בורסות עולם | סיקור שוטף

ירידות בסגירה בוול סטריט; אמזון ונטפליקס עלו לשיאים חדשים

המכירות הקמעונאיות בארה"ב צנחו בחודש מרץ ב-8.7% לעומת צפי כלכלנים לירידה של 8% • פלוריסטם זינקה, טבע ירדה • מדד האמפייר סטייט צנח לשפל היסטורי של 78.2- נקודות

אדם עם מסכה עובר ליד בניין בורסת ניו יורק / צילום: Mark Lennihan, AP
אדם עם מסכה עובר ליד בניין בורסת ניו יורק / צילום: Mark Lennihan, AP

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

המסחר בוול סטריט ננעל בירידות חדות, על רקע נתוני מאקרו חלשים שפורסמו לפני המסחר וחששות מפני פגיעה קשה של נגיף הקורונה בכלכלה האמריקאית והעולמית.

מניות אמזון  ונטפליקס טיפסו לשיאים חדשים. מנגד, טבע  רשמה ירידה חדה.  

21:10

נמשכות הירידות החדות בוול סטריט. מניית טסלה  נסחרת בעלייה חדה לאחר שקיבלה המלצה חיובית מהאנליסטים של גולדמן זאקס. גם בואינג  רושמת עלייה. 

מניית נטפליקס  ממשיכה לעלות, מטפסת לשיא כל הזמנים ושווי השוק של החברה הגיע לכ-190 מיליארד דולר, גבוה יותר מזה של דיסני. 

בקרב המניות הישראליות בולטת מניית פלוריסטם  בעלייה חדה במחזור גבוה. 

19:00

המסחר בבורסות אירופה ננעל בירידות של יותר מ-3% במדדי המניות. בוול סטריט נמשכות הירידות החדות, לאחר שמוקדם יותר היום פורסמו נתוני מאקרו מאכזבים. 

לאחר מספר עיכובים ודחיות הכריזה היום אפל  על סמארטפון חדש - אייפון מסדרת SE. מדובר בגרסה זולה וחדשה לסדרת ה-SE שהושקה לראשונה ב-2016, ומחירו של המכשיר החדש יעמוד על 399 דולר, זול בכ-300 דולר מהגרסה הזולה של מכשיר ה- iPhone 11 שעולה 699 דולר. הזמנות בארה"ב למכשיר החדש תקבל החברה החל מיום שישי (ה-17 לחודש) והיא תתחיל במסירת המכשירים כעבור שבוע, ב-24 באפריל.

17:20

מחריפות הירידות החדות בוול סטריט. במקביל, נרשמות עליות בשוק האג"ח האמריקאי והתשואה על אג"ח ממשל ל-10 שנים יורדת ל-0.64%. 

16:30

יום המסחר בבורסות של ארה"ב נפתח תוך ירידות חדות במדדי המניות המובילים, לאחר שמוקדם יותר פורסמו נתוני מאקרו חלשים. גם בורסות אירופה נסחרות בירידות חדות של 3%-3.5%. 

מחיר הנפט ממשיך לרדת והחוזה למאי (WTI ) נסחר בירידה של 1.5% לרמה של 19.8 דולר לחבית.

מניית טבע  נסחרת בירידה חדה. 

15:50

מדד האמפייר סטייט העוקב אחר פעילות התעשייה באזור ניו יורק צנח לשפל היסטורי של 78.2- נקודות באפריל, לעומת צפי כלכלנים לנתון של 32.5-. זאת, על רקע השפעות נגיף הקורונה והשבתת הפעילות הכלכלית . 

15:30

המכירות הקמעונאיות בארה"ב צנחו בחודש מרץ ב-8.7% לעומת צפי כלכלנים לירידה של 8%. כך פורסם בארה"ב היום. 

מחיר הנפט ממשיך לרדת והחוזה למאי (WTI ) נסחר בירידה של 2.3% לרמה של 19.64 דולר לחבית.

מניית טסלה  מזנקת במסחר המוקדם לאחר שקיבלה המלצה חיובית מהאנליסטים של גולדמן זאקס. 

 

 

15:00

יום המסחר בבורסות של ארה"ב צפוי להיפתח בירידות של יותר מ-1% במדדי המניות, לאחר עליות חדות שנרשמו אתמול. בבורסות אירופה נרשמות ירידות חדות.

גולדמן זאקס דיווח היום על רווח של 3.11 דולר למניה ברבעון הראשון, נמוך מצפי האנליסטים שעמד על 3.35 דולר. 

גם בנק אוף אמריקה הציג תוצאות ודיווח על רווח של 40 סנט למניה ברבעון, נמוך ב-6 סנט מצפי האנליסטים. 

12:00

ירידות בבורסות אירופה לאור התחזית שפרסמה אתמול קרן המטבע הבינלאומית, שהעמיקה לדאגות השוררות בשווקים בנוגע להשפעות התפשטות מגפת הקורונה על הכלכלה העולמית. 

להערכת הקרן המשבר העולמי "יגמד במימדיו" את משבר 2008, ויהיה שני רק לשפל הכלכלי הגדול של שנות ה-30. הקרן צופה כעת כי המשק העולמי יתכווץ ב-3% בשנת 2020. בינואר, לעומת זאת, צפתה התרחבות של התוצר המקומי הגולמי העולמי של 3.3%.

באירופה מתחילה לשרור תקווה שהחזרה לשגרה קרבה, זאת ברגע שמדינות שונות החלו להסיר את המגבלות שהוטלו על חיי הציבור ועל מקומות התעסוקה מאז פרצה המגפה.

ממשלת ספרד אפשרה לפתוח אתמול כמה עסקים, ואיטליה אפשרה לאזורים מסוימים במדינה לפתוח מחדש חנויות ספרים וחנויות משחקים. דנמרק מתכננת לפתוח מחדש באופן מדורג את הלימודים בבתי ספר יסודיים וגני הילדים.

בורסות איטליה, לונדון, צרפת וגרמניה יורדות בשעה זו בכ-2%. בסין ננעלו המדדים העיקריים בירידות.

08:30

המסחר בבורסות אסיה מתנהל במגמה שלילית, בעוד המשקיעים מודאגים מההשפעות הכלכליות של התפשטות מגפת הקורונה ולאור התחזית הקודרת של קרן המטבע הבינלאומית.

השווקים בסין נסחרים במגמה מעורבת, בעוד מדד שנחאי רשם ירידות קלות, ומדד שנזן עלה בכ-0.3%. מדד ההנג סנג יורד בכ-0.3%.

הניקיי היפני יורד בשעה זו לאחר שמוקדם יותר רשם עליות קלות. מניית פאנוק יורדת בכ-3%, מניית FamilyMart נופלת בכ-4%.

באוסטרליה, ה-ASX 200 יורד בכ-0.5%.

אתמול פרסמה קרן המטבע הבינלאומית תחזית קודרת במיוחד לכלכלה העולמית. להערכת הקרן המשבר העולמי "יגמד במימדיו" את משבר 2008, ויהיה שני רק לשפל הכלכלי הגדול של שנות ה-30.

כלכלות הודו וסין יהיו היחידות שירשמו צמיחה חיובית מזערית, במונחים שלהן של 1.2% ו-1.9%. כלכלת ארה"ב צפויה להתכווץ ב-2020 ב-5.9% ולצמוח ב-2021 ב-4.7%. בגוש האירו צפויה שלילית של 7.5% בהובלת איטליה ויון (עם מינוס 9.1% ומינוס 10% צמיחה בהתאמה). כלכלת גרמניה תתכווץ ב-7% ב-2020 ותצמח ב-5% ב-2021. גם גוש האירו לא יתאושש ב-2021 מהמשבר ויצמח רק ב-4.7%.

שיעורי האבטלה בגוש האירו ינועו בין 3.9% בגרמניה ליותר מ-20% בספרד וביון. ארה"ב צפויה לסיים את השנה עם שיעור אבטלה דו-ספרתי של 10.4%. נזכיר כי עד לפני מספר שבועות לא צפו בקרן המטבע ובגופים בינלאומיים אחרים משבר כלכלי עמוק כתוצאה ממגפת הקורונה ולכל היותר העריכו כי במידה וייגרם משבר - הוא יהיה קצר ובצורת V והכלכלות יתאוששו ממנו כבר ברבעונים השלישי והרביעי.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הורה הלילה על הפסקת המימון לארגון הבריאות העולמי, זאת לפחות באופן זמני, עקב טיפול הארגון במשבר הקורונה. לאחר איומיו בשבוע שעבר אמר טראמפ במסיבת עיתונאים בבית הלבן כי "הארגון כשל במחוייבותו העיקרית ועליו לקחת את האחריות". עוד אמר הנשיא כי ארגון הבריאות העולמי לא בחן את דיווחי סין לגבי הנגיף, ומכיוון שזו לא דיווחה באופן אמין, הארגון קידם את המידע הכוזב שמסרה סין על נגיף הקורונה, דבר שהוביל לאחר מכן להתפרצות משמעותית יותר שלו בכל העולם.

אתמול ננעל המסחר בבורסות וול סטריט בעליות חדות בהובלת מדד הנאסד"ק שזינק בכ-4%, מובל על ידי מניות הטק ובראשן אמזון שעלתה בלמעלה מ-5% והגיעה לשיא כל הזמנים.

מדד הדאו עלה ב-2.4% וה-S&P 500 קפץ בכ-3%, זאת על רקע הודעתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ כי הוא קרוב להשלמת תוכנית לפתיחה מחודשת של המדינה.