נעילה שלילית בבורסה: ת"א 35 השיל 0.5%, בזק זינקה ב-6.6%

בזק קפצה לאחר המלצה חיובית מ-UBS • דלק זינקה בכ-4.5% לקראת הצבעה על אישור המתווה שגובש בין הקבוצה למחזיקים • מניית לייבפרסון איבדה כ-4%, ומניות החברה לישראל ירדה בכ-0.3%

בניין הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: Baz Ratner , רויטרס
בניין הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: Baz Ratner , רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

גל ירידות שני בפתח? על המדד שמאותת על חוסר שקט בוול סטריט; וגם, הזינוק המפתיע של הרץ: תוצאה של הכסף הזול בשווקים או שבאמת לחברה יש סיכוי להתאושש | דוח השווקים היומי עם גיא בן סימון, הצטרפו לשידור החי

16:00

יום המסחר הראשון לשבוע התנהל במגמה שלילית במדדים המובילים. זאת אחרי שבסוף השבוע הסתיים המסחר בארה"ב במגמה חיובית, שלה קדמו ירידות שערים חדות ביום חמישי.

ברקע לשינויי הכיוון בשוק ההון האמריקאי מהימים האחרונים, את המשקיעים ממשיכה ללוות חוסר הוודאות בנוגע להשלכות משבר הקורונה על עתיד הפעילות הכלכלית הגלובלית.

בימים האחרונים הזהיר יו"ר הפד, ג'רום פאואל, מאפשרות של אבטלה לזמן ממושך בעקבות המצב - מה שהפתיע את המשקיעים והשתלב בחששות נוספים העולים מהחזרה לשגרה לאחר הסגר בארה"ב, שם נרשמה עלייה במספר חולי הקורונה, שיחד גררו את הבורסות בארה"ב לירידות חדות.

בבית ההשקעות אופנהיימר התייחסו למגמה השלילית מהימים האחרונים, וציינו כי "הירידות בשווקים היו בולטות בעיקר באפיקי 'ערך' ומניות בעלות מומנטום חלש, שמהלך ההתאוששות האחרון במניותיהן (catch-up trade) לא החזיק מעמד, ואילו מניות בעלות מומנטום חזק חזרו להציג ביצועי יתר".

עוד עולה מבדיקת אופנהיימר כי הודעות הפד בתקופת כהונתו של פאואל "הובילו לעליות בשוק המניות ב-37% מהמקרים בלבד, ובכך תבנית התנהגות השווקים בשבוע שעבר אינה מהווה תופעה חריגה".

באופנהיימר העריכו, כי "ירידות שערים אלה הינן קצרות וצפויות להתהפך בעוד כחודש" והוסיפו, כי "בטרם הירידות הגיעו כ-35% ממניות מדד ה-Russell3000 הרחב למצב 'קניית יתר'".

בזירה המקומית, מדד ת"א 35 איבד 0.5%, ומדד ת"א 90 השיל 0.3%. את שבוע המסחר הקודם סיכם מדד ת"א 35 בעלייה של כ-0.5%, ומתחילת השנה מציג שחיקה של כ-15% בערכו.

עוד עולה מנתוני הבורסה כי בסיכום שבועי בלט מדד הבנקים, שהתחזק ב-5%. בתחילת השבוע הנוכחי הוא נחלש בכ-1%-1.5%.

בצד השלילי של מדד ת"א 35, מניית לייבפרסון איבדה כ-4%, ומניות החברה לישראל ירדה בכ-0.3%, והחברה הבת שלה איי.סי.אל עלתה ב-0.3%.

בצד החיובי של המדד המוביל, יחידות ההשתתפות של דלק קידוחים קפצו בכ-3%, לצד עליות של כ-4%-5% במניית קבוצת דלק החבוטה, בעוד מדד הנפט והגז בלט בעלייה של כ-1%. ברקע למסחר בדלק, החברה פרסמה מצגת בקשר להצעת החברה לתיקון שטרי הנאמנות של האג"ח שלה.

15:00

נחלשו הירידות שנרשמו מוקדם יותר בבורסה. מדד ת"א 35 שאיבד יותר מ-1% מוקדם יותר, משיל כעת 0.2% בלבד, כך גם מדד הבנקים. מנייתה של בזק מזנקת בכ-6% לאחר המלצה חיובית מצד UBS.

13:20

יום המסחר הראשון לשבוע זה בבורסה בתל אביב מתנהל בטריטוריה האדומה במחזור מסחר של 385 מיליון שקל בשוק המניות בשעה זו. מדד ת"א 35 מאבד כ-1%, מדד ת"א 90 משיל 0.4% ומדד הבנקים יורד ב-1.6%.

דלק ודלק קידוחים עולות בכ-5.5% כ"א, בזק מזנקת ב-4.4% לאחר המלצה חיובית מצד בנק ההשקעות UBS. ביקום קופצת ב-6%.

11:40

ירידות חדות בבורסה על רקע החששות מהשפעות שליליות של מגפת הקורונה על הכלכלה. 

בעליות בולטות מניות קבוצת דלק , קמהדע  ודנאל. 

גם מניית טלרד נטוורקס  בולטת בעלייה חדה. בריאיון ל"גלובס" אומר מנכ"ל החברה  מוטי אלמליח, בין השאר, כי "המשקיעים ציפו שהחברה תצמח אחרי ההנפקה, וזה לא קרה. אבל עכשיו המניה מטפסת, כי שוק ההון יודע להעריך תוצאות, אחרי שבשנה האחרונה התמקדנו בצמצום הוצאות, איחוד פעילויות ובניית תוכנית שתשנה את המצב. שוק ההון מאוד אהב את זה". 

חברת אפולו פאוור  סיימה הנפקת זכויות במסגרתה גייסה החברה כ- 5.3 מיליון שקל.

10:00

יום המסחר הראשון לשבוע זה בבורסה של תל אביב נפתח הבוקר (א') בירידות, לאחר הירידות החדות שנרשמו בוול סטריט בסיכום שני ימי המסחר של חמישי ושישי (בחמישי ירידות תלולות ובשישי עליות של 1%-2% שתיקנו חלק מהירידות של היום הקודם).

החששות מהתפרצות גל שני של נגיף הקורונה בארץ ובעולם ממשיכים להעיק על השוק המקומי ושוקי המניות המרכזיים בעולם, לאחר שבימים האחרונים נרשמו מוקדי התפרצות חדשים בארה"ב, בסין ובמדינות נוספות.

ירידות בולטות נרשמות במניות טבע , פתאל החזקות , איי.סי.אל, לייבפרסון , אופקו  ורציו. 

שותפות דלק קידוחים  הודיעה היום כי תפרע באופן חלקי את סדרת החוב השלישית באגרות "תמר בונד", בסכום כולל של כ-240 מיליון דולר , מתוך היקפה הכולל של הסדרה העומד על 320 מיליון דולר. 

ד"ר גיל בפמן, הכלכלן הראשי של בנק לאומי, ודודי רזניק, אסטרטג הריביות של לאומי שוקי הון, ממליצים בסקירתם השבועית "להימנע מהשקעה באג"ח של חברות נדל"ן זרות וחברות נדל"ן מסחרי לסוגיו (RETAIL בפרט וגם משרדים) . אנו כותבים מזה תקופה כי לאחר מהלך ירידת המרווחים הדרמטי החל מסוף חודש מרץ, ולמרות העובדה כי המרווחים גבוהים ביחס למצב טרום המשבר - עדיין הסיכון הגלום בהשקעה באפיק הקונצרני הינו משמעותית גבוה".

"עדיין אין מספיק אינדיקטורים לראות היכן מתייצבת הכלכלה הישראלית (כמו, אגב, העולמית) ולכן בשלב זה מומלץ לנקוט גישה דפנסיבית בכל הקשור להשקעה באפיק הקונצרני. בעיקר מומלץ להמשיך ולהימנע מהשקעה בחברות בדרוגים נמוכים ובענפים הצפויים להיפגע משמעותית כתוצאה מהמשך קיומה של "שגרת קורונה. לאור זאת, לא מומלצת הגדלת החשיפה לאפיק הקונצרני. מומלצת השקעה בעיקר בחברות בדרוג A+ ומעלה. אנו ממליצים על השקעה במח"מ קצר - בינוני של עד 5 שנים. מומלצת השקעה ישירה בסדרות חלף השקעה באינדקסים".

קבוצת דוראל משאבי אנרגיה מתחדשת פתחה הבוקר את המסחר בבורסה. דוראל שהונפקה בשבוע שעבר, החלה להיסחר ביום רביעי באחוזת בית.

07:00

שבוע המסחר בבורסה של תל אביב צפוי להיפתח במגמה שלילית. זאת, לאחר הירידות החדות שנרשמו בוול סטריט בסיכום שני ימי המסחר של חמישי ושישי (בחמישי ירידות תלולות ובשישי עליות של 1%-2% שתיקנו חלק מהירידות של היום הקודם).

החששות מהתפרצות גל שני של נגיף הקורונה בארץ ובעולם ימשיכו להעיק על השוק המקומי ושוקי המניות המרכזיים בעולם, לאחר שבימים האחרונים נרשמו מוקדי התפרצות חדשים בארה"ב, בסין ובמדינות נוספות.

מרבית המניות הדואליות המרכזיות חזרו מניו יורק עם פערים שליליים של 1% עד 4%, כך שהן צפויות לרדת הבוקר, ביניהן טבע, טאואר, נייס, לייבפרסון, אלביט מערכות, איי.אפ.אפ ונובה.

ביום חמישי האחרון ננעל המסחר בבורסה בתל אביב בירידות חדות, במקביל לסנטימנט שלילי בבורסות ארה"ב ואירופה, וזאת בצל החשש מהתפרצות גל שני של נגיף הקורונה. מדד ת"א 35 איבד 1.88%, כך גם מדד הבנקים. בסיכום שבועי: מדד ת"א 35 עלה ב-6% (ומתחילת השנה צנח ב-14.4%); ת"א 90 עלה השבוע ב-5% (ומתחילת השנה נפל ב-10.3%).

באותו היום, כאמור, הבורסות בארה"ב ננעלו בירידות חדות בעוד שהמשקיעים מעכלים את התחזית הפסימית של הפד מיום רביעי, ועל רקע החשש מהתפרצות הגל השני של נגיף הקורונה. מדד הדאו ג'ונס צנח ב-6.9%, או 1,800 נק', מדד S&P 500 נפל ב-5.9% ומדד הנאסד"ק איבד 5.3%. מדד הפחד (VIX) זינק ב-47% וביום שישי ירד ב-11% ל-36 נקודות.