יש מה לדאוגוסט: השופט מאיים לפסוק נגד חדשות 13 בערעור על תביעת הדיבה של מירי רגב

לאחר שהפסידה בתביעת הדיבה שהגישה השרה רגב נגד העיתונאי, ערערה בטענה שפסק הדין לא קבע האם הפרסומים הם אמת או שקר אלא התבסס על טענת "העיתונות האחראית" • עתה מסתמן כי מבחינתה ההחלטה לערער התבררה כנכונה, והפעם נוטה השופט להכריע לטובתה

מירי רגב מול ספי עובדיה / צילום: אלכס קולומויסקי, ידיעות אחרונות, ענבל מרמרי
מירי רגב מול ספי עובדיה / צילום: אלכס קולומויסקי, ידיעות אחרונות, ענבל מרמרי

הפתעה לא נעימה ציפתה לעיתונאי ספי עובדיה ולאנשי חדשות 13 (לשעבר חדשות 10) בפתח הדיון הלא פורמלי שנערך בבית המשפט המחוזי בערעור של השרה מירי רגב, על הפסיקה בתביעת הדיבה שהגישה נגד העיתונאי בפרשת "לא לדאוגוסט": ל"גלובס" נודע כי עוד לפני שהוצגו טענות הצדדים הבהיר השופט כי הוא ממליץ לעובדיה ועמיתיו להסכים לפרסם התנצלות על הפרסומים, אחרת הוא צפוי לפסוק נגדם.

נזכיר כי רגב הגישה נגד עובדיה, חדשות עשר ומנכ"ל החברה דאז גולן יוכפז, תביעת דיבה על סך מיליון שקל בעקבות פרסומים שהתפרסו על פני שלושה ימים והתמקדו בהקלטה שהגיע לידי עובדיה, בה נשמעים השרה רגב, עובדיה ויועציה דנים באופן שבו יש להציג תקשורתית את העברת תקציב הפרסום לפרויקט "לא לדאוגוסט" למשרד הפרסום יהושע TBWA, שעל-פי הנטען עם בעליו רמי יהושע הייתה לרגב היכרות מוקדמת. בגזר הדין נקבע כי צפייה בפרסומים מעלה כי הם מתמקדים ברגב, ועולה מהם תמונה שלילית של ההתנהלות, לרבות על-ידי ניסיון לתיאום עמדות מאחורי הקלעים להעברת מיליוני שקלים לפרסומאי בהליך לא תקין ללא מכרז ובניגוד להמלצות משפטיות.

בכך אימץ השופט קו הפוך לחלוטים מזה שנקט השופט עבאס עאסי שדן בתביעה בבית הדין המחוזי בירושלים שקבע שבתחקיר היה עניין ציבורי וקיבל לחלוטין את גרסתו של עובדיה, לפיה העבודה העיתונאית בסיפור נעשתה בתום-לב, מתוך הבנת החשיבות הציבורית שבו, באופן מקצועי ולא מתוך רצון לפגוע או לייצר רייטינג. השופט שדחה את התביעה קבע כי התנהלותה של השרה רגב ואנשיה, כפי שבאו לידי ביטוי בשיחה המוקלטת ששידר עובדיה, מעלים תהיות ומצדיקים את התחקיר.

השופט קבע כי עיון בפרסומים מעלה כי יש בהם מרכיב לא מבוטל של ביקורת בסוגיה ציבורית בדבר אופן הקצאת כספי ציבור, ההליך התקין והחוקי הנדרש לכך ולהתנהלות של איש ציבור בעל משרה משמעותית וצוות לשכתו בעניין זה, שמצדיקה הבאה בפני הציבור על-ידי גורם עיתונאי.

עוד קבע השופט כי אדם סביר שנחשף לקלטת עלול היה להעלות את אותן תהיות שהעלו אנשי ערוץ עשר דאז ובראשם ספי עובדיה - שאלות שאף עולות מההקלטה עצמה.

כאמור תביעתה של רגב נדחתה, והיא אף חויבה לשלם 25 אלף הוצאות. אולם כבר עם פרסום פסק הדין הודיעה רגב כי היא שוקלת לערער מאחר והפסיקה לא קבעה האם הפרסומים הם אמת או שקר אלא התבססה על טענת "העיתונות האחראית". עתה כאמור מסתמן כי מבחינתה ההחלטה לערער התבררה כנכונה, והפעם נוטה השופט להכריע לטובתה.

מחדשות 13 וספי עובדיה נמסר בתגובה, כי "פסק דינו המפורט של ביהמ"ש השלום, שדחה את תביעת לשון הרע שהגישה מירי רגב נגד חדשות 13 וספי עובדיה, מדבר בעד עצמו. חדשות 13 תמיד מוכנה לנהל שיח עם הצד השני במטרה לייתר הליכים משפטיים. האמירה המיוחסת לשופט נאמרה בטרם נשמעו טיעוני חדשות 13, שצפויים להיות מוצגים בהמשך ההליך".

מטעמה של שרת התחבורה והבטיחות בדרכים ח"כ מירי רגב נמסר: "הקפדנו שלא לפרסם דבר לגבי הדיון שהתקיים ביום שני האחרון. צר לנו כי היה מי שהעביר מידע כאמור. אנו מכבדים את בית המשפט ונתייחס להליך רק לאחר סיומו".