הרוכש הפוטנציאלי של אל על מחמם מנועים – שכר משרד יחסי ציבור

וגם: יש קונצנזוס להשקעה בביומד וגם חדשות טובות גם בימי קורונה

בימים האחרונים עלה לכותרות שמו של קני (נפתלי) רוזנברג, איש עסקים יהודי אמריקאי המתעניין ברכישת אל על. נדייק כי הקונה הרשמי שמחויב באזרחות ישראלית הוא בנו, אלי רוזנברג, שעלה לירושלים לפני כמה שנים. רוזנברג האב מתגורר בארה"ב, עיקר עסקיו מתמקדים בתחום הרפואה והשיקום עם עשרות מרכזים טיפוליים הפזורים בארה"ב. הקשר לתעופה מגיע מכיוון הרוח, כשפי פרסומים הרב של רוזנברג הוא שאמר לו שעליו לרכוש את אל על. הרב, מפרסם האתר כיכר השבת הוא האדמו"ר פנחס אבו חצירא.

עסקת הרכישה עוד לא הבשילה והיא כרוכה בהליך לא שגרתי היות שהמדינה מחזיקה במניית זהב באל על. המשמעות היא שנדרש אישור מרשות החברות והיתר מיוחד הכולל גם חתימה מארבעה שרים בממשלה. בעסקה הזו מעורבים לא מעט אנשים בשרשרת וכעת, הרוכש והמעורבים בהם תא"ל במיל' רו"ח ראם עמינח המייצג את הקונה ועו"ד דודי תדמור המנהל את נושא היתר השליטה שכרו את שירותיו של יועץ התקשורת איתי בן חורין. האם עקב מבול פניות מהתקשורת הסקרנית לזהות הרוכש או שמא מאחורי הקלעים העסקה מבשילה מהר יותר ממה שחושבים? כך או כך, יחסי ציבור כבר יש. עכשיו נשאר לחכות לתוכן שאפשר יהיה ליחצ"ן.

מהדובר הטרי של הקונה נמסר: "הקונה המיועד של אל על הוא אלי רוזנברג שעושה את כל הצעדים הנדרשים בכדי שאל על תחזור למקום הראוי לה".

מיכל רז-חיימוביץ

יש קונצנזוס להשקעה בביומד

המחזור השני של אקסלרטור הדסה בשיתוף עם חברת IBM, נחתם בשבוע שעבר באירוע שהתאים עצמו לרוח התקופה. כך, במעמד הסיום, שהתקיים בחלקו בזום, הייתה גם הכרזה: קבוצת קונצנזוס (CBG) של איש העסקים וינסנט צ'נגוויז, הודיעה על השקעה ראשונית בסך של כ-2 מיליון שקל באקסלרטור, ובכך להפוך לשותפה פעילה בו. חברת ההשקעות CBG פעילה בתחומי הפארמה והביוטק קלינטק, נדל"ן ועוד. בישראל משקיעה החברה בתחומים כמו מדעי החיים, ביומד, טכנולוגיות סביבתיות ועוד. במחזור הנוכחי סיימו חמש חברות של תוכנית חצי שנתית שמשלבת מנטורינג ועבודה עם אנשי מקצוע מהדסה וחברת IBM.

מירב קיי, מנהלת חברת ההשקעות של צ'נגוויז אמרה כי "מדינות רבות בעולם זקוקות לפתרונות טכנולוגיים ישימים כאלו וחשוב לנו להיות חלק מהעתיד הנרקם שם". פרופ' זאב רוטשטיין, מנכ"ל הדסה ציין כי יש פוטנציאל גדול בתחום. אקסלרטור הדסה, מנוהל על-ידי חברת הדסית, חברת המסחור של הדסה ו-IBM והוא נתמך כלכלית על-ידי הרשות לפיתוח ירושלים.

חדשות טובות

מותג הקוסמטיקה לה רוש-פוזה שמבית לוריאל ישראל, הודיע על תרומה של אלפי יחידות אלכוג'ל, שישלחו לצוותי בתי מרקחת ורופאי עור, שלוקחים חלק במאבק בהתפשטות נגיף הקורונה.

הטרקלין

ארגון קמא-טק, המסייע לשילוב בני ובנות החברה החרדית בהייטק, הפגיש השבוע את נפתלי בנט יחד עם יזמים חרדים. המטרה: לתרום ליזמים מנסיונם של מייסדי סאיוטה. את האיחוד אירחה שותפתו לשעבר של בנט, מיכל צור, במשרדי הסטארט-אפ הנוכחי שלה קלטורה, שבו היא מפתחת טכנולוגיות וידאו שסייעו להעברת המפגש מרחוק לקהילת היזמים. האירוע תוכנן במקור כמפגש פנים אל פנים ועבר להיות וירטואלי בשל מגבלות הקורונה.

מצנח הזהב

עדית יערון מונתה למנהלת האגף לגיוס ופיתוח משאבים באלו"ט, האגודה הלאומית לילדים ובוגרים עם אוטיזם.קודם לכן שימשה יערון כמנהלת שותפויות ופיתוח משאבים בשותפויות רוטשילד, עמותה המפעילה תכניות מנהיגות לצעירים בפריפריה, ובשנת 2015 היא פרשה מתפקידה כמנהלת השיווק והתקשורת של הבורסה לניירות ערך.