למכירה ב-300 מיליון שקל: בית שגריר ארה״ב בהרצליה פיתוח

מדובר במבנה ששטחו הבנוי כ-1,000 מ"ר והוא נמצא על מגרש בשטח חמישה דונם •  ל"גלובס" נודע כי בשגרירות מבקשים תמורתו לא פחות מ-300 מיליון שקל

דיוויד פרידמן, שגריר ארה”ב ורחוב התכלת בו נמצא בית השגריר האמריקאי / צילום: קובי גדעון, לע"מ, איל יצהר
דיוויד פרידמן, שגריר ארה”ב ורחוב התכלת בו נמצא בית השגריר האמריקאי / צילום: קובי גדעון, לע"מ, איל יצהר

בית השגריר האמריקאי הממוקם ברחוב גלי תכלת 40 בהרצליה פיתוח עומד למכירה. למתעניינים: ל"גלובס" נודע כי בשגרירות מבקשים תמורתו לא פחות מ-300 מיליון שקל. המגרש נמצא ברחוב שנחשב לאחד היקרים בישראל, ובחלקו היוקרתי אף יותר. מדובר במבנה ששטחו הבנוי כ-1,000 מ"ר, שנמצא על מגרש בשטח חמישה דונם. הבית משתרע על שלושה דונם בחלקו המזרחי של המגרש כאשר שאר השטח מהווים חלק מהמדרון שפונה לכיוון חוף הים.

לא מדובר במבנה חדש; הבית נבנה בשנות ה-60 של המאה הקודמת, וגורמים עימם שוחחנו, הניחו כי סביר להניח שהרוכשים יעדיפו להרוס אותו ולבנות אחר במקומו, בשל גילו ומצבו הפנימי. על פי נסח הטאבו, הנכס רשום על שם מזכיר המדינה של ארה"ב, כלומר ממשלת ארצות הברית, מאז 1962.

נזכיר כי לאחרונה חשפנו כי איש העסקים הרוסי רומן אברמוביץ' שילם באחרונה 226 מיליון שקל עבור הבית היקר בישראל, שאף הוא נמצא בהרצליה פיתוח. תג המחיר שבו עומד הנכס למכירה נשמע דמיוני, אולם גורמים מענף הנדל"ן עימם שוחחנו טוענים כי בהינתן שמדובר ברחוב גלי תכלת, כמו גם בסוג הנכסים הרלוונטי, כמעט ואין גבול למחיר. הסיבה היא המיקום, גודל השטח וגם העובדה שהוא מגיע כמעט עד לחוף הים.

בשגרירות האמריקאית אישרו שהבית מוצע למכירה ומסרו כי "בעקבות הדיונים אודות העברת השגרירות לירושלים הוחלט למכור את הנכס בהרצליה. הרבה מפעילויות השגרירות הועברו לירושלים והשגריר ביסס לעצמו מגורים רשמיים באזור. אנחנו מצפים שמכירת הנכס תתבצע בחודשים הקרובים".