ת"א-קנדה: מליבו של ספי שלגי מבקשת דחייה של חצי שנה בפירעון האג"ח

החברה דיווחה כבר בתחילת מרץ על צפי לעיכוב של כעשרה שבועות במועד אכלוס פרויקט SouthSide, שהתקבולים ממנו מיועדים לתשלום האג"ח, כך שבמקום חודש אפריל, העריכה אז כי תחילת אכלוסו תתבצע ביולי

הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר
הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר

בהשפעת וירוס הקורונה, חברת הנדל"ן מליבו אינווסטמנטס , הפועלת בתחום הנדל"ן למגורים בטורונטו שבקנדה, מבקשת מבעלי האג"ח שלה אישור לדחייה של חצי שנה במועד פירעון החוב, שנקבע במקור לתחילת חודש אוקטובר הקרוב, תמורת תוספת ריבית. מדובר בתשלום של מלוא יתרת הסדרה, בהיקף הקרוב ל-90 מיליון שקל, שהונפקה באוקטובר 2016 ונסחרת בתשואה נוכחית של כ-5.5%. 

מליבו דיווחה כבר בתחילת חודש מרץ על צפי לעיכוב של כעשרה שבועות במועד אכלוס פרויקט SouthSide, שהתקבולים ממנו מיועדים לתשלום האג"ח, כך שבמקום חודש אפריל, העריכה אז כי תחילת אכלוסו תתבצע בחודש יולי.

בזימון אסיפת האג"ח מציינת כעת מליבו, כי ההתמודדות עם התפשטות הווירוס המסתורי והפעולות הממשלתיות למיגורו, שכללו "בין היתר החמרת תנאי העבודה באתרי הבנייה", הובילו לכך "שהאכלוס יידחה בעוד מספר שבועות", ובהתאם צופה כי המקור לתשלום יתרת חוב האג"ח שלה יתעכב "לפרק זמן של כשישה חודשים".

נוסף על הקורונה, במליבו מציינים כי חורף גשום במיוחד הקשה גם הוא על לוחות הזמנים בפרויקט המדובר, הכולל 485 דירות, שכמעט כולן (למעט בודדות) כבר נמכרו בשנים 2016-2017.

הצפי הנוכחי שלה לתחילת אכלוס הפרויקט הוא באוגוסט, "בכפוף לחזרה לשגרת עבודה של עיריית טורונטו" בעוד "שלב הרישום וקבלת עודפי התקבולים של הפרויקט צפוי להיות בינואר 2021".

מליבו נסחרת בבורסה באמצעות אג"ח ונמצאת בשליטת היו"ר יוסף (ספי) שלגי. עיקר פעילותה מתרכז באיתור, ייזום ופיתוח פרויקטים להקמת מבני מגורים למכירה בתחום הנדל"ן באזור טורונטו. מנכ"ל החברה הוא רוני (רוברט) הירש.

מליבו מכירה בהכנסות בעת אכלוס הדירות, ובסיכומה של 2019 לא הציגה הכנסות כלל, אחרי הכנסות של קצת יותר מ-1 מיליון דולר קנדי ב-2018-2017 יחד. בסיכום שלוש השנים האחרונות (2017-2019) הפסדיה הצטברו לכ-10.5 מיליון דולר קנדי.

פנייתה של מליבו למחזיקי האג"ח שלה נעשית זמן קצר לאחר שהחברות פתאל החזקות ואחים יעקובי פנו למחזיקי האג"ח שלהם בבקשה לקבלת ויתור זמני על חלק מאמות המידה שבהן הן נדרשות לעמוד בתנאי האג"ח שלהן - אישור שאותו פתאל כבר קיבלה, בעוד שמחזיקי האג"ח של יעקובי טרם דנו בנושא.