צמח המרמן נכנסה כשותפה שווה בפרויקט תמ"א 38 בתל אביב וגם כקבלן ביצוע

על ביצוע הפרויקט תקבל החברה כ-70 מיליון שקל • השותפה בפרויקט היא קבוצת רוזיו שקידמה אותו מול בעלי הדירות • מדובר בפרויקט הממוקם ברחוב וויצמן פינת פנקס בתל אביב במסגרתו מתוכננים להיהרס 2 בניינים.

פרויקט תמ"א 38 ברחוב ויצמן פינת פנקס בתל אביב של חברת צמח המרמן / צילום: בר אוריין אדריכלים
פרויקט תמ"א 38 ברחוב ויצמן פינת פנקס בתל אביב של חברת צמח המרמן / צילום: בר אוריין אדריכלים

חברת צמח המרמן, הנמצאת בשליטת המשפחות פייגלין ובן אברהם, מרחיבה את פעילותה בתחום ההתחדשות העירונית. החברה דיווחה היום (ד') לבורסה כי תבצע במשותף (50%-50%) עם קבוצת רוזיו של יניב ויובל רוזיו פרויקט תמ"א 38 ברחוב ויצמן פינת פנקס בתל אביב. מדובר בפרויקט במסלול הריסה ובנייה מחדש (תמ"א 38/2) אותו קידמה קבוצת רוזיו מול בעלי הדירות.

הפרויקט כולל שני בנייני מגורים ישנים בני 41 דירות העתידים להיהרס ובמקומם ייבנו שני בנייני מגורים חדשים בני 73 דירות סך הכל. מצמח המרמן נמסר היום כי בפרויקט הושגה עד כה 95% הסכמה מצד בעלי הדירות וכי בקשה להיתר בניה הוגשה לוועדה המקומית לתכנון ובניה.

על פי מתווה העסקה, צמח המרמן נכנסת כשותפה מלאה (50%) בחברת הפרויקט ובמקביל תהיה גם הקבלן המבצע בתמורה לסך של כ-70 מיליון שקל. עוד דיווחה החברה לבורסה כי "בהתאם להוראות ההסכם, התחייבה החברה להעמיד לחברת הפרויקט כהלוואת בעלים, את חלקה בהון העצמי הנדרש להקמתו של הפרויקט בהתאם לדרישות הבנק המלווה של הפרויקט. חלקה של קבוצת רוזיו בהשקעת ההון עצמי תמומן באמצעות הלוואה בנקאית כאשר החברה התחייבה לשתף פעולה עם קבוצת רוזיו, על מנת שהבנק המלווה יעמיד לקבוצת רוזיו כהלוואה את חלקה של קבוצת רוזיו בהון העצמי. בהתאם להוראות ההסכם, היה ובנוסף להון העצמי יידרשו סכומים נוספים לצורך הקמת הפרויקט מעבר לכספים שיועמדו על ידי הבנק המלווה, התחייבה החברה להעמיד לחברת הפרויקט מחצית מההשקעה הנוספת, כחלק מהלוואת ההון העצמי וזאת בסכום שלא יעלה על סך של 5.2 מיליון שקל".

השלמת הפרויקט כפופה להתקיימותם של מספר תנאים מתלים, ובכללם בין היתר, קבלת אישור הממונה על התחרות, קבלת אישור של הבנק המלווה להעמדת מלוא המימון הנדרש לפרויקט וכן קבלת אישורים מאת צדדים שלישיים.

את קבוצת רוזיו ייצגו בעסקה גולדפרב זליגמן ושות' בהובלת עו"ד אבי ארד ועו"ד עידו גונן. את צמח המרמן ייצגו בעסקה אגמון ושות' רוזנברג הכהן ושות' בהובלת עו"ד אודי ארד ועו"ד ישי איציקוביץ. אדריכל הפרויקט הוא גידי בר אוריין.

"החברה מרחיבה את פעילותה בתחום ההתחדשות העירונית, אנו מאמינים מאוד בתחום שהולך וצובר תאוצה ובטוחים כי נוסיף ונגביר את הפעילות בו בשנים הקרובות", כך לדברי רן בן אברהם, משנה למנכ"ל ובעלים בחברת צמח המרמן.