ההימור של רשת השתלם: ניצחה את קשת ברייטינג לראשונה מאז המיזוג

מנכ"ל רשת אבי בן טל החליט להיאבק בקשת באמצעות כלים שהיא עצמה המציאה,
שיבץ לאורך כמעט כל ימי השבוע את "הישרדות" - והצליח לעקוף ברייטינג את "MKR" של קשת

"הישרדות VIP 2020" / צילום: אור דנון
"הישרדות VIP 2020" / צילום: אור דנון

נתוני טבלת הרייטינג בשבוע החולף משקפים רק באופן חלקי את הדרמה שהתרחשה בין קשת 12 לרשת 13, כשמנכ"ל רשת אבי בן טל החליט להיאבק בקשת באמצעות כלים שהיא עצמה המציאה ושיבץ לאורך כמעט כל ימי השבוע את אחת התוכניות היקרות שיש לרשת על הלוח - "הישרדות".

"הישרדות", ששובצה אל מול ארבע פעמים בשבוע שקשת שידרה את "MKR", הצליחה לנצח את המתחרה לאורך כל ימי השידור, וכך בפעם הראשונה מאז המיזוג, רשת ניצחה את קשת ברייטינג כמעט כל השבוע.

ההישג איננו ניכר עד תום בטבלת הרייטינג השבועית, כיוון שכאשר תוכנית משודרת יותר מפעם אחת בשבוע, מקובל להציג נתון אחד ממוצע של כל התוכניות ששודרו באותו שבוע.

ברשת לא "בזבזו" יותר כסף השבוע על הפריים, אלא מקסמו את החומרים שכבר צולמו ו"מתחו" אותם על פני יותר ימים באמצעות פרקים קצרים יותר. באופן הזה הלוח לא עלה יותר, אולם הצליח לקבל נתח צפייה משמעותי יותר ובשעות המכריעות ביותר - שעות הפריים-טיים.

המהלך של מנכ"ל רשת בן טל מאותת החוצה כי לפחות בהצהרה הוא מתכוון להילחם על הפריים ולחפש דרכים להעלות תוכן המתחרה בקשת אך למקסם אותו. כרגע הנשק שבידיו הוא "הישרדות", אולם צריך לזכור כי בכל תקופה נתונה לרשת יש מגה-ריאליטי אחד גדול שאפשר להשתמש בו באופן הזה.

מצד שני, "MKR" של קשת איננה מגה-ריאליטי כמו "חתונה ממבט ראשון" או "מאסטר שף" או "הכוכב הבא לאירוויזיון", ולא בטוח שמה שעובד עם תוכנית "חלשה" יחסית, יעבוד גם על תוכניות מסוג זה.

יותר משינוי אמיתי, בן טל מנסה כרגע לקבע שינוי תודעתי, לצייר אופק ודרך. זה מתכתב גם עם מה שמתרחש אצלו בתוך הבית, בשבוע בו הקרב מול עובדי חברת החדשות כנראה מגיע לשיאו, אבל גם ואולי בעיקר החוצה - מול משקיעים פוטנציאליים שבעלי המניות רוצים להכניס כדי לחלוק איתם בנטל הערוץ, וגם מול טלנטים שלא נמצאים בערוץ כעת. במצב של רשת עד עתה, הסיכוי לגייס טלנטים חדשים שאף לאפס, שכן איש לא נוטה לסכן את הפרנסה שלו עבור ערוץ שספק אם ישרוד, וגם אם כן, הוא מסומן כאנדרדוג.

כאמור, ההימור של בן טל על שיבוץ שבועי של "הישרדות" הוכיח את עצמו: "הישרדות" ממוקמת במקום הראשון בטבלה השבועית עם רייטינג ממוצע של 17.9%. המשדר של שבת ממוקם במקום השלישי עם רייטינג ממוצע של 14.5%.

במקום השני בטבלה ממוקמת התוכנית "MKR" של קשת עם רייטינג ממוצע של 15.5%. הקיץ והירידה מהאוויר של חלק מקטרי הרייטינג כמו "חתונה ממבט ראשון" ו"ארץ נהדרת" הורידו בשבוע החולף את הרייטינג באופן כללי, ולראשונה אחרי תקופה אין תוכניות שעוברות את ה-20%.