"צדק לג'ורג' פלויד": המחווה של ג'יי-זי למפגינים בעיתוני ארה"ב

המודעה שפורסמה בשלישי וצפויה להתפרסם גם בימים הקרובים מצטטת פסקה מנאום שנשא ד"ר מרטין לותר קינג בסלמה, אלבמה, ב-1965

ג'יי-זי / צילום: Greg Allen/Invision, Associated Press
ג'יי-זי / צילום: Greg Allen/Invision, Associated Press

המוזיקאי ג'יי-זי פירסם מודעת עמוד בעיתונים רבים ברחבי ארה"ב לזכר ג'ורג' פלויד. המוזיקאי עשה זאת בשיתוף פעולה עם משפחות שאיבדו בנים לאלימות משטרה וכן עם פעילים חברתיים, ועורכי דין.

המודעה שפורסמה בשלישי נושאת את הכתובת "בהקדשה לג'ורג' פלויד. #JusticeForGeorgeFloyd". במודעה גם מצוטטת פסקה מנאום שנשא ד"ר מרטין לותר קינג בסלמה, אלבמה, ב-1965.

"אנחנו נעמוד כאן מול הסוסים. אנחנו נעמוד ממש כאן בין האלות. אנחנו נעמוד כאן מול כלבי המשטרה, אם הם ישנם", מצוטט קינג. "אנחנו נעמוד מול גז מדמיע! נעמוד מול כל דבר שהם יכולים לגייס, ונראה לעולם שאנחנו נחושים להיות חופשיים!".

Team ROC, שלוחת הצדקה של Roc Nation של ג'יי-זי, הצטרפה לארגונים אחרים כדי לפרסם את המודעה בעיתונים שונים דוגמת ה"ניו יורק טיימס", "דנבר פוסט", "שיקגו טריביון", "לוס אנג'לס טיימס", "פילדלפיה אנקוויירר", "אוסטין אמריקן סטייטמנט", "אורלנדו סנטינל", "אטלנטה ג'ורנל קונסטיטיושן" ועוד.

לצד הראפר ואיש העסקים, מכתב המודעה חתום על ידי הוריהם של בותאם ג'ין, די.ג'יי. הנרי ואנטוון רוז השני, צעירים שחורים שנהרגו בצורה טרגית על ידי המשטרה, וכן ואן ג'ונס, שרלמן דה גוד, אנג'לה ריי, פרקליט של משפחת פלויד, וכמה פעילים מארגונים כמו "פרויקט אינוסנס" ו-Until Freedom.