שובו של מייקל היידן: חברת Prilenia הישראלית-הולנדית גייסה 62.5 מיליון דולר למלחמה ב-ALS

ד"ר מייקל היידן היה בעבר ראש חטיבת המוצרים החדשים בטבע • פרילניה הוקמה כדי לפתח את התרופה Pridopidine שהייתה בעבר בבעלות טבע

חברת Prilenia Therapeutics הישראלית-הולנדית, הודיעה על סבב גיוס A בהיקף של 62.5 מיליון דולר, למימון ניסויים קליניים מתקדמים בתרופה Pridopidine, שפיתחה למחלות הניוון שרירים ALS והנטינגטון. את סבב הגיוס הובילה קרן Forbion בהשתתפות הקרנות Morningside Venture Ivestments ו- Sectoral Asset Management וכן יחד עם המשקיעים הקיימים Talisman Capital Partners ו-Genworks 2. החברה הוקמה ב-2018, ועד כה גייסה סכום כולל של 84.5 מיליון דולר כולל הסבב הנוכחי.

המוצר נבחר להשתתף בניסוי ALS של מרכז הטיפול ב-ALS של בית החולים Mass General. בנוסף תחל החברה בקרוב בניסויי שלב III (ניסוי רב מרכזי אשר עשוי להיות האחרון לפני שיווק) במחלת הנטינגטון. שני הניסויים צפויים להתחיל בשבועת הקרובים.

החברה מינתה עם הגיוס מנכ"ל חדש: ד"ר מייקל היידן, לשעבר ראש חטיבת התרופות החדשות בטבע. היידן מונה למנהל החטיבה בטבע בתקופתו של המנכ"ל ג'רמי לוין, אשר מיקד את פעילות החדשנות של טבע בתחום המחלות הנוירולוגיות. היידן נשאר בחברה גם לאחר עזיבתו של לוין, בתקופתו של ארז ויגודמן, ונחשב למי שהביא לחברה את שתי התרופות החדשות המובילות שלה היום, התרופה למיגרנה והתרופה למחלות המלוות בהפרעות תנועה. אולם, היידן עזב את טבע אחרי מינוי של קאר שולץ עם צמצום פעילות החדשנות של החברה.

מאז עזיבת טבע היידן היה מעורב בהקמת מספר חברות, ביניהן 89Bio הישראלית-אמריקאית, אשר נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 334 מיליון דולר. לפני מינויו כמנכ"ל פרילניה, הוא היה יו"ר החברה.

פרילניה נמצאת בשלב כה מתקדם למרות גילה הצעיר, משום שהמוצר Pridopidine, כמו המוצרים של 89Bio, היה שייך בעבר לטבע. אולם, כחלק מתהליך המיקוד של טבע, כדי לעמוד בחוב שלה בעקבות רכישת אקטביס, החליטה טבע שלא לפתח את המוצר והוציאה אותו לספין אוף בראשותו של היידן.

היידן מסר עם הגיוס כי: "אנחנו רואים בהצטרפות של משקיעים ידועים כל כך, גושפנקא משמעותית של תוכנית הפיתוח של החברה ושל הקבוצה. הסכום יאפשר לנו להתחיל שני ניסויים קליניים, בתחומים שיש בהם צורך בלתי מסופק משמעותי.

בעקבות תהליך המימון תוקם חברת פרילניה ת'רפיוטיקס בהולנד והיא תחזיק בחברה הבת Prilenia Neurotherapeutics הישראלית.

עורכי הדין סיימון וינטראוב, שירה טגר, דניאל גרין וטלי הר-עוז ממשרד יגאל ארנון ושות' ייצגו את פרילניה תרפיוטיקס בגיוס. 

פרילניה ת'רפיוטיקס - תעודת זהות
שנת הקמה:
2018 (הפעילות הישראלית) ● מנכ"ל: ד"ר מייקל היידן ● תחום פעילות: תרופות למחלות ניווניות של המוח ● גיוסי הון עד כה: 84.5 מיליון דולר מהקרנות Forbion, Morningside Venture Ivestments ,Sectoral Asset Management, Talisman Capital Partners ו-Genworks 2