בורסות עולם | סיקור שוטף

התגברו העליות בנעילה בוול סטריט: הדאו זינק ב-2.2%, מדד S&P 500 סגר מעל ל-3,035 נק'

מדד הנאסד"ק קפץ ב-0.8%, ה-S&P 500 זינק ב-1.45% • באירופה הדאקס קפץ ב-1.3%, הקאק ב-1.7% • הנפט צנח בכ-5% • מיקרון זינקה בכ-8% לאחר שהחברה העלתה תחזיות

זירת המסחר בוול סטריט / צילום: Lucas Jackson , רויטרס
זירת המסחר בוול סטריט / צילום: Lucas Jackson , רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

האם הנתק בין הכלכלה לשוק ההון מוצדק; וגם, המנצחים והמפסידים מהמהלך שנכפה על אירופה כתוצאה מהקורונה | דו"ח השווקים היומי עם גיא בן סימון, הצטרפו לשידור החי

 

23:00

המסחר בוול סטריט ננעל בעליות שערים זה היום השלישי ברציפות, עליות שהתחזקו לקראת הסגירה של המסחר, וזאת על רקע החזרה לשגרה בקרב חלק מהמדינות. מדד הנאסד"ק קפץ ב-0.8%, ה-S&P 500 זינק ב-1.45% ומדד דאו ג'ונס הוסיף יותר מ-500 נקודות, או 2.2% לערכו.

מניותיהן של החברות שנהנו מתקופת הסגר, כמו זום ונטפליקס, ירדו, ומנגד מניות הבנקים והתעופה עלו. מניותיהן של הרשתות החברתיות פייסבוק וטוויטר איבדו גובה בצל איומי הנשיא טראמפ (בהמשך).

יצרנית השבבים מיקרון טכנולוג'י  זינקה בכ-8% לאחר שהחברה העלתה תחזיות.

21:00

המסחר בוול סטריט מתנהל בעליות שערים גם היום, כאשר סקטור השבבים בולט לשלילה ומנגד הבנקים ממשיכים במומנטום החיובי מאתמול. מדד דאו ג'ונס קופץ ב-1.2%, הנאסד"ק מחק את הירידות ומדד S&P 500 נסחר מעל הרמה של 3,000 נקודות.

הנפט צנח בכ-5% לכ-32 דולר לחבית בצל מתיחות הסחר בין ארה"ב לסין.

מניית ג'י.פי מורגן צ'ייס  עולה בכ-4%, סיטיגרופ  מטפסת בכ-6%, ותעודת הסל על הבנקים, SPDR S&P Bank , מוסיפה כ-5% לערכה, בדרך לשבוע הטוב מאז אפריל האחרון. מנגד, מנייתה של זום וידאו קומיוניקיישנס  שנהנתה מהעליות בזמן הסגר, מאבדת כ-4% על רקע פתיחת הסגר בחלק מהמדינות.

מנייתה של מפתחת החיסון לקורונה, חברת מודרנה, צונחת ב-10% לרמה של 51 דולרים, וזאת בצל הקריאה לחקור את החברה בגין תוצאות הניסוי לחיסון לנגיף הקורונה שפרסמה בתחילת החודש.

סקטור השבבים בולט לשלילה במסחר, כאשר אנבידיה  צונחת ב-4%. מנכ"ל חברת התעופה אמריקן איירליינס  אמר כי החברה לא בוחנת הגנה מפני נושים (צ'פטר 11).

פייסבוק  וטוויטר  צונחות בכ-3.5% כ"א בצל איומי הנשיא טראמפ לסגור חברות המפעילות רשתות חברתיות או להפעיל עליהן רגולציה. האיום, שפורסם לראשונה בציוץ של טראמפ בחשבון הטוויטר הרשמי שלו, מופנה ככל הנראה אל טוויטר עצמה, שהוסיפה בדיקת עובדות לציוץ שלו אמש ובעצם סימנה אותו כמטעה.

18:34

בורסות אירופה ננעלו בעליות. הדאקס קפץ ב-1.3%, הקאק ב-1.7% והפוטסי ב-1.3%.

בוול סטריט המסחר נוטה לירידות בצל האיום של הנשיא טראמפ לסגור את חברת טוויטר לאחר שזו הצמידה הזהרה לציוץ של הנשיא שמעמיד את דבריו על חוסר דיוקם.

מנייתה של ענקית השבבים אנבידיה  צונחת ב-7.5%, מניה נוספת בסקטור שמאבדת גובה היא אדוונס מיקרו דיוויס  שצונחת ב-6.5%, ומיקרון טכנולוג'י  מאבדת יותר מ-3%. פייסבוק  צונחת ב-3.7%, ונטפליקס  יורדת בשיעור דומה. מנגד, אמריקן איירליינס גרופ  מזנקת ב-5%, סיטיגרופ  ביותר מ-5%, מייסיס  מזנקת ב-11.5%, ג'נרל אלקטריק  מזנקת ב-7%.

מחיר הנפט מאבד 5% לרמה של 34.35 דולר לחבית. הזהב מאבד 0.7% ל-1,712 דולר לאונקייה.

18:00

לאחר פתיחה חיובית מדד S&P 500 נסוג מרמה של 3,000 נקודות שנפרצה בפתיחה בצל הירידה במניות הטכנולוגיה. הדאו ג'ונס מוסיף 0.7% לערכו ומדד הנאסד"ק מאבד 1.6%.

16:34

יום המסחר בוול סטריט נפתח בעליות שערים בהמשך לעליות שנרשמו אתמול. מדד S&P 500 עולה ב-0.9% ופורץ את הרמה של 3,000 נקודות. הדאו ג'ונס מוסיף 1.3% לערכו ומדד הנאסד"ק ללא שינוי מהותי.

באירופה מדד הדאקס קופץ ב-1.6%, הקאק בכ-2% ומדד הפוטסי עולה ב-1.4%.

14:05

נראה ששוק הדיור בארה"ב מתאושש במהירות, לאחר העצירה בשבועות האחרונים של מרץ ותחילת חודש אפריל בעקבות מגפת הקורונה.

מנתוני המשכנתאות שפורסמו היום עולה כי הבקשות למשכנתאות חדשות לצורך רכישת בתים ודירות גדלו ב-9% בשבוע החולף, לעומת השבוע המקביל אשתקד. זה השבוע השישי ברציפות בו נרשם גידול בבקשות ללקיחת משכנתאות חדשות. מאז תחילת אפריל נרשמה עלייה של 54%. 

13:15

מתחזקות העליות בבורסות אירופה ומדדי המניות המובילים מתקדמים כעת ביותר מ-1.5%.

הנציבות האירופית הציגה היום (ד') תוכנית שאפתנית להקמת קרן שיקום נוספת לאירופה ממשבר הקורונה בשווי 750 מיליארד אירו. באופן תקדימי, כפי שהסכימו ביניהן צרפת וגרמניה בשבוע שעבר, כ-500 מיליארד אירו מתוך סכום זה יחולקו כמענקים למדינות במצוקה, בעוד היתר יוקצה כהלוואות. בכל מקרה, הסכום יגויס במשותף לראשונה על ידי חברות האיחוד האירופי כולן ומסמל איחוד פיסקלי הדוק יותר בין 27 המדינות החברות באיחוד. סכום זה מתווסף לקרן בשווי 540 מיליארד אירו עליה הודיעה הנציבות כבר בחודש שעבר, שגם היא נועדה להתמודד עם מה שמוגדר כ"משבר הכלכלי החמור ביותר מאז מלחמת העולם השנייה" ביבשת.

לפי תחזיות הנציבות, כלכלת האיחוד האירופי במשותף צפויה להתכווץ ב-7.4% השנה, בגלל הסגר והצעדים שננקטו ושיינקטו כדי להתמודד עם מגיפת הקורונה. זו הסיבה, צפויה נשיאת הנציבות אורסולה פון-דר-לאיין למסור בנאום שתישא בבריסל אחר הצהריים, שיש לנקוט צעדים יוצאי דופן. תוכנית הנציבות היא לגייס את הכסף באמצעות אג"ח אירופי משותף ל-30 שנה.

הנפט מאבד גובה לאחר הראלי האחרון וחוזה מסוג ברנט נחלש ב-1.5% לרמה של 36.5 דולר לחבית. 

באסיה הסתיים היום המסחר במגמה מעורבת. 

10:10

יום המסחר בבורסות אירופה נפתח במגמה חיובית. בפעילים ניהול תיקי השקעות מציינים כי "התרחיש של הסלמה והחרפה במלחמת הסחר בין ארה"ב לסין, ובכלל ביחסים בין הצדדים, ממשיך להדאיג את השווקים. בשבוע האחרון, הסנאט האמריקאי אישר הצעת חוק המחמירה את כללי השקיפות הנדרשים שחברות זרות הרשומות למסחר בבורסות האמריקאיות. המשמעות המעשית היא שייתכן ומספר חברות סיניות יצטרכו להימחק ממסחר שם, ולעבור למקומות אחרים כמו הונג קונג. בנוסף לכך, הממשל הקשיח את התנאים לשיתופי פעולה בין חברות מקומיות לחברת Huawei הסינית. לקראת סוף השבוע, בצעד מפתיע, סין הודיעה על כוונתה ליישם בהונג קונג את חוקי הביטחון הלאומי שלה, וככל הנראה הדבר יוביל לגל חדש של מחאות ציבוריות". 

07:30

מדדי המניות המובילים בבורסות אסיה נסחרים הבוקר (ד') במגמה מעורבת, כשברקע המשך המתיחות הגואה בין ארה"ב לסין, בין השאר על רקע כוונת סין לחוקק חוקים חדשים בנוגע להונג קונג. 

במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט המגמה חיובית, לאחר שאמש (ג') ננעלו מדדי המניות בעליות.

הזהב ממשיך לאבד גובה לאחר ירידה חדה אתמול - מחיר האונקיה יורד ב-0.6% ל-1,695 דולר. במסחר בנפט נרשמות ירידות קלות וחוזה ברנט ליוני נסחר ברמה של 36.08 דולר לחבית. 

בניסיון לגבש חקיקה תקיפה נגד הסתה בהונג קונג, מנהיג סין שי ג'ינפינג מתכנן לשנות את המעמד המיוחד של המושבה הבריטית לשעבר כעיר עם שלטון עצמי. והוא עושה זאת במהירות ובהיקף שהפתיעו רבים, מפעילים למען דמוקרטיה עד דיפלומטים ואנשי עסקים. במליאת קונגרס העם הלאומי הסיני בשבוע שעבר, הרשויות הודיעו שהן יעקפו את חוקי הונג קונג וינסחו חוקים נגד התנתקות מסין, "השפעה זרה וטרור", כאשר בייג'ינג מנסה להגביל את ההפגנות של תושבי הונג קונג שדורשים יותר חופש ואוטונומיה.

אתמול, בעידוד הקלות בסגר ודיווחים חיוביים על התקדמות בפיתוח חיסונים אפשריים לנגיף הקורונה, נרשמו בוול סטריט עליות. את העליות הובילו מניות הבנקים ומניות חברות התעופה והתיירות. העליות נחלשו מעט לקראת סיום המסחר אך מדד דאו ג'ונס ננעל בזינוק של 2.2%, מדד S&P 500 טיפס ב-1.2% והנאסד"ק התחזק ב-0.2%.