"בגלל התארכות ההליך": שי באב״ד פורש מניהול המו״מ מטעם המדינה מול אל על

באב"ד נימק את החלטתו לפרוש ב"התארכות ההליך" ורצונו לצאת לחופש • מנכ"לית האוצר קרן טרנר תחליף אותו מעתה בתפקיד

שי באב"ד / צילום: יונתן בלום, גלובס
שי באב"ד / צילום: יונתן בלום, גלובס

מנכ"ל האוצר לשעבר שי באב"ד הודיע על פרישתו מניהול המו"מ מטעם המדינה מול חברת אל על על תכנית חילוץ לחברה.

באב"ד הודיע היום למנכ"ל אל על גונן אוסישקין כי על-דעת שר האוצר ישראל כ"ץ נקבע כי מנכ"לית האוצר קרן טרנר תחליף אותו מעתה בתפקיד. הוא נימק את החלטתו לפרוש ב"התארכות ההליך" ורצונו לצאת לחופש.

באב"ד שסיים את תפקידו באוצר לפני שבועיים נשאר לרכז את המו"מ מול אל על לבקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כ"ץ. בתקופה בה הוביל את המו"מ מטעם המדינה העביר באב"ד להנהלת חברת אל על שתי הצעות לתכנית חילוץ מטעם המדינה.

המתווה הראשון שהוצג במאי התבסס על מתן ערבות מדינה לאל על בגובה 82.5% על הלוואה בנקאית של 400 מיליון דולר שאל על אמורה לקבל ובמקביל, דרישה מבעלי החברה להזרים הון של 100 מיליון שקל ודרישה מהנהלת החברה להביא לאישור תכנית התייעלות ולהסכים לקיצוץ בתנאי השכר של בכירי החברה. לאחר שהמתווה הראשון נדחה על-ידי אל על הציג באב"ד לפני שבועיים מתווה שני ובו הצעה שעשויה להביא להלאמת אל על.

המתווה השני מבוסס על הנפקת מניות בהיקף 150 מיליון דולר בגיבוי המדינה שתממן רכישת כל מניה שלא יימצא לה קונה. אתמול הודיעה אל על כי דירקטוריון החברה אישר הצעה אחרת שמבטיחה את המשך שליטתם של בעלי השליטה הנוכחיים בחברה. לטענת החברה לא מדובר בדחיית המתווה השני שהוצג.