"'הטיימ'ס סקוור' של תל אביב": Be פותחת את החנות בדיזנגוף סנטר בהשקעה של 20 מיליון שקל

מדובר בחנות הגדולה ביותר של רשת הפארם, שמונה כעת 82 חנויות • זו דריסת רגל משמעותית ראשונה עבור הרשת שעד היום התאפיינה בעיקר במיקומים חלשים לעומת המתחרה סופר-פארם • מתחילת 2018 ועד היום הסבה Be לשופרסל הפסד תפעולי של למעלה מ-100 מיליון ש'

אורי וטרמן / צילום: סיון פרג'
אורי וטרמן / צילום: סיון פרג'

אחרי שנתיים של שיפוצים והשקעה כוללת של כ-20 מיליון שקל: רשת הפארם Be פותחת את חנות הדגל שלה בחזית של מרכז הקניות דיזנגוף סנטר בתל אביב. מדובר בחנות הגדולה ביותר של הרשת שמשתרעת על שתי קומות בשטח של 800 מ"ר, בחזית שבה שכן קודם לכן סניף של בנק לאומי. "המיקום הזה הוא הטיימ'ס סקוור של תל-אביב", הכריז היום מנכ"ל רשת Be אורי וטרמןעל רקע פתיחת הסניף ששעריו צפויים להיפתח מחר באופן רשמי, כשהוא משווה את מיקומו לבולטות של החנויות הניצבות בכיכר המרכזית במנהטן שבעיר ניו יורק.

בסך הכל, שופרסל ו-Be השקיעו בחנות הזו סכום בלתי נתפס של קרוב ל-20 מיליון שקל - קצת יותר מ-10 מיליון על העסקה לקבלת החוזה מקבוצת פוקס, ועוד 8 מיליון על ההקמה של החנות המושקעת בת שתי הקומות.

מדובר בדריסת רגל משמעותית ראשונה עבור רשת Be שעד היום התאפיינה בעיקר במיקומים חלשים לעומת המתחרה הגדולה בתחום - סופר-פארם שמפעילה בעצמה סניף ותיק בקניון. עם 82 סניפים שמפעילה Be כיום, המהלך הזה יעמיד אותה בחזית בולטת בצומת גדול ומרכזי - רחוב דיזנגוף פינת רחוב המלך ג'ורג'.

החנות החדשה כולל כניסה מרחוב דיזנגוף, ושתי כניסות נוספות דרך הקניון. בנוסף למחלקות הקבועות של קוסמטיקה, טואלטיקה ובית מרקחת, הסניף כולל מחלקה רחבה למדי של מוצרי מזון, וכפי שדווח לראשונה ב"גלובס" גם חנות אופטיקה בשיתוף עם קמעונאית ויבואנית המשקפיים - אירוקה.

בניגוד למגמה לקיצור זמן הפעילות שמאפיינת את החנויות בקניונים בחודשים האחרונים, שעות הפעילות של הסניף יהיו ארוכות מהרגיל ויותאמו לסביבה הצעירה שמקיפה אותו - הוא יפעל מדי יום עד חצות.

בעלת הנכס היא גזית גלוב, שאחרי תחרות מול בעלי דיזנגוף סנטר וגורמים נוספים רכשה אותו בתמורה לסכום מוערך של כ-54 מיליון שקל במהלך 2018. במקור קבוצת פוקס התכוונה לפתוח כאן אורבן אאוטפיטרס והתחרטה, ובסוף Be שילמה לה יותר מ-10 מיליון שקל כדי להשתלט על המיקום הבולט והמרכזי הזה, וכעת היא משלמת לגזית גלוב שכר דירה בהיקף של 200-250 אלף שקל בחודש.

מה שברור הוא כי Be הפיקה לקחים לפחות בכל מה שנוגע לגימיקים שליוו את השקת הסניף הראשון של הרשת במגדל מידטאון דוגמת מסכי מגע וטכנולוגיות, וכעת החנות מעוצבת בצורה יותר פרקטית לרכישה לא רק של השפתון החדש של אלין כהן, אלא גם לאקמול ונייר טואלט.

מתחילת 2018 ועד היום הסבה Be לשופרסל הפסד תפעולי של למעלה מ-100 מיליון שקל. עד כה, הסבה רשת Be בעיקר הפסדים לחברה האם - שופרסל, כשאחת ה"ירושות" שקיבלה כשרכשה אותה בסוף 2017 בתמורה לכ-130 מיליון שקל, היא חולשה גיאוגרפית ופריסה במיקומים פחות מרכזיים ונוחים משל המתחרה סופר-פארם. כעת היא תצטרך להוכיח שהחנות החדשה, שנמצאת במיקום אסטרטגי ובולט, מצדיקה את הכסף הרב שהושקע בה ומצליחה לספק את הסחורה ולהביא תנועות לקוחות ופדיונות, למרות שהיא ניצבת ממול לחנות של שור טבצ'ניק, סמוכה לשני סניפי סופר-פארם (בקומה התחתונה של דיזנגוף סנטר ובכיכר דיזנגוף), ובמרחק 10 דקות הליכה מסניף של גוד פארם.