החשש ממגבלות חזר, והציבור שב להסתער על רשתות המזון

אחרי שמשרד הבריאות דיווח כי אתמול נרשמו 1,107 מאובחנים חדשים שנדבקו בווירוס הקורונה, רשתות קמעונאות המזון מדווחות על זינוק של כ-30%, במכירות בחנויות הפיזיות, ושל כ-50% במכירות באונליין ביחס לשגרה בימים האחרונים, וסלי הקנייה גדלו בצורה חריגה

קניות ברשת יוחננוף / צילום: כדיה לוי, גלובס
קניות ברשת יוחננוף / צילום: כדיה לוי, גלובס

מספר הנדבקים בקורונה קפץ, השיח על הגבלות במשק חזר, והציבור שב להסתער על רשתות המזון. היקפי קניות חריגים נרשמו ברשתות קמעונאות המזון אתמול והיום (ו'), על רקע הדיווחים על גידול בנתוני התחלואה בווירוס הקורונה בישראל.

אחרי שמשרד הבריאות דיווח הבוקר כי אתמול נרשמו 1,107 מאובחנים חדשים שנדבקו בווירוס הקורונה, רשתות קמעונאות המזון מדווחות היום על זינוק של כ-30%, במכירות בחנויות הפיזיות, ושל כ-50% במכירות באונליין ביחס לשגרה בימים האחרונים, וסלי הקנייה גדלו בצורה חריגה. כבר אתמול בערב, נרשמה עלייה במכירות בהיקף של 20%-10% בחנויות הפיזיות, ובכ-50% בקניות אונליין. כך לפי מידע שמסרו רשתות מזון. זאת, בין היתר על רקע ההכרזה של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין על מגבלות חדשות על רקע התפשטות הווירוס בישראל.

ואולם, גורמים ברשתות השיווק מעריכים כי גם העיתוי - תחילת החודש - ועמו כניסה של משכורות לעובדים שכירים, תרם להיקפי הקניות המוגברים ביממה האחרונה. בענף המזון יש מי שמעריכים כי היקפי הקניות החריגים שנרשמו בחודש מרץ לא יחזרו, שכן הם מיוחסים בין היתר להצטיידות שהייתה אז עם מוצרים כשרים לפסח, ולחשש ממחסור של אותם מוצרים. "כרגע יש ביקושים יותר גבוהים, אבל לא בהיקף דרמטי שמזכיר את מרץ" אומר היום גורם באחת מרשתות המזון.

במרץ האחרון, עם התפרצות וירוס הקורונה בישראל ועל רקע חוסר הוודאות והחששות מסגר, המכירות ברשתות קמעונאות המזון בישראל טיפסו בקרוב ל-40% לעומת החודש המקביל אשתקד, כך לפי נתוני סטורנקסט המודדים את המכירות ברשתות בישראל באמצעות חיבור לקופות.

אמש (ה') הוכרז כי בעקבות העלייה בתחלואה בקורונה החל מיום ראשון יובלו התקהלויות באולמות וגני אירועים, ברים, מועדונים, בתי תפילה והלוויות עד 50 איש. כמו כן נקבע כי החל מהיום (ו') התקהלויות במקומות סגורים יוגבלו ל-20 איש. לפי שעה המגבלה החדשה לא חלה על מסעדות ובתי קפה, וזאת בשל פערים בין משרדי הבריאות והאוצר, כשהחלטה בנושא צפויה להתקבל בתחילת השבוע הבא.