברק רביד בערוץ 13. למרות שכמה ימים קודם ביקש נתניהו מן ההורים ברחבי המדינה לא להחזיר לערב החג את הבנים הסטודנטים, נתניהו לא נשמע להוראות, ואף הפר את תנאי הבידוד שבהם הוא עצמו שהה עד 8 באפריל.

בדוברות לשכתו פרסמו במהלך החג הודעה שאינה עולה בקנה אחד עם העובדות: "בחודש האחרון אבנר שוהה כל יום, במשך שעות רבות, במעון רה"מ, ולן בדירתו שנמצאת בצמוד למעון רה"מ, בתוך המתחם המאובטח. אבנר פועל על פי הכללים של משרד הבריאות ואינו יוצא לשום מקום. הצילום בוצע ביממה האחרונה של הבידוד, ולאחר בדיקה שנעשתה ותוצאתה יצאה שלילית".

יום למחרת החג נודע שהנשיא ריבלין אירח במעונו הרשמי את אחת מבנותיו ובני משפחתה לליל הסדר, אחרי שהבת עברה בדיקת קורונה. לפי כתבת כאן, ורד פלמן, משפחתה של הבת שהתה בנפרד ביחידת האירוח בבית הנשיא.

ביחס לשני המקרים התעוררה מהומה ברשתות החברתיות, שכן אנשים רבים נמנעו מלפגוש את הוריהם המבוגרים זה חודש, וזאת כדי להקפיד על דרישות הבידוד החברתי והסגר המוחלט שנכפה על הציבור הישראלי.

ביום שישי אחר הצהריים פרסם הנשיא ריבלין התנצלות: "בטרם תיכנס השבת אני מבקש להתנצל. אני קורא את התגובות הקשות לכך שבתי מלווה אותי במהלך החג ואני מבין את רובן. מאז הלכה נחמה ילדיי מסייעים לי רבות בענייני האישיים, וגם במענה הנדרש בענייני עבודה כאנשי קשר במהלך החגים וסופי השבוע, כשלשכתי אינה מאוישת. אני מבין כי אם לא מכירים את סדר יומי כנשיא, קשה להבין זאת ואני מצר על כך".