ההסתדרות ונשיאות המגזר העסקי לנתניהו: מתנגדים לעידוד משיכת חסכונות מקרנות השתלמות ופנסיה

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ויו"ר נשיאות המגזר העסקי בישראל דובי אמיתי פנו לראש הממשלה בבקשה "להימנע מנקיטת צעדים חד צדדיים בעניינים שמצויים בליבת יחסי העבודה הקיבוציים" • זאת לאחר שהצוות המייעץ למל"ל המליץ לעודד משיכת כספי קרנות השתלמות באמצעות פטור ממס

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד / צילום: אגף הדוברות בהסתדרות
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד / צילום: אגף הדוברות בהסתדרות

ההסתדרות ונשיאות המגזר העסקי מתנגדות "להמלצות לעודד משיכת חסכונות מקרנות השתלמות ופנסיה בעקבות משבר הקורונה". במכתב ששלחו היום יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ויו"ר נשיאות המגזר העסקי בישראל דובי אמיתי לראש הממשלה בנימין נתניהו קוראים השניים "להימנע מנקיטת צעדים חד צדדיים בעניינים שמצויים בליבת יחסי העבודה הקיבוציים". כך נודע ל"גלובס".

המכתב מתייחס להמלצות הצוות המייעץ למל"ל מה-10 במאי, ובמסגרתן עידוד משיכת כספי קרנות השתלמות באמצעות פטור ממס ועוד בטרם הפכו לנזילות על פי הכללים הנהוגים, במטרה לעודד את הצריכה במשק. בר-דוד ואמיתי כתבו כי נקיטה בצעד שכזה תוביל ל"פגיעה בציבור החוסכים". זאת בשל "מימוש בלתי הפיך של הפסדי הון" ובשל "פגיעה בעובדים בשכר נמוך" שהתמורה שיקבלו ממימוש צעד זה תהיה מזערית ותפגע בעתידם.

עוד חוששים השניים מכך שמימוש ההמלצות כאמור תוביל ל"פגיעה בתפקוד שוקי ההון", ותחריף את הירידות בשווקים עקב הצורך במימוש נכסים והגדלת הנזילות באופן מיידי, לטענתם, "ובכך יורע מצבו הרעוע ממילא של המשק הישראלי".

כמו כן, השניים מתנגדים ליוזמות "שפורסמו בתקשורת" אשר "מבקשות, בין היתר, לעודד משיכה של חסכונות פנסיוניים דוגמת פיצויי פיטורים, באמצעות פטור ממס, ולאפשר דחייה בחצי שנה של הפרשות פנסיה לעובדים". לטענתם, "יוזמות אלו יפגעו בצורה קשה בחיסכון ארוך הטווח של העובדים ובביטחון הפנסיוני שלהם".

על כן, הם כותבים לראש הממשלה, "ראוי כי הממשלה תייצר אפיקים חלופיים להקלת הנטל על הציבור ותיצור מקורות לצריכה שוטפת, אשר יהוו חלופה להצעות אשר לא יטיבו באופן ניכר עם החוסכים בטווח הקצר, יפגעו קשות בחסכונותיהם העתידיים ויקשו על יכולת התאוששות שוקי ההון".