ביהמ"ש: אי.די.בי יכולה לדחות מכירת 3.5% ממניות כלל ביטוח

אי.די.בי מחזיקה כיום ב-8.51% ממניות כלל ביטוח, ששוויין הבורסאי הנוכחי עומד על כ-190 מיליון שקל • תוכל לבצע את מכירתן של 3.5% ממניות כלל ביטוח עד ל-3 בספטמבר השנה

אדוארדו אלשטיין, בעל השליטה באי.די.בי / צילום: איל יצהר
אדוארדו אלשטיין, בעל השליטה באי.די.בי / צילום: איל יצהר

בית המשפט המחוזי בתל-אביב אישר הבוקר (ב') לחברת אי.די.בי פתוח לדחות את מכירתן של 3.5% ממניות חברת כלל ביטוח עד ל-3 בספטמבר השנה. קודם להחלטה נדרשה אי.די.בי למכור את המניות עד לתאריך 3 במאי (כלומר אתמול), וזאת על-פי המתווה שקבעה הממונה על רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון.

לאחרונה נחשף ב"גלובס" כי הממונה על רשות שוק ההון, ד"ר משה ברקת, החליט שלא להתנגד לבקשת אי.די.בי לדחות בכמה חודשים את המועד האחרון למכירת המניות, שמוחזקות בידי הנאמן משה טרי. ל"גלובס" נודע אז כי הממונה הסכים לאפשר את דחיית המכירה, מאחר שכלל ביטוח כבר מוגדרת כחברה ללא בעל שליטה, וכיוון שלקבוצת אי.די.בי לא נותרה החזקה מהותית במניות כלל ביטוח.

גם לעובדה שמדובר במנה האחרונה של מניות כלל ביטוח שנדרשת אי.די.בי למכור במסגרת המתווה שקבעה הרשות לפני שנים אחדות, היה משקל מהותי בהחלטה שלא להתנגד לבקשה. כעת קיבלה אי.די.בי גם הסכמת בית המשפט לדחיית המכירה בארבעה חודשים.

על הבקשה לדחיית המכירה סיפרה הנהלת אי.די.בי למחזיקי אגרות החוב שלה מסדרה י"ד, במסגרת אסיפת מחזיקים שהתקיימה באחרונה. את הבקשה הגישה אי.די.בי בעקבות התפרצות נגיף הקורונה העולמי והירידות החדשות שנרשמו בבורסות העולם בעקבותיו, כאשר מניית כלל ביטוח  איבדה מתחילת השנה כ-37% מערכה.

אי.די.בי מחזיקה כיום ב-8.51% ממניות כלל ביטוח, ששוויין הבורסאי הנוכחי עומד על כ-190 מיליון שקל. על-פי המתווה שקבעה רשות שוק ההון, אי.די.בי הייתה אמורה להפחית את שיעור החזקתה במניות כלל ביטוח ללא יותר מ-4.99% עד תחילת חודש מאי.

עם זאת, באי.די.בי מאמינים כנראה כי דחייה של לפחות כמה חודשים במועד המכירה תאפשר התאוששות נוספת במחירה מניית כלל ביטוח ובקבלת תמורה גבוהה יותר עבור המניות הנמכרות. יש לציין כי התמורה המיועדת אמורה לשמש את אי.די.בי לפירעון חובות למחזיקי האג"ח שלה מסדרה ט"ו, ומכאן חשיבות מכירת המניות בתנאים מיטביים עבור ציבור המשקיעים כולו.