בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה מעורבת בוול סטריט; אפל ואמזון עלו לשיאים חדשים

מניית Vroom הישראלית זינקה בכ-118% ביום המסחר הראשון שלה • DSPG מבצעת רכישה בעסקה שעשויה להגיע עד ל-20.5 מיליון דולר • מניות התעופה נפלו לאחר שזינקו בימים האחרונים

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

בניו יורק חוזרים לשגרה האם הראלי יימשך; גרמניה מציגה נתוני סחר גרועים והדאקס מאבד גובה|דוח השווקים עם גיא בן סימון - הצטרפו לשידור החי

23:00

יום המסחר בבורסות של ארה"ב ננעל במגמה מעורבת. מדד הנאסד"ק העפיל במהלך המסחר לרמת 10,000 הנקודות אולם לאחר מכן נחלש וסיים בעלייה קלה. מדדי S&P 500 והדאו ג'ונס ננעלו בירידות. 

מניות אפל ואמזון עלו לשיאים חדשים. גם פייסבוק  ונטפליקס בלטו בעליות חדות. 

מניית Vroom (סימול: VRM) הישראלית זינקה בכ-118% ביום המסחר הראשון שלה.

21:25

מגמה מעורבת בוול סטריט. מדד הנאסד"ק עולה בכ-0.8% לרמת 10,000 נקודות - שיא חדש. מניות אפל ואמזון עולות בחדות לשיאים חדשים. 

בקרב המניות הישראליות ממשיכה לבלוט סאפיינס  ועולה לשיא חדש גם היום. 

מניית Vroom (סימול: VRM) הישראלית מזנקת ביותר מ-100% ביום המסחר הראשון שלה. Vroom היא פלטפורמה לרכישת ומכירת מכוניות משומשות. החברה רוכשת את המכונית, משנעת אותה למרכז לוגיסטי שבו היא משפצת אותה ולאחר מכן היא מוכרת אותה.

19:20

בורסות אירופה נעלו את יום המסחר בירידות של 1.5% - 2.1% במדדי המניות המובילים.

מסחר מעורב בוול סטריט. מדד הנאסד"ק עבר לעלייה בהובלת מניות הטכנולוגיה ואילו מדדי S&P 500 והדאו ג'ונס נסחרים בירידות. 

מניות אפל  ואמזון  מטפסות לשיאים חדשים. 

בואינג  מאבדת גובה ביחד עם מניות חברות התעופה. 

17:30

מגמה שלילית בוול סטריט, על רקע מימושי רווחים לאחר הראלי האחרון. מניית הרץ צונחת לאחר שקפצה ביותר מ-100% אתמול. גם ביונד מיט  רושמת ירידה חדה. 

מנגד, מניית וויקס  הישראלית עולה כנגד המגמה. 

16:30

לאחר שטיפסו כמעט ללא הפסקה בשבועות האחרונים רושמים מדדי המניות בוול סטריט ירידות בפתיחת המסחר. 

מניות של חברות התעופה, ביניהן יונייטד איירליינס הולדינגס , דלתא איירליינס  ואמריקן איירליינס, נופלות לאחר שזינקו בימים האחרונים. 

חברת DSPG  מבצעת את הרכישה הראשונה שלה בשנים האחרונות: חברת SoundChip תירכש על ידה, בעסקה שעשויה להגיע עד ל-20.5 מיליון דולר. החברה הנרכשת פועלת משווייץ, בריטניה והונג קונג, ומפתחת טכנולוגיות בתחום ביטול רעשים אקטיבי (ANC) לאוזניות חכמות. DSPG, שמפתחת שבבי תקשורת בתחומי השמע וההפעלה הקולית, תשלם סכום ראשוני של 14.5 מיליון דולר עבור SoundChip, וסכום נוסף של עד 6 מיליון דולר יועבר בכפוף לעמידה באבני-דרך.

12:50

גרמניה פרסמה את נתוני הסחר לחודש אפריל שהצביעו על הנתון הגרוע מאז החלה המדידה. בתגובה מדד הדאקס הגרמני צונח בכ-2% לאחר ריצה מרשימה בשבוע החולף.

מחר תתפרסם החלטת הריבית של הפד. עיני המשקיעים נשואות לתחזיות המעודכנות של הבנק לצמיחה ולאינפלציה. לדברי עפר קליין, הכלכלן הראשי של הראל: "הנגיד ימשיך לקרוא להרחבת התגובה הממשלתית למגיפה. הפוקוס של המשקיעים יהיה על התחזיות המעודכנות של הבנק לצמיחה ולאינפלציה, שלא עודכנו קרוב לחצי שנה. עוד לפני ההחלטה הודיע הבנק על שיפור התנאים באחת מתוכניות הערבויות שלו (main street lending program) שבסך 500 מיליארד דולר שהוכרזה במרץ אך עדיין לא הושקה בפועל.

"התנאים המשופרים מקטינים את המינימום להלוואה, מגדילים את מח"מ הלוואה, מאפשריים עד שנתיים דחייה של התשלומים, והחלק המשמעותי ביותר הוא שמאפשרים לבנקים המסחריים (אשר נותנים בפועל את ההלוואות) להשתמש בכספים של הבנק המרכזי כדי לממן עד ל‑95% מההלוואות  הרחבת תכניות החילוץ הממשלתיות ממשיכה לתמוך בשוק ההון", סיכם קליין.

10:00

המסחר באירופה נפתח הבוקר (ג') בהססנות, בדומה לסנטימנט בחוזים בניו יורק בשעת בוקר מוקדמת זו. מדד הדאקס הגרמני ללא שינוי מהותי, הקאק עולה ב-0.3%, הפוטסי משיל 0.2%.

בגרמניה פורסמו נתוני סחר גרועים באפריל, שפל מאז 1990 בצל משבר הקורונה. היצוא צלל ב-24% והייבוא ירד ב-16.5%, כך שהעודף המסחר הגיע ל-3.2 מיליארד אירו. הכלכלנים צפו ירידה של 15.6% בייצוא וירידה של 16% בייבוא.

צפון קוריאה ניתקה את יחסיה עם דרום קוריאה, והחלה להתייחס אל המדינה השכנה בחזרה כמדינת אויב.

09:50

חברת הנפט בריטיש פטרוליום (BP) תפטר אלפי עובדים, ותאיץ תוכניות קיימות של  התארגנות מחדש אחרי שמגיפת הקורונה גרמה לקריסת מחירי הנפט הגולמי. המהלך של החברה הוא אחד הראשונים והדרסטיים ביותר בתעשיית הנפט העולמית, שצפויה לפטר עובדים בעקבות קריסת מחירי הנפט לרמת שפל של עשרות שנים באפריל, על רקע קריסת הביקוש לנסיעות והפעילות הכלכלית בימי הקורונה.

07:30

המסחר באסיה מתנהל בהמשך לעליות שנרשמו אמש (ב') בניו יורק, שם הנאסד"ק רשם שיא היסטורי במהלך המסחר ומדד S&P 500 מחק את הירידות שנרשמו מתחילת השנה.

מדד הניקיי היפני מאבד 0.8%, הונג קונג עולה ב-1.3%, סינגפור מטפסת ב-1.1% ושנחאי עולה בכ-0.5%. מדד הקוספי הקוריאני הוסיף 0.1% לערכו, ובאוסטרליה הבורסות סגורות לרגל חג.

ההתאוששות בסקטור התעופרה מגיעה עם לניו זילנד, כאשר חברת התעופה אייר ניו זילנד מזנקת ב-9% לאחר שהחברה הודיעה על חזרה ל"רווחיות בריאה" בסוף אוגוסט של 2022.

בסינגפור, סינגפר איירליינס עברה לירידות לאחר שהחברה הודיעה על גיוס של 7.18 מיליארד דולר. יפן איירליינס קופצת בכ-3%, וצ'יינה סאות'רן איירליינס קופצת ב-3.6% במסחר.

רגע לפני השקת תוכנית הפד לאספקת הלוואות לעסקים קטנים ובינוניים - עסקים בהם לא יותר מ-15 אלף עובדים - שנפגעו בעקבות מגפת הקורונה, הבנק המרכזי מרחיב את תוכנית זו ל-5 שנים, ומוריד את רף המינימום להלוואה, תוך שהוא מעלה את רף המאקסימום להלוואה בודדת, וזאת על מנת להמשיך לספק תמיכה לכלכלה הריאלית.