דויטשה בנק נקנס ב-150 מיליון דולר בארה"ב בשל עסקיו עם ג'פרי אפשטיין

הקנס שחטף דויטשה בנק הוא גם בשל עסקיו עם שני בנקים אירופים שהיו מעורבים בשערוריות הלבנת כספים • "דויטשה בנק נכשל במעקב אחר פעילות של לקוחות שהוא בעצמו הגדיר כסיכון גבוה", נמסר מהרגולציה בניו יורק

ג'פרי אפשטיין  / צילום: רויטרס
ג'פרי אפשטיין / צילום: רויטרס

הרגולטור הכלכלי בניו יורק כנס את הבנק הגרמני דויטשה בנק ב-150 מיליון דולר היום (ג') לאחר שהבנק לא עקב באחריות אחר עסקיו עם עבריין המין המורשה ג'פרי אפשטיין, שהתאבד בשנה שעברה.

הקנס הוא האחרון בסדרת מפגשים צורמים בין הרגולציה בארה"ב לבנק הגרמני, והוא קשור גם לעסקי דויטשה בנק עם עוד שני בנקים אירופים שהיו מעורבים בשערוריות הלבנת כספים. גם בפרשות ההן, דויטשה בנק נכשל בלזהות דגלים אדומים ברורים, מה שהוביל להעברת כספים לא חוקית.

הקנס מגיע כשנה לאחר שג'פרי אפשטיין נעצר בעוון עבירות טרפיקינג. הוא התאבד בתא המעצר כחודש לאחר מכן, מה שהוביל את ממשלת ארה"ב לסיים את התביעה נגדו. בשבוע שעבר, מקורבת של אפשטיין, גילן מקסוול, נעצרה בארה"ב, מה שהצית את תקוות החוקרים להביא לצדק את האשמים ברשת טרפיקינג מיני של נערות שפעלה במשך שנים.

"בכל אחד מהמקרים בהן אנו דנים היום, דויטשה בנק נכשל במעקב אחר פעילות של לקוחות שהוא בעצמו הגדיר כסיכון גבוה", כך אמרה היום בהצהרה לינדה איי. לייסוול, האחראית על השירותים הפיננסיים בארה"ב, "למרות שידעו בבנק על ההיסטוריה הפלילית המזעזעת של אפשטיין, לא הצליחו לזהות או למנוע העברות כספים חשודות של מיליוני דולרים".

"אנחנו מכירים בטעות שלנו עם ג'פרי אפשטיין ב-2013 והחולשות של התהליכים שלנו, ולמדנו מהטעויות שלנו", מסר דובר של דויטשה בנק.