ראשי הפד: המשק האמריקאי יזדקק לתמיכה המוניטרית לזמן ארוך

הערב פורסמו הפרוטוקולים של הבנק המרכזי האמריקאי • נדב אופיר, אסטרטג שווקים גלובליים בחדר המסחר של בנק הפועלים: "חברי הוועדה מעדיפים בשלב זה לספק מידע על פעולות עתידיות שהן תלויות תוצאה, על פני פעולות שיקרו בטווח זמן מסוים. כלומר הגעה לטווח אינפלציה מסוים, לשיעור אבטלה או לשיעור צמיחה בכלכלה האמריקאית"

יו"ר הפד, ג'רום פאואל / צילום: Carolyn Kaster, Associated Press
יו"ר הפד, ג'רום פאואל / צילום: Carolyn Kaster, Associated Press

הערב (ב-21:00) פורסמו הפרוטוקולים של הבנק המרכזי האמריקאי. בדיונים שנערכו בתאריכים 9-10 ביוני, החליטו חברי הוועדה לא לשנות את הריבית בארה"ב ולהשאיר אותה בטווח של 0%-0.25%.

בישיבה דנו ראשי הפד באריכות בנוגע לאפשרות להציב יעד תשואות מירבי בשוק האג"ח הממשלתי, אולם לא שינו בינתיים את המדיניות. הריבית נותרה ברמה אפסית. לאחר אותה ישיבה הודיע הפד כי התחזית המועדכנת שלו למשק האמריקאי היא צמיחה שלילית של 6.5% ב-2020 ולאחריה צמיחה חיובית של 5% ב-2021.

נדב אופיר, אסטרטג שווקים גלובליים בחדר המסחר של בנק הפועלים, מציין בתגובה לפרסום דיוני הריבית של הפד כי "חברי הוועדה המוניטרית מתייחסים לצורך בהתוויית דרך ברורה לגבי המדיניות העתידית של הפד וזאת כדי לתת למשקיעים את מירב המידע לגבי העתיד לבוא. חברי הוועדה מעדיפים בשלב זה לספק מידע על פעולות עתידיות שהן תלויות תוצאה, על פני פעולות שיקרו בטווח זמן מסוים. הכוונה היא הגעה לטווח אינפלציה מסוים, לשיעור אבטלה או לשיעור צמיחה בכלכלה האמריקאית כאינדיקציה לגבי מצב הכלכלה".

עוד הוא מציין כי בפד צופים שהכלכלה האמריקאית תזדקק להמשך המדיניות של התמיכה המוניטרית לאורך זמן. "נראה שיש נכונות מצד חברי הוועדה לספק תמיכה זו שכן הם רואים בוירוס הקורונה גורם להשלכות שליליות משמעתיות (considerable downside) על הכלכלה האמריקאית והעולמית בטווח הבינוני". 

פרסום הפרוטוקולים לא משפיע על המסחר בוול סטריט. מדדי הנאסד"ק ו-S&P 500   נסחרים כעת בעליות של 0.5%-0.8% ואילו הדאו ג'ונס בירידה קלה.