אחרי שנפרדה מפורטיסמו: חברת השילוח פריץ ממנה למנכ"ל את סמנכ"ל הקמעונאות לשעבר של ילו

וגם: קבוצת האופנה הציבורית קסטרו מצרפת לשורתיה את יעל אנדורן-קרני כדירקטורית • השיחה

משאית של FEDEX / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
משאית של FEDEX / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

מנכ"ל חדש לחברת הלוגיסטיקה והשילוח הבינלאומי פריץ (Fritz), הנציגה של פדקס בישראל: ל"גלובס" נודע כי יורם אייל, לשעבר סמנכ"ל הקמעונאות של ילו (Yellow) פז, יקבל לידיו את המושכות לניהול החברה. לאחרונה הועלה שמו של אייל בהקשר של איתור המנכ"ל לקבוצת יינות ביתן במסגרת מגעים שניהלה הקבוצה עם קרן כלירמארק. ואולם, בסופו של דבר העסקה בין הצדדים התפוצצה, ובעקבות זאת המגעים בין אייל לבין החברה לא הבשילו. עוד קודם לכן, אייל נחשב היה למועמד פנימי לתפקיד מנכ"ל פז במקומו של יונה פוגל עם פרישתו מפז, שכעת עוזב את ליבת הריטייל לתחום השילוח.

במסגרת תפקידיו בקבוצת פז, אייל הוביל את הפעילות הקמעונאית של פז - רשת חנויות הנוחות Yellow, אותה הוא קידם בצורה משמעותית, ונחשב למוערך בענף. אייל יחליף בתפקיד את שי בן גרא, מנכ"ל חברת השילוח שפורש מהתפקיד שמילא בחמש השנים האחרונות.

המינוי הזה מתרחש לאחר שקרן הפרייבט אקוויטי פורטיסמו מכרה את אחזקותיה בפריץ כשנתיים לאחר שרכשה אותן. פורטיסימו בניהולו של יובל כהן מכרה לאחרונה 50% מאחזקותיה בחברת השילוח פריץ בחזרה לבעלים - משפחת נוריאל - אותן רכשה בתמורה לכ-200 מיליון שקל. חברת השילוח פריץ פועלת בתחום השילוח הבינלאומי קרוב לשלושה עשורים, והיא נחשבת לשנייה בגודלה אחרי DHL-פליינג קרגו, כשהשלישית בגודלה היא מנטפילד, והיא מתחרה בחברות נוספות דוגמת קריאף גרופ ואוריין. לחברה יש שיתוף פעולה אסטרטגי עם ענקית השילוח הבינלאומי פדקס, והיא מעסיקה כאלף עובדים. מחזור המכירות של החברה מוערך בכמיליארד שקל בשנה.

שני מוזס

מצנח הזהב

קבוצת האופנה הציבורית קסטרו שנמצאת בתקופה הקריטית בתולדותיה, מצרפת לשורתיה את יעל אנדורן-קרני כדירקטורית. אנדורן-קרני שימשה בעבר כמנכ"לית משרד האוצר, ומנכ"לית עמיתים, הגוף המנהל את קרנות הפנסיה הגרעוניות. בשנים האחרונות היא עוסקת בין היתר בייעוץ וייצוג לחברות גלובליות וקרנות השקעה בינלאומיות, והיא משמשת כדירקטורית גם באל-על, קמטק, ואמות. הצעד הזה מצטרף לשינויים נוספים שביצעה קסטרו בעת האחרונה בדירקטוריון והחברה ובהנהלה, במטרה להוציא אותה מהמומנטום השלילי אליו נקלעה. במסגרת זו מונה לאחרונה לתפקיד המנכ"ל רון רוטר, נכדו של המייסד, אהרון קסטרו, ובנם של המנכ"לים המשותפים שניהלו את החברה לפניו - אתי וגבי רוטר.

שני מוזס

מחפשים דירקטורים עצמאים: אלביט מערכות קיבלה אזהרה מהנהלת הנאסד"ק לפיה היא אינה עומדת בדרישה של רוב לדירקטורים עצמאיים, ועליה לתקן זאת תוך 180 יום על מנת להמשיך ולהיסחר בנאסד"ק. באלביט מתכננים למצוא במהירות מועמד מתאים לדירקטוריון כדי לחזור ולעמוד בתנאי המסחר. הסיבה לכך שאלביט אינה עומדת בשלב זה בתנאים, היא שבשבוע שעבר הודיע האלוף במיל' משה קפלינסקי על התפטרות מדירקטוריון אלביט, כשלושה חודשים בלבד לאחר שהצטרף לדירקטוריון, וזאת על רקע מינויו לתפקיד מנכ"ל בזן.

שירי חביב-ולדהורן

חדשות טובות

חברת נובה, המפתחת ציוד מדידה עבור יצרני שבבים, תרמה למחלקת שיקום ילדים בביה"ח שיבא, מכשירי פילאטיס בשווי 50 אלף שקל, שמטרתם לשפר תפקודים מוטוריים אצל ילדים בני 0-18 שנים.