יום תנודתי בוול סטריט ננעל בעליות; WIX קפצה בכ-14% לשיא חדש לאחר הדוחות

הנפט זינק בכ-8% • עוד 2.98 מיליון מובטלים נוספו למשק האמריקאי בשבוע שהסתיים ב-9 במאי • כלכלני גולדמן זאקס פרסמו תחזית פסימית לכלכלה האמריקאית

זירת המסחר בוול סטריט / צילום: Lucas Jackson , רויטרס
זירת המסחר בוול סטריט / צילום: Lucas Jackson , רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

23:00

יום מסחר תנודתי בוול סטריט, שהחל בירידות, ננעל הערב (ה') בעליות של עד 1.6% במדדי המניות המובילים.

מניית וויקס  זינקה לשיא חדש לאחר שהחברה פרסמה דוחות ותחזית חזקה לרבעון השני של השנה. 

21:20

מדדי המניות בוול סטריט נסחרים במגמה מעורבת, מדד הדאו ג'ונס מטפס בכ-0.7% ואילו הנאסד"ק בירידה קלה. הנפט מסוג WTI נסחר בעלייה של 7.5% לרמה של 27 דולר לחבית. 

מנייר פייבר  ממשיכה במומנטום החיובי ועולה לשיא חדש. 

19:40

המסחר בבורסות של ארה"ב מתנהל כעת במגמה מעורבת, לאחר ירידות חדות בפתיחה. מדד הדאו ג'ונס עבר לעלייה קלה.

הנפט מסוג WTI נסחר בעלייה של יותר מ-4% לרמה של 26.40 דולר לחבית. 

18:45

נמשכת המגמה השלילית בוול סטריט, אם כי כעת הירידות מתונות יותר. מדד הנאסד"ק יורד ב-1% והדאו ג'ונס בכ-0.7%. 

בורסות אירופה ננעלו בירידות של 1.9%-2.9% במדדי המניות המרכזיים. 

מניית סיסקו מערכות  רושמת עלייה חדה לאחר שהחברה פרסמה דוחות טובים לרבעון האחרון. 

17:15

נמשכות הירידות החדות בוול סטריט. הזהב נסחר בעלייה של 1.2% לרמה של 1,737 דולר לאונקיה והנפט מסוג WTI (חוזה ליוני) רושם עלייה של 2.6% לרמה של כ-26 דולר לחבית. 

במניות הישראליות נרשמות ירידות חדות בטבע , אבן קיסר , אורמת וטאואר.

מנגד, עליות חדות נרשמות במניות אופקו ופלוריסטם . האחרונה עדכנה היום על תוצאות טיפולים שהעניקה לחולי קורונה. 

16:30

ירידות חדות נרשמות בפתיחת המסחר בוול סטריט, על רקע חששות כי ההתאוששות ממגפת הקורונה תימשך מספר שנים ומתיחות גואה בין ארה"ב לסין.

מניית ויקס  מזנקת לשיא חדש לאחר שהחברה פרסמה היום דוחות טובים ותחזית חזקה לרבעון השני של השנה. 

נייס  מנגד רושמת ירידה חדה לאחר שהחברה פרסמה דוחות היום. 

15:30

עוד 2.98 מיליון מובטלים נוספו למשק האמריקאי בשבוע שהסתיים ב-9 במאי. בכך הגיע מספר דורשי העבודה החדשים ליותר מ-36 מיליון איש בחודשיים האחרונים. 

ביום שישי האחרון דווח בארה"ב כי שיעור האבטלה קפץ לרמה של 14.7% בחודש אפריל וכלכלנים מעריכים כי במאי צפוי שיעור האבטלה לזנק ליותר מ-20%. 

14:00

המסחר באירופה מתנהל תחת לחץ בהמשך לירידות אתמול. הדאקס מאבד 1.7%, הפוטסי יורד ב-2.4%, הקאק ב-1.9%.

כלכלני גולדמן זאקס, בהובלת יאן הציוס, פרסמו תחזית פסימית לכלכלה האמריקאית ולפיה הגרוע מכל עוד לפניה. בבנק ההשקעות צופים התכווצות של 39% בתוצר ברבעון השני של השנה, לעומת תחזית קודמת לצניחה של 34%. לשנה כולה צופים כלכלני הבנק התכווצות של 6.5% בתוצר.

לגבי שוק העבודה האמריקאי, הציוס צופה כי שיעור האבטלה יגיע ל-25%, לעומת התחזיות הקודמת שלו לשיעור אבטלה של 15%. באפריל האחרון נגרעו 20.5 מיליון מקומות עבודה בארה"ב ושיעור האבטלה קפץ ל-14.7% לעומת 4.4% בחודש מרץ.

ארגון הבריאות העולמי (WHO) מעריך כי ההתאוששות מהתפשטות הקורונה עשויה להימשך 5-4 שנים.  ד"ר סומיה סוומינתן, המדען הראשי של ארגון הבריאות העולמי, אמר היום ל"פייננשל טיימס": "הייתי אומר במסגרת של ארבע עד חמש שנים, אנו נוכל לשלוט בזה". לדבריו, נראה כי החיסון הוא "הדרך הטובה ביותר לצאת" כרגע מהמשבר, אך הזהיר כי יש המון ספקות בנוגע לבטיחותו, הייצור וההפצה השוויונית שלו בעולם. 

בהמשך לדבריו של יו"ר הפד ג'רום פאוול אתמול, שאמר כי יש סיכונים משמעותיים לכלכלה, יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים, מימון והשקעות אמר: "דבריו של יו"ר הבנק המרכזי האמריקאי מר פאואל שהתייחס להשפעה העמוקה של מגפת הקורונה על הכלכלה בארה"ב ובעולם כולו גררה לירידות בשוקי המניות אמש בארה"ב. היום בשווקים הגלובליים. תנועת משקיעים לעבר אי-מבטחים תורמת להתחזקות הדולר בעולם".

"בארץ מוסדיים הנאלצים לצמצם החזקה בעסקאות גידור ושבים לרכוש את הדולר מזניקים את שער הדולר אל עבר רמת 3.56 שקלים לדולר פיחות של מעל ל-1.25% משערו אמש!", מוסיף פריימן.

"כמאמר 'מי שנכווה ברותחין נזהר בצוננים', מנהלי השקעות שספגו הפסד במרץ עם פרוץ משבר הקורונה, מעדיפים בתקופת אי וודאות וחשש מגל מימושים למהר לפעול ולצמצם הגנות עודפות מהלך הגורר לעודפי ביקוש ולפיחות. בשלב הנוכחי ברמות שבתחום 3.56-3.58 שקלים לדולר, מוכרות חברות הייטק מט"ח ובולמות עודפי ביקוש", הוסיף פריימן.

10:06

בוקר אדום באירופה: כל המדדים ברחבי היבשת נמצאים בירידה. המדדים המובילים באנגליה, גרמניה וצרפת יורדים ביותר מ-1%: הדאקס והקאק בכ-1.2%, והפוסטי ב-1.3%. מניית דויטשה בנק יורדת ב-3.3%.

 

07:00

המסחר בבורסות אסיה מתנהל הבוקר בירידות בצל הירידות שנרשמו אמש בוול סטריט, שם המדדים איבדו סביב 2% בצל אזהרת יו"ר הפד ג'רום פאוול כי ההתאוששות תהיה איטית, ויש "סיכונים משמעותיים" לכלכלה. 

מדד הניקיי היפני מאבד 0.8%, הונג קונג יורדת ב-1%, שנחאי מאבדת 0.5%, שנזן צונחת ב-1.3%, וסינגפור ב-1.2%.

שיעור האבטלה באוסטרליה עלה ל-6.2% בחודש אפריל בצל משבר הקורונה, כאשר הכלכלה איבדה 600,000 משרות כתוצאה מהסגר שהוטל למניעת התפשטות נגיף הקורונה. התחזיות היו לעלייה לשיעור אבטלה גבוה יותר של 8.2%.