ועד עובדי חדשות 13: הנהלת רשת לא מוכנה להחזיר עובדים מחל"ת

ועד עובדי חדשות 13 וארגון העיתונאים עתרו לבית הדין בבקשה שיחייב את הנהלת רשת להחזיר את העובדים לעבודה באופן מיידי • "זאת לא רק התנהלות דורסנית ובלתי אנושית של ההנהלה, אלא זה מנוגד לדין"

אבי בן טל, מנכ"ל רשת 13 / צילום: ינאי יחיאל
אבי בן טל, מנכ"ל רשת 13 / צילום: ינאי יחיאל

כשבועיים חלפו מאז שבית הדין לעבודה הבהיר להנהלת רשת 13 כי ההסכם הקיבוצי שנחתם עם עובדי חדשות 13, ובו סעיף המגן עליהם פיטורי צמצום עד יולי 2020, עודו בתוקף, ועד כה נראה היה כי הנהלת רשת הבינה כי עליה להמתין, ומשבר הקיצוצים נדחה.

אבל כעת נראה כי הצדדים יחזרו לבית הדין לעבודה עוד קודם לכן, זאת בשל סירובה של ההנהלה להחזיר מחופשה ללא תשלום 12 עובדים של חדשות 13 שזמן החופשה שלהם אמור היה להסתיים היום (ג'). בעקבות זאת עתרו אמש ועד העובדים וארגון העיתונאים לבית הדין לעבודה בבקשה שיחייב את ההנהלה להחזיר את העובדים לעבודה באופן מיידי.

בוועד מסבירים כי הבקשה לבית הדין הוגשה לאחר שהנהלת רשת סירבה להחזיר את העובדים מחל"ת והודיעה להם על כך במפתיע יום לפני שהם היו אמורים לשוב לעבודה. "זאת לא רק התנהלות דורסנית ובלתי אנושית של ההנהלה, אלא זה מנוגד לדין - גם מאחר שהעובדים הוצאו לחל"ת ללא אישורם ותוך התנגדותם, וגם כי בכך ההנהלה למעשה פועלת בניגוד להסכם הקיבוצי ומרוקנת מתוכן את ההתחייבות לתת לכלל עובדי חברת החדשות ביטחון תעסוקתי לכל הפחות עד 1 ביולי", מסר הוועד.

לטענת הוועד, "לחל"תים הללו אין שום קשר למשבר הקורונה, והם בסך-הכול חלק מהתוכנית הרחבה של רשת לפגוע באופן דרמטי בחברת החדשות".

נזכיר כי על-פי תוכנית ההתייעלות של הנהלת רשת, הנהלת חברת החדשות נדרשת לקצץ 35% בתקציב החברה, דרישה שהתרגום שלה בפועל הוא פיטורים של כמעט שליש מהעובדים. בהנהלת רשת קיוו להוביל את המהלך כבר לפני מספר שבועות, אבל כאמור הפנייה של העובדים לבית הדין לעבודה טרפדה את המהלך ואילצה את ההנהלה לדחות את תהליך הפיטורים עד למועד שניתן על-פי חוק.

ברשת ובחדשות 13 סירבו להגיב לידיעה.