עובדי נמל אשדוד יתרמו ימי חופשה לעובדים שיצאו לחל"ת

וגם: חברת תנובה תרמה מאות אלפי מוצרי מזון לכ-5,000 משפחות נזקקות שנמצאות בהסגר ביישובים אלעד, בעאנה ודיר אל אסד • השיחה

נמל אשדוד / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
נמל אשדוד / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

ועד עובדי נמל אשדוד חתם יחד עם ההסתדרות ועם הנהלת הנמל, על הסכם שבמסגרתו עובדים שהמשיכו לעבוד בתקופה הנוכחית, יתרמו נתח ממכסת ימי החופשה שלהם לטובת עובדים שהוצאו לחופשה בשל משבר הקורונה. בנמל אשדוד מדובר ב-75 עובדים. על-פי תקנות שעת חירום שנחתמו באחרונה, עובדי המגזר הציבורי, בהם גם נמל אשדוד, נדרשו לצאת לחופשה בת כ-14 יום, על חשבון מכסת ימי החופשה שלהם. 

במסגרת ההסכם, עובד שממשיך ועובד יתרום לעובד שיצא לחופשה חצי יום ממכסת ימי החופשה שלו, כמחווה של סולידריות. כך, לעובדים שנדרשו לצאת לחופשה יקוזזו רק עד 50% מהמכסה. ההסכם לא יחול על עובדים שמכסת ימי החופשה השנתית שלהם מצומצמת - פחות מחמישה ימים.

גם בעולם אבטחת הסייבר: זה לא הזמן להפחיד

השבוע ערכה קרן ההון סיכון YL Ventures, המתמחה בסטארט-אפים בתחום הסייבר, מפגש זום ליזמי סייבר ישראליים. המפגש התמקד בשאלה כיצד להתנהל מול לקוחות ואיך ניתן להמשיך לעשות עסקים תחת תנאי משבר הקורונה. את התשובות ניסו לספק מנהלי אבטחת מידע וסייבר בכירים בחברות גלובליות, בהם סוניל יו, לשעבר מדען הסייבר הראשי של בנק אוף אמריקה שכעת מייעץ לחברות הפורטפוליו של הקרן וליזמי סייבר ישראלים;  עטיף יוסוף, סמנכ"ל אבטחת מידע וסייבר בHPE; ופאבי ראמאמורטי, סמנכ"לית אבטחת מידע וסייבר בחברת Upstart. את הפאנל הנחתה נעמה בן-דב, חברה בצוות ההשקעות של YL Ventures.

העצה העיקרית שניתנה ליזמים וליזמיות הייתה לנקוט עד כמה שניתן בפתיחות כלפי הלקוחות, ולהיות קשובים לצורכיהם, אף יותר מהרגיל. עוד הוזכר שם כי הדאגה של חברות העוברות לעבודה מרחוק היא גם מקום להזדמנויות ושיתופי פעולה. ומה לא לעשות? לא להפחיד. למרות שזו טקטיקה מקובלת בעולם הסייבר. 

חדשות טובות

חברת תנובה תרמה מאות אלפי מוצרי מזון לכ-5,000 משפחות נזקקות שנמצאות בהסגר ביישובים אלעד, בעאנה ודיר אל אסד. באלעד החלוקה נעשתה בערב החג השני באמצעות חיילי פיקוד העורף, ובבעאנה ובדיר אל אסד התבצעה חלוקה השבוע באמצעות המועצות המקומיות.

-----

מותג מוצרי השיער המקצועי שוורצקופף פרופשיונל של חברת הנקל העולמית, יעניק ללקוחותיו - בעלי מספרות בישראל, מוצרי עבודה מקצועיים לטובת סיוע לקראת חזרתם לשגרת עבודה. מאות ספרים, מעצבי שיער ובעלי מספרות שהם לקוחות החברה, יקבלו מענק מוצרים, כאשר הסכום הכולל של המענקים שמחלקת החברה עומד על 200 אלף שקל. שמוליק כהן, מנכ"ל חטיבת הביוטי פרופשיונל של החברה מסר היום: "ענף המספרות חווה מכה גדולה והפסדים כספיים עמוקים בעקבות משבר הקורונה. מדובר בעסקים עצמאיים ללא הון או רזרבות שיאפשרו להם להחזיק את העסק בהולד ובמקביל לשלם כרגיל בעבור כל הוצאותיהם הקבועות. אנו כואבים את כאבם של הספרים שלנו ורואים בהם כשותפים שלנו לדרך, על כן החלטנו לסייע ככל הניתן ולדאוג שכאשר יאושר להם לפתוח מחדש את עסקיהם הם יוכלו לשוב לשגרת עבודה במהרה".