המסחר בתל אביב ננעל בירידות: מדד ת"א 35 איבד 2.3%

מדד ת"א 125 נחלש ב-2%, ומדד ת"א 90 איבד 1.9% • את הירידות הוביל מדד הנפט והגז שצנח ב-8.8%, מניית דלק קרסה ב-15.7%

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

17:25

הבורסה של תל אביב ננעלה היום (ג') בירידות שערים: מדד ת"א 35 ירד ב-2.3%, מדד ת"א 125 נחלש ב-2%, ומדד ת"א 90 איבד 1.9%. את הירידות הוביל מדד הנפט והגז שצנח ב-8.8%. עוד בלטו בירידות מדד הנדל"ן שאיבד 3.4% ומדד הבנקים שירד 2.8%. מניית קבוצת דלק קרסה ב-15.7%, מניית בנק מזרחי צנחה ב-5%, ובנק לאומי איבד 2.4%.

16:45

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בירידות חדות. מדד ת"א 35 יורד ב-2.6% ומדד ת"א 125 מאבד 2.3%.

15:15

מתחזקות הירידות בבורסה ומדד ת"א 35 יורד כעת ביותר מ-2% בהובלת מניות הנפט והגז. המסחר בוול סטריט צפוי להיפתח בירידות של 1.5%-2% במדדים המובילים. 

מדד הנפט והגז בולט עם צלילה של כ-8%-9%, ובין מניות המדד בולטות בירידות חדות  תמר פטרוליום , אנרג'יאן ויחידות ההשתתפות של נאוויטס פטרוליום  ורציו פטרוליום.

עוד על רקע קריסת מחירי הנפט, חברת דור אלון  הודיעה על מימוש חוזי נפט לחודשים מאי ויוני, ועל הפסד של כ-6.5 מיליון דולר הצפוי לה בעקבות ירידת מחיר הנפט. 

עוד במסחר, חברת הנדל"ן להב  הודיעה על הסכם נרחב לרכישת 31 נכסי נדל"ן מניב בגרמניה, יחד עם שותפה, בהשקעה של כ-73 מיליון יורו. 

מניית גלובל כנפיים  צוללת, על רקע כניסתה של חברת התעופה וירג'ין אוסטרליה - הלקוח העיקרי של גלובל כנפיים - להליכי ניהול מיוחד והקפאת הליכים.

מניית עדיקה סטייל  צונחת ובכך השלימה צלילה של קרוב ל-40% מאז הודיע לפני שבוע המנכ"ל שלה והמייסד, דדי שוורצברג, על סיום תפקידו, כמו גם יתר עיקר מנהליה. טרם לכך, המניה הציגה זינוק של כ-60% בארבעה ימי מסחר, והירידות היום החזירו אותה לסביבות המחיר שקדם לכך.

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמת מגמה שלילית, ובמסחר באג"ח הממשלתיות המגמה חיובית.

13:00

הטלטלה במחיר הנפט נמשכת - מחיר הנפט מסוג ברנט צונח בכ-20% לרמה של כ-20 דולר לחבית. גם חוזה ליוני על נפט מסוג WTI צונח בכ-24% לרמה של 15.50 דולר לחבית. 

בתל אביב נמשכות הירידות. מניות שופרסל , בזק, אלביט מערכות , קמהדע ודנאל עולות בניגוד למגמה. 

11:30

מתחזקות הירידות בבורסה. זאת במקביל לחולשה בבורסות אירופה וצפי למגמה שלילית בפתיחת המסחר בוול סטריט היום. 

סקטור הגז והנפט צונח על רקע המשך הירידה החדה במחיר הנפט גם היום. מחיר חבית מסוג ברנט צונח כעת ב-12% לרמה של 22.50 דולר. 

אלה פריד, אנליסטית בכירה בלאומי שוקי הון, מציינת כי " מי שנפגע אתמול בניו יורק מסגירת החוזה על הנפט מסוג WTI ליום 21 באפריל היו קרנות הגידור ותעודות הסל, שמוכרים את החוזה היוצא ורוכשים את החוזה החדש כיוון שאין להם את היכולת לקחת את הסחורה הפיסית . מכאן גם ההערכה, שלשחקנים שאין להם יכולת אחסנה, יהיה קשה מאוד להרוויח מהאנומליה במחירים" .

"לפי הערכות הבוקר בשווקים בחו״ל, רק שחקנים בעלי יכולת אחסנה פיסית, בעיקר של WTI יוכלו להרוויח כרגע ממחירי השפל והמחיר השלילי בחוזים. לפי הערכות, אתרי האחסנה בארה״ב נותרו עם מקום ל-3 שבועות. בנוסף לכך, על-פי הערכות יש מלאים גבוהים מאוד של דלקים, כאשר בתי זיקוק בארה״ב ירדו לפי הערכות לנצילות של כ-70%. נציין שההבדל בין בורסות ניימקס לבורסת אייס באירופה, הוא שהחוזים על ברנט אינם במתכונת של אספקה פיסית . בנוסף לכך, ברנט מאוחסן במאגרים צפים וקרוב לרוטרדם . במצב הנורמלי, כאשר נוצר פער כה גדול בין ברנט ל-WTI, הוא מכסה את מחיר ההובלה ומייצר סוגים של ארביטראז׳. אלא שהפעם האחסון מלא בכל מקום, יש שיבושים בתובלה ושרשראות האספקה התייקרו. בצד הריאלי, הלחץ על WTI נוצר עם התמלאות אתרי האחסון בארה"ב, בעיקר לנוכח החשש שלו"ז השחרור של מקסיקו מעוצר יהיה איטי יותר מאשר בארה"ב וישבש בפועל את שרשרת האספקה לתפקוד של מפעלים, דוגמת פורד".

10:08

יום המסחר בבורסה של תל אביב נפתח תוך ירידות קלות במדדי המניות המובילים. בירידות חדות בולטות מניות קבוצת דלק , אנרג'יאן , איי.אפ.אפ ובזן, ויחידות ההשתתפות של רציו , נאוויטס  ודלק קידוחים.

הטלטלה במחיר הנפט נמשכת - לאחר ירידה חדה אתמול מחיר הנפט מסוג ברנט צונח כעת  בכ-5% לרמה של כ-24 דולר. 

07:50

יום המסחר השלישי לשבוע ייפתח הבוקר לאחר ירידות שנרשמו אתמול, על רקע נפילת מחיר הנפט בכ-40% במהלך המסחר. הנפט המשיך לצלול לאחר הסגירה ונפל לראשונה בהיסטוריה למחיר שלילי. 

סקטור האנרגיה רשם אתמול (ב') ירידות נוכח קריסת הנפט. מניות קבוצת דלק ויחידות ההשתתפות של דלק קידוחים ירדו ביותר מ-5%. מדד ת"א 35 איבד 1.1%, ומדד ת"א בנקים ירד ב-1.6% לאחר זינוק של כ-8% שרשם שלשום.

בוול סטריט נרשם אתמול יום מסחר דרמטי בצל התרסקות החוזים על הנפט למאי, שפוקעים היום. מדד הנאסד"ק איבד 1%, הדאו ג'ונס צנח ב-2.46%, ומדד S&P 500 איבד 1.8%. מחיר החוזה על הנפט למסירה במאי צלל לטריטוריה השלילית לראשונה בהיסטוריה, וזאת בשל מצוקת אחסון של המלאים בארה"ב.