המלון שפתוח למרות הקורונה: "הבריכה לשיזוף בלבד, המחירים לא ברצפה"

"מי שרוצה להגיע עדיין ישלם 1,300 שקל ללילה ויקבל שירות של 5 כוכבים", כך מסרה הנהלת מלון קרלטון בת"א • וגם: הקרן הפילנתרופית הלמסלי תעניק 40 מיליון שקל לבתי חולים בארץ  • השיחה

לא כל-כך נעים לראות מלון סגור - כך הניחו בעלי מלון קרלטון תל-אביב, יהודים ציוניים ואוהבי ישראל, שבמקום להצטרף למרבית מלונות הארץ ולסגור את השערים עד יעבור זעם, בחרו להשאיר את המלון בתל-אביב פתוח, גם כאשר שיעור התפוסה ירד מה-90% של השנה שעברה לכ-10% כעת. נציין כי בתי המלון רשאים לפעול, כל עוד הם מקפידים לשמור על ההנחיות.

יוסי נביא, מנכ"ל המלון, מספר כי באורחים קבוצה של תיירים עסקיים שעובדים בתעשיות הביטחוניות והגיעו לישראל עוד לפני המשבר ויישארו עד לסיומו; תיירי מרפא שהגיעו לפני המשבר וגם תיירי פנים שמגיעים ללילה או שניים כדי לקחת אוויר מהסגר בבית לטובת סגר במלון. גם בליל הסדר הגיעו אורחים לקיים סדר כהלכתו בהנחיית חזן המלון. בחדר ישבו 10 אנשים במרחק שני מטרים זה מזה ומסכי זום מכל כיוון. אורח אחר, ירושלמי שהחליט לפרגן למלון הפתוח, שריין לעצמו סוויטה ל-10 ימים, ואורח אחר התפרע על הסוויטה הנשיאותית.

"המלון מקושט בפרחים, הבריכה בגג פתוחה - רק לשיזוף ולאווירה, כי הרחצה אסורה. מדי יום האורחים מקבלים מאתנו שי כדי לגמול להם על זה שבאים להתארח בתקופה הזו. נוצרה פה אווירה של משפחתיות תוך שמירה על ההנחיות. והמחירים אגב, לא ברמת רצפה", מודה נביא, "הם בין עונת השפל לשיא. מי שרוצה להגיע עדיין ישלם 1,300 שקל ללילה ויקבל שירות של 5 כוכבים". המבקשים להעביר בידוד במלון יסורבו בנימוס. המלון מונה 270 חדרים, 12 סוויטות, מחציתן מאוישות. "כל מי שהגיע שודרג לחדרים בקומות הגבוהות עם נוף לים", מספר נביא. מתוך 250 עובדי המלון נשארו 50, רובם עובדים שלא זכאים לדמי אבטלה "מטעמים הומניים וממחשבה ליום שאחרי". וגם מעשה טוב נזקף למלון - בערב החג הועברו 1,000 ארוחות לעמותה לניצולי שואה.

מיכל רז-חיימוביץ'

הקרן הפילנתרופית הלמסלי תעניק 40 מיליון שקל לבתי חולים בארץ

אל התרומות המועברות בימים אלה לגופים שונים, מצטרפת גם תרומתה של קרן הלמסלי האמריקאית, שהודיעה כי היא מעניקה 40 מיליון שקל לבתי חולים ברחבי הארץ, שמתמודדים עם נגיף הקורונה. מטרת התרומה לתמוך בהקמת מחלקות בידוד, יחידות טיפול נמרץ, וברכישת ציוד רפואי וציוד מגן לצוותים.

מהקרן נמסר כי 18 מיליון שקל יינתנו לשבעה בתי החולים של שירותי בריאות כללית ולבית החולים שניידר לילדים - מתוכם 7.5 מיליון שקל מיועדים לבית חולים השרון שבו נמצאים חולי קורונה בלבד. 10.5 מיליון שקל מיועדים ליצירת שתי מחלקות קורונה בבתי החולים סורוקה, קפלן, העמק, מאיר, כרמל, שניידר ויוספטל. 21.5 מיליון שקל יופנו לבתי החולים פוריה, הדסה, רמב"ם, שערי צדק, שיבא ואיכילוב - כל אחד מהם יקבל מענק של 3.5 מיליון שקל.

תרומות אלה הן חלק מהמאמץ של קרן הלמסלי לסייע לישראל לחזק את מערכת הבריאות בישראל. עוד נמסר, כי בעשור האחרון העניקה קרן הלמסלי יותר מ-350 מיליון דולר למוסדות ישראלים, על מנת לשפר את הנגישות לבריאות, לתמוך במחקר מדעי ורפואי ולחזק את מעמדה של ישראל בעולם. 

סנדי פרנקל, נאמן קרן הלמסלי, מסר כי "עזרה לעם הישראלי בעתות משבר היא הליבה במשימתה של תוכנית ישראל של קרן הלמסלי. ישראל היא מדינה שמצטיינת בתגובה מהירה במקרי חירום, אך היא לא צריכה לעשות זאת לבדה. אנו ממשיכים להיות מעורבים במענה לצרכי החירום במדינה, ומקווים שתמיכתנו תגרום לתורמים נוספים לעזור בעת הקריטית הזאת".

חדשות טובות:

■ חברת דן תרמה שני אוטובוסים לצורך הסבתם לאמבולנסים מיוחדים במקרה של פינוי ייעודי של חולים ממרכזי אוכלוסייה צפופים. לפני כשבוע פנה אלי בין מנכ"ל מד"א אל יואל וייס, מבעלי דן, וביקש את סיועו ואת סיועם של יו"ר דן שמואל רפאלי, וערן צייטלר מנהל המשק. השלושה נענו ברצון, ורתמו למהלך את משרד התחבורה ואגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בצה"ל.  הצורך של מד"א בתחבורה מסוג זה, נולד מתוך החשש לצורך בפינוי המוני של חולי קורונה עם מצוקה נשימתית מאזורים צפופים או מבתי דיור מוגן, מקרים בהם אמבולנס סטנדרטי לא יהיה מספק. כך, בשלב הראשון הוסבו שני אוטובוסים של חברת דן באורך 12 מטרים היכולים להסיע ולהכיל 12 חולים לצד צוות רפואי.

מימין: מתנדב מד"א ערן כרמל, יואל וייס ואלי בין / צילום: קבוצת וייס
 מימין: מתנדב מד"א ערן כרמל, יואל וייס ואלי בין / צילום: קבוצת וייס

■ חברת מיקרוסופט ישראל תרמה ציוד הכולל 300 מחשבים, מצלמות רשת ואוזניות לצוותים רפואיים בבתי החולים, חלקם הגדול בפריפריה, על מנת לתמוך בעבודה שלהם מרחוק. שווי התרומה נאמד בכמיליון שקל. נוסף לתרומה זו רכשה מיקרוסופט  25 מכשירי עירוי אוטומטים IVAC בשווי 100 אלף שקל עבור בית חולים נצרת (אי.מ.מ.ס). נזכיר כי עובדי החברה עצמם העמידו תרומה לעמותות בתחומי הבריאות, החינוך והרווחה, והחברה הכפילה את התרומה שלהם. בשבוע שעבר הודיעה מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח כי היא מסייעת בפיתוח אבטיפוס למכונות הנשמה אוטומטיות חכמות, אותן ניתן לייצר בעלות זולה ובכמות גדולה במעבדות - ללא צורך במפעלים. המוצר נמצא תחת "קוד פתוח" כך שכל הוראות הבנייה שלו יהיו פתוחות לציבור, בארץ ובעולם.

■ ועוד בענייני תיירות בעת הזו: בספטמבר הקרוב צפויה להיפתח השלוחה הראשונה של רשת מלונות היוקרה סיקס סנסס בישראל. מדובר בריזורט מדברי ליד הישוב שחרות בנגב שיכלול 58 יחידות אירוח מפוארות וספא. עד שייפתח, ולפי הרשת, התוכניות הללו לא משתנות למרות המצב - יכולים האורחים ליהנות מטיפולי ספא וירטואליים. לא בדיוק עיסוי אבל לפחות לספוג אווירה - באתר של הרשת מציעים טיפולים וסדנאות שכוללים טכניקות נשימה, שינה, תנועה, סדנאות סופר פוד ועוד. אפשר להירגע - אין צורך להשאיר טיפ למטפלים.

מיכל רז-חיימוביץ'

מצנח הזהב:

עו"ד אמי פלמור, לשעבר מנכ"לית משרד המשפטים, מונתה ליו"רית קרן גשר לקולנוע. פלמור תחליף בתפקיד את יו"ר ומייסד הקרן דני טרופר. פלמור, שתבצע את התפקיד בהתנדבות, תפעל לקידום רב-תרבותיות בישראל באמצעות הקולנוע והטלוויזיה. 

עו"ד אמי פלמור / צילום: שלומי יוסף, גלובס
 עו"ד אמי פלמור / צילום: שלומי יוסף, גלובס