"תיאוריות הקונספירציה מגיעות למקומות הזויים": רה"מ הודף את הטענות נגד "חוק הקורונה"

נתניהו: "אנחנו דיברנו על טבעת, צמיד. עם מובילאיי, קטן כזה. למדידת מרחק. משהו שהוא לגמרי וולנטרי. לא תהיה שום שתילה של חיישן באף אחד" • עוד הבהיר רה"מ כי לא תהיה חקיקה שתאפשר למשטרה לפרוץ לתוך בתי אזרחים • גנץ: אנחנו נגן על שלטון החוק

בנימין נתניהו ובני גנץ. הצהירו היום כי לא יפגעו בזכויות הפרט / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
בנימין נתניהו ובני גנץ. הצהירו היום כי לא יפגעו בזכויות הפרט / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

ראשי המפלגות קיימו היום (ב') ישיבות סיעה בכנסת ובפתחן הצהירו כי "חוק הקורונה" החדש, האמור להחליף את תקנות שעת החירום, לא יקודם באופן הפוגע בזכויות הפרט.

ראש הממשלה נתניהו אמר כי הוא שמע ביממה האחרונה חרושת שמועות בנוגע לחוק החדש, ולכן הוא הבהיר כי לא תהיה חקיקה שתאפשר למשטרה לפרוץ לתוך בתי אזרחים, ללא צו. "לא יהיה דבר כזה, נמצא את הדרך לאכוף את הנחיות הקורונה תוך שמירה על הזכויות של אזרחי ישראל".

נתניהו התייחס גם לרעיונות הטכנולוגיים שהועלו, כדי לאפשר לילדים לשמור על מרחק של 2 מטר זה מזה.

"יש שמועות כאילו מישהו מתכוון לשתול באופן תת עורי, חיישנים לילדים. תיאוריות הקונספירציה, מגיעות למקומות הזויים", אמר נתניהו תוך שהוא מצחקק והבהיר "אנחנו דיברנו על טבעת, צמיד, עם מובילאיי, קטן כזה. למדידת מרחק. משהו שהוא לגמרי וולנטרי, ולא תהיה שום שתילה של חיישן באף אחד".

יו"ר כחול לבן בני גנץ, דיבר אף הוא בפתח ישיבת הסיעה והבהיר שגם במפלגתו לא יתמכו בחוק הפוגע בזכויות האזרח. "אנחנו נבצע עבודת מטה שתסדיר את עבודת הממשלה בתחום העברת הנחיות קורונה, אנחנו נקפיד שלא יהיו הנחיות דרקניות, שוטרים לא יערכו חיפושים שרירותיים, לא תהיה פגיעה בזכות להפגין. השימוש בהנחיות יוקצב בזמן ובפיקוח פרלמנטרי", אמר גנץ.

לדבריו, החקיקה המוצעת תשפר מאוד את הליך קבלת החלטות הקורונה ביחס למה שהיה קיים קודם.

גם באשר לפגיעה בזכויות הפרט, גנץ הדגיש: "אני שומע שבציבור יש חרדות והליכה לאיזורים חשוכים. לא נאפשר פגיעה בזכויות הפרט וללא נקדם חוקים כאלה. נמשיך לעבוד על המתווה ובימים הקרובים נציג אותו בצורה אחראית, שמתאימה למציאות".

גנץ התייחס גם לפגישה שקיים אתמול עם היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד אביחי מנדלבליט. הפגישה התקיימה כאשר ברקע עורך דינם הפרטי של בני משפחת נתניהו, יוסי כהן, משתלח בעבודת המשטרה והפרקליטות וזאת בשל חקירת שתי עדויות בתיק שירה רבן נגד שרה נתניהו. אותן הנחקרות חשודות בכך שחתמו על תצהירי כזב.

גנץ מסר בתום הפגישה: "אמרתי ליועץ המשפטי לממשלה, שכחול לבן מחויבת לשמירה על החוק. כחול לבן מחויבת לשמירה על הערכים הדמוקרטים. ניתן למערכת המשפט וגופי אכיפת החוק את הגיבוי כדי שיוכלו לבצע את עבודתם ולפעול כראוי. יש לי אמון מלא במערכת המשפט ומערכת אכיפת החוק. נשמור עליהם למען הדמוקרטיה יהשראלית בכל הכלים העומדים לרשותנו".

באשר לרעיונות הסיפוח והחלת הריבונות בבקעת הירדן, וביישובים יהודיים ביו"ש, גנץ בחר במילים השונות לחלוטין מן הדברים הנאמרים על ידי שותפיו לממשלה.

הוא ציין שמדובר בקידום תוכנית שלום, תוך שמירה על ביטחון ישראל. "אנחנו מבינים שאנחנו בסביבה נפיצה, ולכן הנחיתי את הרמטכ"ל לבחון את המשמעויות, כתוצאה מכך שננסה לקדם את רוח חזון תוכנית טראמפ, תוכנית המהווה הזדמנות לקדם חיים משותפים במרחב. נפעל לקדם זאת ככל שניתן, תוך שמירה על הנכסים האסטרטגיים ועל ביטחון אזרחי ישראל".