מנכ"ל גוליבר: "אנחנו עומדים מול לקוחות חסרי אונים בסיטואציה מורכבת שלא הכרנו כמותה"

אתגר המנכ"ל עם זיו רוזן, מנכ"ל קבוצת גוליבר Ecom, על ההתמודדות עם סיטואציה שאף אחד לא מכיר, האחריות כלפי הלקוחות והעובדים שבחל"ת, וההזדמנות בקורונה שתהפוך את ענף התיירות להרבה יותר טכנולוגי ודיגיטלי • ויש גם המלצה על ביוגרפיה יוצאת דופן

זיו רוזן  / איור: אילן בשור
זיו רוזן / איור: אילן בשור

עם איזה אתגר משמעותי התמודדת באחרונה. כיצד פעלת?
מאז פרוץ הקורונה אנו מתמודדים עם אתגרים רבים בענף התיירות. זה התחיל עם סגירת השמיים, המשיך עם סגירת תיירות הפנים ולצד זה האחריות, הדאגה והטיפול בכל לקוח שעמד חסר אונים בסיטואציה מורכבת שאף אחד מאיתנו לא הכיר מעולם. לא פחות מזה, האחריות הרבה שיש לי כלפי 150 עובדים (משפחות) שכתוצאה מהמשבר רובם יצאו לחל"ת. לצד זה המשכנו לתת מענה ללקוחות, כשהיתרון שלנו כחברת אונליין והאפשרות לעבודה מהבית, ברורים.

האתגר האחרון שהתמודדתי איתו הוא הפיכת מבנה קבוצת גוליבר למערך קמעונאי מאוחד שמנהל בשלב ראשון את כל מותגי האונליין שלנו: גוליבר, טרווליסט, Enjoy, חוליו, שופרסל טרוול, Hidden Flights. המערך המאוחד ישתף פעולה עם מותגי תיירות נוספים, במטרה ליהנות מהתייעלות וסינרגיה וליצור את תשתית האי־קומרס הגדולה בישראל בתחום.

עם מי התייעצת ומה עזר לך להתמודד?
גוליבר נוסדה לפני כ־20 שנה. משבר הקורונה הביא איתו הזדמנות לחשיבה מחודשת ומבט קדימה לעבר השנים הבאות, בענף שיהיה הרבה יותר טכנולוגי ודיגיטלי. אנחנו מקיימים התייעצויות שוטפות עם המנהלים שלנו, ועל אף המצב הקשה שבו הענף נמצא, רמת הרתימה, האכפתיות והאנרגיה החיובית חדורת המטרה של המנהלים והעובדים נותנת לי ביטחון מלא שנצמח מהמשבר הנוכחי.

איך אתה מסכם את מה שלמדת מהאתגר ומהפתרון?
מוקדם לסכם. כולנו עוד לא יודעים באיזה שלב אנחנו נמצאים במשבר הנוכחי והאם בכלל אנחנו לקראת סיום. אין ספק שהחודשים האחרונים הקפיצו את רמת הצריכה הדיגיטלית. מאחר שחוויית לקוח דיגיטלית זו האסטרטגיה העסקית של הקבוצה, הרי שהתאמת מבנה הקבוצה לכזה שמנהל אי־קומרס באופן רחב כ"פס ייצור" יעיל, יביא לגידול בצריכת התיירות בדיגיטל.

האם יש מנהל/ת שמהווה עבורך השראה?
אני מרגיש בר מזל על ההזדמנות שיש לי לעבוד במשבר הנוכחי עם בעל השליטה בחברה, ערד מרום. האופן שבו הוא מנתח כל שלב בשילוב היכולת שלו להיות איש חזון ואסטרטגיה, מסייעים לנו לקבל החלטות קריטיות וחשובות בניהול המשבר.

טיפ מנהלים: אני מאוד אוהב לקרוא ביוגרפיות, וממליץ על "מדינה בכל מחיר" מאת תום שגב, על דוד בן־גוריון. גיליתי לא מעט עובדות ופרטים שגורמים להזדהות ולהבנה עמוקה יותר של הדילמות שאיתן התמודד וההחלטות שקיבל בעקבותיהן.

ברוכים הבאים למדור הניהול החדש של מגזין G. על המדור הזה עמלנו עוד לפני תקופת הקורונה מתוך מחשבה שהמוסף השבועי של "גלובס" יכול וצריך להוות במה עיתונאית רלוונטית לאוצרות של ידע בתחומי הניהול, ומתוך רצון להציג מגמות עדכניות, כלים חדשניים ומקורות השראה למנהלים בדרגים שונים.

ואז הגיעה הקורונה. ומתוך הכאוס התעסוקתי התחדד עוד יותר הצורך לייצר בית שירכז מגמות ניהוליות שונות ויסייע בקבלת החלטות.

המדור שאותו אתם קוראים כעת הוא הסנונית הראשונה, מעין גרסת בטא שתלך ותתרחב עם הזמן. נשמח לתגובות, הארות והצעות: g@globes.co.il