תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

פחות מגדלים, יותר קהילה – התל אביבים מסמנים סדרי עדיפויות ברורים

שוק הדיור החדש בתל אביב מעניק לרוכשים שתי אלטרנטיבות השונות באופן מהותי אחת מרעותה: דירה במגדל מגורים או דירה בפרויקטים עירוניים, המשמרים את הקו המסורתי של העיר • שתי האלטרנטיבות מבטיחות סגנון חיים יוקרתי, תכנון עליו חתומים האדריכלים המובילים בישראל ותפיסת מגורים שלמה הכוללת התייחסות לדירה, לבניין ולשטחים המשותפים • נראה כי קיים הבדל מהותי בין שני הסגנונות בעיני הלקוחות, התופסים את ההעדפה שלהם כבחירה בסגנון חיים

פרויקט רמז 14-16. העיר בהישג יד / הדמיה: 3DdESIGN
פרויקט רמז 14-16. העיר בהישג יד / הדמיה: 3DdESIGN

הכתבה בשיתוף בית וגג

מיקום, קהילתיות וסטנדרט עילי - השילוש הקדוש של תל אביב

כיצד ניתן להגדיר את חווית המגורים התל אביבית? רונן עקביה - מנכ"ל חברת בית וגג, המקדמת פרויקטים בהתחדשות עירונית ברובע 4 בעיר מסביר: "ישנם ארבעה עקרונות, שיחד מגדירים איכות חיים בתל אביב, אותם אנו מיישמים בכל הפרויקטים שלנו בעיר: מיקום ונגישות, אינטימיות, חיי קהילה ותכנון מוקפד". עקביה בוחר בפרויקט היוקרה החדש "רמז 14-16", כדי להדגים את העקרונות:

"רחוב רמז הוא אחד האהובים בעיר בזכות המיקום המעולה שלו, בסמוך לכל מה שיש לעיר להציע: מוסדות התרבות והחינוך המעולים, רחובות המסחר היוקרתיים בסביבת כיכר המדינה, תחנת הרכבת סבידור והקירבה לצירי תנועה ראשיים. הכל ליד הבית. תושבי הרחוב יכולים להגיע לכל אחד מהמוקדים העירוניים האלה ברגל, או באופניים וכך הם יכולים להשתחרר מהצורך לנהוג ולחפש חניה, וליהנות מסגנון חיים פעיל ובריא. בהקשר זה חשוב לציין כי תחנת הרכבת הקלה המחברת בין הקו הירוק לסגול, תוקם במרחק של כ-300 מטרים מהפרויקט ותעניק לדייריו הזדמנות לחשב מסלול מחדש בכל הנוגע לניידות בעיר.

רחוב רמז מאופיין בבנייה נמוכה, באוכלוסייה איכותית מאד ובאווירה שקטה וירוקה, המאפשרים יצירת קהילה מקומית חזקה וחמה, שנפגשת על כל הרצף העירוני.

לצד שני אלו, הסטנדרט העילי הוא פאזל שמשלים את התמונה: החל בבחירת האדריכל, ממשיך בתכנון קפדני של הדירות ובאבזור ובעיצוב המושקע של החללים המשותפים בבניין".

מבט לדירה בפרויקט. עיצוב מוקפד / הדמיה: 3DdESIGN
 מבט לדירה בפרויקט. עיצוב מוקפד / הדמיה: 3DdESIGN

רובע 4 - אווירה אינטימית בלב תל אביב

הבחירה במגורים בפרויקט בוטיק, במיוחד ברובע 4 המשתרע מזרחית לאבן גבירול ומתאפיין בבניה מתונה של עד 7.5 קומות, מהווה בחירה בסגנון חיים בעיני הרוכשים, שמזהים את אופי הפרויקט והאינטימיות שבו עם תל אביב של פעם.

לפרטים נוספים על פרויקט "רמז 14-16" הקליקו >>

הסיבות לכך משתנות בקרב קהלי היעד השונים: משפחות צעירות אוהבות את האינטימיות של הרחובות הקטנים בתל אביב ואת הקהילות שצומחות בהם, אבל מבקשים עבורם דירות בפרויקטים חדשים ויוקרתיים. חלק ממצמצמי הדיור שחוזרים לתל אביב חשים נוסטלגיה לבניינים המסורתיים ולרחובות הנסתרים מהעין בעיר, ועתה הם רוצים לחזור ולחוות את העיר כפי שהם אוהבים וזוכרים אותה. המשקיעים עצמם מבינים כי לפרויקטים אלה יש פוטנציאל השבחת ערך מהותי בשל העובדה כי מספר הפרויקטים מוגבל, בעוד שהביקוש אליהם ישמר לאורך זמן רב.

שלושת קהלי היעד מציינים שיקול נוסף המשותף לכולם: מגדלי המגורים המודרניים והשטחים המשותפים בהם, דוגמת חדרי כושר, מועדוני דיירים וכולי מייצרים עלויות נוספות וקושי לשמור על פרטיות ועל ערך הנכס, ומכאן הנטייה לבחור במתחמי מגורים בעלי אופי שונה, אינטימי יותר, מבלי להתפשר על הסטנדרט.

פרויקט רמז 14-16. משלב יוקרה עם מיקום אטרקטיבי / הדמיה: סטודיו PITOM
 פרויקט רמז 14-16. משלב יוקרה עם מיקום אטרקטיבי / הדמיה: סטודיו PITOM

אוהד דנוס, מומחה נדל"ן ונשיא לשכת השמאים לשעבר מסביר כיצד ההעדפה משפיעה על מחירי הדירות: "באופן מסורתי, קיים פער של 10-15% במחיר למטר בין דירות במגדלים ובין דירות בפרויקטים ברובע 4. הסיבות לפער נובעות משני גורמים עיקריים: הראשונה היא מספר הדירות המצומצם בכל פרויקט. לצורך העניין, בעוד שבמגדל ניתן לייצר למעלה ממאה דירות, הרי שבפרויקטים בהתחדשות עירונית, מדובר בעשרות.

הסיבה השנייה היא העדפת הלקוחות בשוק היוקרה: מבחינתם, מגורים בפרויקטים המשמרים את האופי התל אביבי ומהווים חלק מהרחוב נחשבים בעיניהם נחשקים הרבה יותר ממגדלים".

אסתטיקה תל אביבית - קווים לדמותה

מתכנון פרויקט הבית ברחוב רמז, ניתן ללמוד כיצד משמרים את האופי התל אביבי בפרויקטים חדשים. אדריכל גל מרום, מהאדריכלים המובילים בישראל, תכנן בניין בן שבע קומות ולו שתי כניסות נפרדות, שהגבול בינו ובין הרחוב מטושטש כמעט לחלוטין: הבניין מוקף בגינה מטופחת שמהווה המשך של המדרכה, ללא גדרות ושערים, המבואה פתוחה לרחוב באמצעות פטיו פתוח לשמיים והמרפסות צופות לרחוב.

החומרים המשמשים לחיפוי הבניין גם הם מתכתבים עם הסביבה העירונית : הבטון והאלומיניום, יחד עם הטיח הלבן מהווים חלק בלתי נפרד מאסתטיקה תל אביבית ומזכירים את האייקונים האדריכליים הסובבים את הפרויקט.

האדריכל גל מרום מספר כי: "הפרויקט תוכנן מתוך התבוננות על הסביבה והקונטקסט התל אביבי שמטרתה להבין את השפה האסטטית המקומית ולהעניק לה פרשנות חדשנית ועל זמנית.

המעבר המדורג בין רשות הרבים הלא הוא הרחוב, ובין רשות היחיד - הבית, משתקפים בטשטוש הגבולות בין הרחוב והבית, בצבעים ובחומרים, המהווים המשך ישיר של הסביבה ובמפתחים הרחבים והמרפסות המעניקים לדיירים תחושה של חיבור לרחוב".

פרויקט הבית ברחוב רמז ממוקם ברמז 14-16 בצפון האיכותי של ת"א וכולל הקמתו של בניין אחד, בן שתי כניסות ובו 50 דירות 2.5-5 חדרים, דירות גן, מיני פנטהאוזים ופנטהאוזים. הבניין בעל תקן בנייה ירוקה ובימים אלה נערכים בחברה לתחילת הבניה, לאחר שהתקבל היתר.

"המוניטין שלנו בתל אביב וסביבותיה, יחד עם מיקום הפרויקט וסגנון החיים שהוא מגלם, הביאו למספר משמעותי של פניות אלינו, עוד בטרם השקת המכירות" מסביר עקביה, "אנו מעריכים כי פרויקט רמז ייהנה מאטרקטיביות משמעותית, הן בשל המעלות הגיאוגרפיות והתכנוניות שלו, והן בשל פוטנציאל השאת הערך שהוא מגלם עבור המשקיעים והדיירים".

לפרטים נוספים על פרויקט "רמז 14-16" הקליקו >>