גיוסים בהיקף של כ-40 מיליון דולר בחברות של כלל ביוטכנולוגיה

חברת קאדנט ( Cadent ) קיבלה את 15 מיליון הדולר האחרונים מתוך גיוס של 40 מיליון דולר • חברת המכשור הרפואי פיי קרדיה גייסה 27 מיליון דולר

גיוס הון / צילום: Shutterstock
גיוס הון / צילום: Shutterstock

למרות משבר הקורונה, דיווחה חברת כלל ביוטכנולוגיה בימים האחרונים על מספר התפתחויות בעסקיה. היום דיווחה החברה כי בעלי המניות של חברת ניאון ( Neon Therapeutics ) בה היא מחזיקה 2%, אישרו את המיזוג שלה עם חברת Biontech , המשתפת פעולה עם פייזר בפיתוח חיסון לקורונה.

ביונטק, כמו ניאון, עוסקת בימים כתקנם בפיתוח תרופות המשתמשות במערכת החיסון כדי להילחם בסרטן, אך השתמשה באותה פלטפורמה כדי לפתח חיסון, אשר כבר נכנס בימים אלה לניסויים קליניים. ניאון וביונטק סיכמו את התנאים של הסכם המיזוג לפני משבר הקורונה ולפני שהחל השת"פ בין פייזר לביונטק, והוחלט על עסקה שרובה במניות. בעקבות ההתפתחות בתחום הקורונה, עלתה מניית ביונטק ובעקבות זאת גם מניית ניאון, אשר הוסיפה 100% לערכה מתחילת השנה. שוויה עומד על 88 מיליון דולר (לעומת 450 מיליון דולר בעת הנפקתה ב-2018). נראה כי כלל ביוטכנולוגיה ניצלה את ההזדמנות למכור מניות, כי היא מדווחת היום על אחזקה של 2% בחברה, לעומת 4% בדיווח הקודם בנושא באמצע מרץ.

חברת קאדנט ( Cadent ), גם היא מהפורטפוליו של כלל ביוטכנולוגיה (15%), אשר עוסקת בתחום הרפואה הנוירולוגית והפסיכיאטרית, קיבלה את 15 מיליון הדולר האחרונים מתוך גיוס של 40 מיליון דולר עליו חתמה ב-2018. הסכום הנוסך הועבר לאחר שהחברה החלה בניסוי קליני ראשוני בסכיזופרניה. בגיוס השתתפו קרנות הון סיכון מתחום מדעי החיים בארה"ב וכן Access Ventures , קרן הון הסיכון של לן בלווטניק, בעל השליטה בשרשור בכלל ביוטכנולוגיה, אשר בשנים האחרונות משקיע השקעות המשך או השקעות מקבילות לאלה של כלל ביטכנולוגיה בחברות הפורטפוליו שלה. החברה מסרה כי הניסוי בתחום הסכיזופרניה ממשיך כמתוכנן אך ניסוי נוסף שהתכוונה החברה לערוך, במחלה הגנטית Spinocerebellar ataxia, ידחה עד להקלה במגפה בארה"ב.

חברת המכשור הרפואי פיי קרדיה בה מחזיקה כת"ב 6%, גייסה 27 מיליון דולר בהובלת קרן הון הסיכון הצרפתית Sofinnova . כ-15.5 מיליון דולר יועברומיידית והיתר אחרי שנה. פיי קרדיה מפתחת צנתר לחולים הסובלים מחסימה במסתם הלב (ספציפית במסתם האאורטלי בלב), כדי שניתן יהיה לתקן את המסתם בלי להחליפו - פרוצדורה שיכולה להיות מסוכנת. המוצר נמצא בניסויים קליניים.

כלל ביוטכנולוגיה  נסחרת לפי שווי של 172 מיליון שקל לאחר שמתחילת השנה איבדה כ-17% מערכה. תחילה ירדה עם כלל השוק, אולם התאוששה בעקבות ההודעות החיוביות. היום עלתה מניית החברה 6.3%. בקופת החברה כ-103 מיליון שקל נכון לסוף 2019 ובין החברות הנוספות בפורטפוליו שלה נמצאות מדיוונד (35%) הנסחרת לפי שווי של 54 מיליון דולר, גמידה סל (9%) הנסחרת לפי שווי של 137 מיליון דולר, והחברות הפרטיות Exithera , אליסיו וביוקיין.