בכיר בפדרל ריזרב: גזענות מערכתית מאטה את המשק האמריקאי

הגזענות ורמות האבטלה הגבוהות בקרב אמריקאים שחורים והיספאנים מעכבות את הצמיחה, כך לדברי רוברט קפלן, שהצטרף לקריאות להפסקת הגזענות • "אם השחורים וההיספנים לא ישתתפו בכלכלה באופן שווה, אנחנו נגדל בקצב איטי יותר"

רוברט קפלן, הפדרל ריזרב / צילום: AP
רוברט קפלן, הפדרל ריזרב / צילום: AP

גזענות מערכתית ורמות אבטלה גבוהות בקרב אמריקאים שחורים והיספאנים מעכבות את הצמיחה במשק האמריקאי. כך אמר רוברט קפלן, בכיר בפדרל רזרב. הדברים נאמרו על רקע המחאות בארה"ב שהחלו סביב מותו של ג'ורג' פלויד לפני כשבועיים.

"כלכלה יותר מלאה, שבה לכל אחד יש הזדמנות, משמעותה צמיחה מהירה יותר של כוח אדם וצמיחה מהירה יותר של הפריון", אמר נשיא שלוחת הבנק בדאלאס קפלן, בתכנית"Face the Nation" ב-CNBC.

"זהו האינטרס של ארה"ב", הסביר קפלן. "הקבוצות שצומחות הכי מהר מבחינה דמוגרפית במדינה הם השחורים וההיספנים. אם הם לא ישתתפו בכלכלה באופן שווה, אנחנו נגדל בקצב איטי יותר".

קפלן אמר עוד כי הוא מסכים עם מקבילו בשלוחת הפדרל רזרב באטלנטה, רפאל בוסטיק האפרו־אמריקאי, שקרא ביום שישי להפסקת הגזענות והציג מספר דרכים בהן הפד יכול לסייע בכך.

קפלן הוסיף כי האבטלה שזינקה באופן דרמטי מאז החל הסגר בארה"ב תחל להראות התמתנות, וכי הוא מצפה לנתונים טובים יותר כבר החודש. לדבריו, למדיניות הפיסקלית שתקבע על ידי הקונגרס, יש חלק קריטי בהתאוששות של אמריקה. קפלן גם התייחס להחלטה של הקונגרס בנוגע לדמי האבטלה ואמר כי "אולי ארגון מחדש שלהם יביא ליצירת תמריצים נוספים לאנשים לחזור לעבודה".