פריון עקפה את התחזיות ושוקלת גיוס הון "כדי לבחון הזדמנויות"

מנכ"ל פריון, דורון גרסטל: "עם התרחבות השפעת נגיף הקורונה ברבעון הראשון, התחלנו ליישם במהירות צעדים אסטרטגיים להכנה טובה יותר של פריון למצב החדש, המתאפיין באי ודאות ובתקציבי פרסום נמוכים יותר"

דורון גרסטל, מנכ"ל פריון / צילום: תמר מצפי
דורון גרסטל, מנכ"ל פריון / צילום: תמר מצפי

חברת פריון נטוורק, ספקית פתרונות דיגיטליים בתחומי החיפוש באינטרנט והפרסום הדיגיטלי, עקפה את התחזיות ברבעון הראשון של השנה. הכנסות החברה הסתכמו ב-66.1 מיליון דולר, צמיחה של 23% ביחס לרבעון המקביל ולעומת תחזית האנליסטים ל-65.9 מיליון דולר. הרווח הנקי על בסיס Non-GAAP הגיע ל-17 סנט למניה, גם כן משמעותית מעל התחזיות. בסך הכול הסתכם הרווח הנקי ב-5 מיליון דולר, או 1.3 מיליון דולר לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP). ה-EBITDA המתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) הסתכם ב-6.2 מיליון דולר, עלייה של 22%.

שני תחומי הפעילות של פריון   צמחו ברבעון הראשון בהשוואה לרבעון המקביל. ההכנסות מפרסום גדלו ב-28% ל-23.7 מיליון דולר וההכנסות מחיפוש גדלו ב-20% ל-42.3 מיליון דולר. הצמיחה בתחום הפרסום, אחרי תקופה לא פשוטה בתחום זה בחברה, מיוחסת לרכישת Content IQ בתחילת השנה. על רקע האי-ודאות בשל מגפת הקורונה, פריון משעה את התחזית השנתית שלה שנמסרה ברבעון הקודם.

"התנופה החזקה שחווינו ברבעון הרביעי של 2019 נמשכה ברבעון הראשון של 2020", מסר מנכ"ל פריון, דורון גרסטל. "תוצאותינו בינואר ופברואר הגיעו לרמות שיא והובילו לצמיחה של 23% לעומת הרבעון המקביל. התוצאות נבעו מהביצועים החזקים של פעילות החיפוש ותרומת ContentIQ שרכשנו באמצע ינואר. עם פרוץ מגפת הקורונה בתחילת מרץ, השתנתה הסביבה העסקית שבה אנו פועלים, וחלה ירידה של 15%-25% בהוצאה לפרסום".

לדבריו, "עם התרחבות השפעת נגיף הקורונה ברבעון הראשון, התחלנו ליישם במהירות צעדים אסטרטגיים להכנה טובה יותר של פריון למצב החדש, המתאפיין באי ודאות ובתקציבי פרסום נמוכים יותר. כחלק ממאמץ זה, יושמו צעדים להפחתת ההוצאות בהיקף של יותר מ-10 מיליון דולר ברמה שנתית במונחי פרופורמה. כמו חברות אחרות, אנו נוקטים באופטימיות זהירה וצופים שיפור בשוק כולו בהמשך השנה. עם 54 מיליון דולר בקופה, 40 מיליון דולר מזומנים נטו ויכולת ייצור מזומנים משמעותית מפעילות שוטפת - יש לנו את היציבות הפיננסית להתמודדות ממושכת עם המצב החדש, אם נידרש לכך".

בהקשר זה, החברה גם הודיעה על הגשת תשקיף מדף "בכדי לבחון הזדמנויות מיזוג ורכישה מתאימות לפריון ככל שיהיו כאלו". שווי השוק של פריון בנאסד"ק ובתל אביב הוא 131 מיליון דולר.