גל העזיבות בעדיקה: גם סמנכ"ל הכספים יסיים את תפקידו בחברה

סמנכ"ל הכספים של קמעונאית האופנה, ישי שמע, יסיים את תפקידו "בהסכמת הצדדים", כך עולה מדיווח שמסרה החברה לבורסה • שמע שימש כסמנכ"ל הכספים של עדיקה מאז אוקטובר 2017, והוא צפוי לסיים את כהונתו בתחילת באוגוסט

סניף של רשת עדיקה / צילום: שלומי יוסף, גלובס
סניף של רשת עדיקה / צילום: שלומי יוסף, גלובס

עוד עזיבה בעדיקה: סמנכ"ל הכספים של קמעונאית האופנה, ישי שמע, יסיים את תפקידו "בהסכמת הצדדים" - כך עולה מדיווח שמסרה החברה לבורסה. שמע שימש כסמנכ"ל הכספים של עדיקה מאז אוקטובר 2017, והוא צפוי לסיים את כהונתו ב-4 באוגוסט. בעברו שימש כמנהל הכספים בחברת טלדור.

העזיבה של שמע מצטרפת לגל עזיבות רחב בהיקפו בחברה. בחודש אפריל האחרון הודיע מנכ"ל וממייסדי עדיקה, דדי שוורצברג, על התפטרותו בצל חילוקי דעות חריפים עם החברה-האם גולף שבשליטת כלל תעשיות, וזאת כשברקע משבר הקורונה. עזיבתו של שוורצברג הביאה לגל עזיבות נוספות בחברה, ביניהם דירקטורים ובכירים נוספים.

העזיבות האלה מתרחשות בצל האתגרים האדירים שבפניהם ניצבות עדיקה וגולף בימים אלה בשל משבר הקורונה, שמתווספים לקשיים "רגילים" שתעשיית האופנה חווה כבר כמה שנים בשל התחרות הגוברת מצד אתרי סחר בינלאומיים ומקומיים.

עדיקה, שנוסדה ב-2011 על-ידי שוורצברג ועדי רונן, עוסקת בעיצוב ובשיווק פרטי אופנה, ובהם מוצרי הלבשה, הנעלה ואופנת בית תחת המותג Adika וכן בשיווק ובהפצה של מוצרים משלימים של מותגים בינלאומיים נוספים. בשנים הראשונות לפעילותה רשמה עדיקה צמיחה מהירה, אבל בשנתיים האחרונות היא מתמודדת עם תחרות חריפה מול אתרים נוספים בתחום האופנה, ובהם טרמינל X של קבוצת פוקס.

עדיקה, שהתחילה את דרכה כאתר מכירות באינטרנט ובהמשך פתחה גם חנויות פיזיות, מציגה נכון להיום רווחיות מצומקת, למרות עלייה ניכרת במכירות. ב-2019 החברה הציגה צמיחה שנתית של 41% בהכנסותיה ל-154 מיליון שקל, אבל הרווח התפעולי שלה נשחק, והרווח הנקי עמד על 1.45 מיליון שקל בלבד.

החברה נסחרת בבורסה בתל-אביב לפי שווי שוק של כ-67 מיליון שקל. מתחילת החודש עלתה מניית עדיקה  בכ-17%, ומתחילת השנה הנוכחית איבדה כ-36% מערכה.