המסעדות ובתי הקפה ימתינו עד סוף החודש ליציאה מהסגר

במשרד הכלכלה ביקשו להקדים את פתיחת הענף ל-20 במאי תחת מגבלות, אולם הגורמים המקצועיים במשרד הבריאות מתעקשים, לפי שעה, לפתוח את הפעילות רק ב-31 במאי

בית קפ הסגור בתל אביב / צילום: שני מוזס, גלובס
בית קפ הסגור בתל אביב / צילום: שני מוזס, גלובס

ענף המסעדות בהמתנה: חוסר הסכמות בין משרד הכלכלה לבין משרד הבריאות בנוגע להקדמת פתיחת המסעדות, בתי הקפה והברים, ידחה את פתיחת הענף אחרי סגר הקורונה עד סוף החודש.

במשרד הכלכלה ביקשו להקדים את פתיחת הענף ל-20 במאי תחת מגבלות, אולם הגורמים המקצועיים במשרד הבריאות מתעקשים, לפי שעה, לפתוח את הפעילות רק ב-31 במאי.

כעת נשאלת השאלה באילו מגבלות יידרשו העסקים להיפתח, וכפי שדיווחנו מוקדם יותר השבוע, מתווה החזרה המוגבל שפרסמנו בתחילת השבוע כלל למשל דרישה למרחק של מטר בין השולחות במסעדה. בענף ההסעדה חוששים שהמגבלות שיוטלו יפגעו בכדאיות של לא מעט עסקים לחזור לפעילות.

ראש תנועת "מסעדנים חזקים יחד" תומר מור, אמר היום ל"גלובס": כי התנועה לא תומכת בפתיחת העסקים "תחת מגבלות שיפגעו ביכולות שלנו להגיע למקסימום הכנסה, ולפני שיועברו הפיצויים לעסקים". הוא אף מזהיר כי מסעדנים רבים מצויים בקונפליקט לגבי שכר הדירה שהם נדרשים לשלם, זאת בנוסף לחובות לספקי חומרי הגלם ואחרים, אשר ברגע שתאושר החזרה ירצו תשלום, בעוד שבענף ההסעדה, "ייקח זמן להגיע לכמות סועדים שתיתן שקט כלכלי".

מור מוסיף כי כל מתווה ביניים "יגביל את העסקים ולא יאפשר יצירת חוויה מלאה ללקוח. אנחנו צריכים זמן התארגנות, וגם ודאות שמאפשרים לנו לחזור לעבודה ללא מגבלות ייחודית לענף. אנחנו מעוניינים להמתין לתאריך שבו לא רק אנחנו נהיה מוכנים, אלא גם הציבור יהיה בשל להבין שאין סכנה בהגעה למסעדות. עבור העסקים לפתוח ב'חצי כוח' כשעלות ההתנעה שלהם מאוד גבוהה, לא יתרום דבר ויכול גם לגרום נזק".