ההרוג בתאונת המטוס הקל - שי בן יצחק, ממייסדי חברת 888

בן יצחק נהרג בהתרסקות מטוס קל ליד יקום, שבה נפצע בנו בן ה-11 • נסיבות התאונה עדיין אינן ידועות • בן יצחק הקים את 888 עם אחיו רון והאחים אבי ואהרון שקד, ונחשב למוח הטכנולוגי מבין המייסדים

כפר נטר / צילום: אלון רון, גלובס
כפר נטר / צילום: אלון רון, גלובס

שי בן יצחק (50), אחד ממייסדי חברת 888, הוא ההרוג בהתרסקות מטוס קל היום (שבת) באזור יקום. סיבת ההתרסקות עדיין אינה ידועה. בן יצחק הטיס את המטוס, ובנו בן ה-11 נפצע קל בתאונה. השניים טסו במטוס קל מסוג אולטרה לייט, והמריאו ממנחת יקום.

בן יצחק הקים את 888, שעוסקת בתחום ההימורים, בשנת 1997, ביחד עם אחיו רון ועם האחים אבי ואהרון שקד. הוא נחשב למוח הטכנולוגי של החברה בעשור הראשון לפעילותה, ושימש כסמנכ"ל הטכנולוגיות של החברה, עד שב-2006 - שנה לאחר ש-888 הונפקה - פרש מתפקידיו הניהוליים. מבין שני האחים, הוא נחשב לזה שהיה יותר פעיל בחברה. ב-2011, כשהחברה הזדקקה לעזרתו, חזר לעזור מאחורי הקלעים, ובמהלך השנים גם שימש כדירקטור.

שי בן יצחק גדל בקריית חיים, והתגורר בכפר נטר ב-15 השנים האחרונות, שם גם נהג לרכוב על סוסים בחווה הפרטית שלו. הוא בוגר תואר במדעי המחשב בטכניון ולפני הקמת 888 עבד בחברת השבבים טאואר. במהלך השנים התרחקו האחים בן יצחק מתקשורת. במהלך השנים הוא השקיע בכמה חברות, כמו בבילון, XL Media, ואתר האופנה עדיקה.

בשנת 2016 החליטו האחים בן יצחק לממש את עיקר מניותיהם בחברה, וירדו מתחת לסף הדיווח. השניים מכרו מניות ב-86 מיליון דולר. לפי נתונים שהוצגו ב"גלובס" בעת מימוש המניות, הונם של האחים מ-888 עמד אז על כ-1 מיליארד שקל. מימוש המניות בוצע כשנה לאחר שהאחים רצו למכור את מניות החברה לחברת וויליאם היל, אך חילוקי דעות עם בעלי המניות האחרים לגבי המחיר בעסקה הובילו לדחיית ההצעה. בזמן מימוש המניות שווי החברה עמד על 1.1 מיליארד דולר, והיום היא נסחרת לפי שווי שנע סביב 650 מיליון דולר.